Csökkentsd a Hashimoto betegség tüneteit ezzel az 5 életmódbeli változtatással!  

A Hashimoto thyreoiditis, azaz a Hashimoto betegség a pajzsmirigy idült autoimmun eredetű gyulladása. Olyan szerzett pajzsmirigy megbetegedés, ahol az immunrendszer túlműködik, és önmaga ellen fordul, ezzel a működésével pedig a test saját szöveteit pusztítja el. Hashimoto esetén, ezen immunfolyamatok a pajzsmirigysejteket pusztítják. Az egyensúly visszaszerzése összetett, nem kerülhető meg az azonnali életmódváltás és célzott tápanyag kiegészítés sem! Mutatjuk, mit kell tenned Hashimoto betegség esetén!

Természetesen a Hashimoto betegség, vagyis az autoimmun pajzsmirigy alulműködés ellen 5 lépésben

5 egyszerű lépés a Hashimoto betegség tüneteinek csökkentéséhez

1, Dúsítsd étrendet célzott, pajzsmirigy egészségét támogató tápanyagokkal

Alapszabály: Hashimoto thyreoiditis, autoimmun pajzsmirigy alulműködés esetén nem erősítjük a pajzsmirigy működését, hanem kiegyensúlyozzuk. Ilyenkor, a pajzsmirigy működésének támogatására és helyreállítására összpontosítunk, közben pedig csökkentjük az autoimmun válasz erősségét (vagyis az immunrendszer túlműködését, azt a reakciót, amivel az immunrendszerünk rombolni kezdi a saját sejtjeinket).

Nagy hasznát vesszük az olyan adaptogén kivonatoknak, mint amilyen a pecsétviaszgomba poliszacharidjaiés a Stress Control® kivonatban található adaptogén gyógynövények. Az adaptogén kivonatok kiegyensúlyozó hatásúak az olyan belső elválasztású mirigyeinkre, mint amilyen a pajzsmirigy is. Ha túlműködnek, visszahúzzák, ha alulműködnek serkentik azokat, így csökkentve például a Hashimoto tüneteit is.

A Hashimoto betegségnél az étrendet ki kell egészíteni további 3 alapvető tápanyaggal:

  • szerves szelén: szelénből nagyon kevés mennyiséget tudunk magunkhoz venni, pedig a pajzsmirigy hormontermelésében és anyagcseréjében nélkülözhetetlen szerepe van. Szelénhiány esetén a szervezet a rendelkezésére álló összes szelénmennyiséget a pajzsmirigy felé fogja irányítani, ami rendellenes működéséhez fog vezetni.
  • D3-vitamin: a D3-vitamin befolyásolja a hormonrendszert, az idegrendszert és az immunrendszert, legyen az alulműködő vagy túlműködő. Különösen eredményes gyulladással járó megbetegedések kiegészítő terápiájaként, mint amilyen az autoimmun eredetű pajzsmirigybetegség (Hashimoto thyreoiditis).
  • szerves cink: a cink antioxidáns ásványként támogatja a szelén munkáját, hiszen cink építi fel a pajzsmirigyhormonokat, így elengedhetetlen Hashimoto betegség (hashimoto thyreoiditis) során.

Ezt a három, a pajzsmirigy egészségéhez nélkülözhetetlen alaptápanyagot megtalálod a Női egyensúly komplexben, mely 8 természetes, világszabadalommal védett összetevőjével, köztük 2000 mg természetes eredetű mio-inozitollal járul hozzá a pajzsmirigy és ez egész endokrin rendszer egészségéhez.

Olvass róla bővebben!  >>

5 egyszerű lépés a Hashimoto betegség tüneteinek csökkentéséhez

2, Gyógyítsd meg a beleidet! 

Ma már tudjuk azt, hogy a pajzsmirigy betegségek, különös tekintettel az olyan autoimmun betegségekre, mint a Hashimoto thyreoiditis összefüggést mutatnak a bélrendszer állapotával, kiváltképp a szivárgó bél szindrómával.

Szivárgó bél szindróma esetén a védelmi feladatot ellátó hámsejtek (epitel) sérülése miatt – melyben szerepet játszanak például a tartósítószerek, gyógyszerek, stressz, mozgásszegény életmód -  nemcsak a hasznos tápanyagok jutnak át a belek falán, hanem a mikroorganizmusok, méreganyagok, potenciális allergének, pl. a glutén is. Ezek gyulladásos folyamatokat váltanak ki szervezetünkben, amely hosszú távon autoimmun betegségekhez, így pl. Hashimoto-betegséghez vezet.

Ezért fordulhat elő, hogyha egy pajzsmirigy problémás egyén gyulladáscsökkentő és gluténmentes diétát folytat rövid idő alatt észreveszi a kellemetlen tünetek csökkenését.

Ha vissza akarjuk szerezni az irányítást pajzsmirigyünk egészsége felett, először is a bélflóránkat kell regenerálni. Ehhez pedig mind hasznos bélbaktériumokra, azaz probiotikumokra van szükség, mind az őket kolonizáló prebiotikus rostokra.

3, Reformáld meg étrended!

Hashimoto thyreoiditis esetén a sav-lúg egyensúly helyreállítása a javulásunk kulcsa. Ennek egyik alappillére a magas rostanyag tartalmú, ásványi anyagokban gazdag és könnyen emészthető diéta.

Alapélelmiszerek Hashimoto esetén: ismerkedj meg a kölessel, a hajdinával,  a quinoával, fogyassz több nyers és friss zöldséget, hidegen sajtolt olajokat, mint amilyen a szőlőmagolaj, a lenmagolaj, vagy éppen a mandulaolaj.

Ami tilos Hashimoto esetén: a glutén tartalmú élelmiszerek, csakúgy, mint a koffein, az alkohol és a nikotin. Ezeket egész egyszerűen le kell tenni, vagyis zéró tolerancia Hashimoto betegség esetén, ugyanis súlyosbítják a Hashimoto tüneteket.

Reformáld meg étrended!

4, Mozogj rendszeresen! 

A testmozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy a Hashimoto betegséggel együtt járó kellemetlen tüneteket enyhítsük. Különösen javasoltak az alacsony intenzitású aerob mozgások, mint amilyen a biciklizés, de ide tartozik a kocogás, vagy az elliptikus tréner is. Sőt, ha most kezdünk bele az életmódváltásba, akkor kezdésnek napi 15-20 perc ütemes séta is megteszi. Gondoltad volna, hogy fél óra laza sétával 180, míg tempós sétával 260 kalóriát is elégethetsz?

Mivel a Hashimoto tünetei között tartják számon a lassú anyagcserét és az ezzel járó túlsúlyt is, a mozgás a fogyásban is segít, továbbá javít a fáradtság- és kimerültségérzeten, és nem elhanyagolható a mozgás hangulatot befolyásoló hatása sem!  

Már heti 3 órányi edzés 3 hónapon belül jelentős változást eredményez mind a fizikális, mind pedig a mentális állapoton.

5, Ellensúlyozd a stresszt!

A Hashimoto thyreoiditis kiváltó okai között szerepel a krónikus stressz, és nem szabad félvállról vennünk a Hashimoto betegség lelki okait sem. A Hashimoto betegség arra figyelmeztethet, hogy fogadd el önmagad, és hogy ne fojtsd vissza az érzelmeid. Mondd ki, és ne nyelj le dolgokat. Az adaptogén kivonatok segíthetik ugyan a stresszhez való alkalmazkodást is, de nekünk is meg kell találnunk azt a tevékenységet, amellyel vissza tudjuk szerezni testi egyensúlyunk mellett lelki egyensúlyunkat is!

Ez lehet akár az előző pontban említett mozgás is, de választhatunk alkotó tevékenységet (festés, rajzolás, hímzés, sőt, a főzés is lehet az), elsajátíthatunk valamilyen relaxációs tevékenységet, de csoportos foglalkozásokon is részt vehetünk. Van olyan, akit az olvasás kapcsol ki teljesen, más fényképezni szeret. Találjuk meg azt a tevékenységet, ami nálunk hatékonyan működik!

Blogbejegyzésünkben össze is gyűjtöttünk pár tippet!

Ellensúlyozd a stresszt!

Hashimoto betegség összegzés

A Hashimoto betegség kezelhető, de ehhez célzottan, és komplexen kell fellépni a Hashimoto tünetei ellen. Reformáld meg étkezési szokásaidat, növeled meg folyadékbeviteled, kezdj el rendszeresen mozogni, és egészítsd ki étrendedet a cikkben felsorolt tápanyagokkal, melyekről lejjebb görgetve bővebb információt is találsz!

Ne feledd! Nincs sem gyógyszer, sem étrend-kiegészítő, ami képes rá, hogy meggyógyítson akkor, ha Te nem teszed oda magad! A fentieknek mind egyszerre kell teljesülnie ahhoz, hogy visszaszerezd az irányítást mindennapi jó közérzeted és pajzsmirigyed egészsége felett.

Sok sikert kívánunk hozzá!