7 stresszoldó tevékenység a hét 7 napjára

Szeretnél újra egyensúlyba kerülni? Ha úgy érzed, itt az ideje, hogy visszaszerezd az irányítást a stresszes mindennapokban, tarts velünk egy hét napos kihíváson! Ez alatt az idő alatt minden napra mutatunk Neked egy egyszerű, de hatékony stresszoldó tevékenységet, ami segít kikapcsolni, és ellensúlyozhatod vele a Téged érő testi-lelki stresszt. Készen állsz? Akkor vágjunk bele!

7 stresszoldó tevékenység a hét 7 napjára

Hétfő: Lélegezz!

Kezdjük a kihívást egy bemelegítő gyakorlattal! Ma csak figyelj oda a légzésedre. Napközben állj meg néhányszor, és ügyelj arra, hogy jó mélyen beszívd a levegőt, egészen le a hasadba. Majd engedd ki, lehetőleg kétszer olyan hosszan, mint amennyi ideig beszívtad. (Ha mindezt nyitott ablaknál, vagy szabad levegőn végzed, még hatásosabb.)

Amikor stresszesek vagyunk, a légzésünk felületessé válik, ilyenkor a mellkasunkba lélegzünk, és csak kapkodjuk a levegőt. A hasi légzés hatékony stresszoldó, nyugtat, normalizálja a szívritmust, csökkenti az izomfeszültséget és segít visszaszerezni az egyensúlyt!

Hétfő: Lélegezz!

Kedd: Fotózz!

A mentális egyensúlyodért! Az okostelefonok világában ez nem is meglepő tanács, de ma arra biztatunk, hogy ezt a tevékenységet máshogy közelítsd meg! Kelj fel korán, és indulj neki a városban/faluban/községben, ahol élsz. Nemcsak azért, mert ilyenkor vannak a legszebb fények (nem véletlenül időzítik a profi fotósok is a fotózást hajnalra, vagy naplementére), de az üres város is teljesen más arcát mutatja. Járj nyitott szemmel, csodáld meg az apró részleteket, amelyek felett a napi rohanásban elsuhannál!

Láttál egy virágzó fát? Örökítsd meg! Észrevettél egy kis szobrot az egyik házon, vagy egy érdekes kilincset? Fotózd le! Esetleg a fény-árnyék játék fogott meg? Feltétlenül készíts róla egy képet!

Kedd: Fotózz!

Szerda: Ültess!

Virágos növényeket, zöldségeket, fűszernövényeket, mindegy, hogy mit, csak ültess! (Még csíráztathatsz is.) Ez a kihívás mai feladata! Ha nincs kerted, hozd létre az erkélyen vagy a gangon a saját kis oázisodat! Ha még ez sincs? Akkor se ess kétségbe, szobanövényekkel teremtsd meg a stresszoldó nyugalomszigetedet a lakásban. Tudományos kutatások bizonyítják, hogy azokban az irodákban, iskolai termekben, ahol növények is vannak, a dolgozók/tanulók közérzete javul, növekszik a teljesítőképességük, jobban tudnak koncentrálni, ritkábban fáj a fejük, és ellenállóbbá válik az immunrendszerük.  

Használd ki Te is a növények gyógyító, stresszoldó erejét, örülj feltétel nélkül egy-egy új hajtásnak, levélkének és virágnak! Kerülj újra egyensúlyba!

Szerda: Ültess!

Csütörtök: Fess!

Szeretted az iskolában a rajzórákat? Vagy ellenkezőleg, soha nem tartoztak a kedvenceid közé? Bárhogy is legyen, a kihívás legszínesebb feladatával arra biztatnunk, hogy ragadj most ecsetet és vízfestéket (de választhatsz más festéket is, sőt, ecsetre sincs szükséged, fess azzal, amivel jónak érzed), és légy kreatív!

Nem kell csendéletet, vagy portrét festened, kivéve persze akkor, ha éppen ehhez van kedved. Nincs semmi megkötés, alkoss szabadon, és csökkentsd hatékonyan a stresszt!

Csütörtök: Fess!

Péntek: Táncolj!

Tudod, mintha senki nem figyelne! Kapcsold be a kedvenc zenédet, csavard fel a hangerőt, és táncolj, ugrálj, hajladozz, csavargasd a tested, a karjaidat. Az elején lehet, hogy nem lesz egyszerű elengedni magad, de próbáld kikapcsolni teljesen az agyad. Jusson eszedbe, hogy nem kell senkinek megfelelned, és nem tudsz semmit sem rosszul csinálni.

Csak hagyd, hogy vezessen a ritmus, léggitározz, ugorj magasra, tekerd a csípőd!  Minden belefér, ami jól esik! Egészen addig végezd ezt a tevékenységet, amíg a fáradtság és a nyugalom érzete át nem járja az egész tested.

Péntek: Táncolj!

Szombat: Főzz!

De nem ám úgy, ahogy hétköznapokon szoktál, hanem fordítva! Hogy ez mit jelent? Ne a recepthez vásárolj be, hanem a bevásárláshoz keress receptet! Mutatjuk, hogy csináld!

Először is, menj ki a helyi piacra vagy kisboltba (a hipermarketet most hagyd), és szerezd be a hozzávalókat. Hogy mit? Amit meglátsz, és megkívánod! És az most ne a paprikás krumpli legyen, kivéve, ha még sosem főzted. Próbálj ki új hozzávalókat! Hazaérve nézz ki egy jó receptet, de ahhoz se ragaszkodj a végtelenségig! Variáld a kedvedre. Élvezd a különböző színeket, textúrákat, fűszereket, kísérletezz! Ha elkészült, teríts meg szépen, és fordíts időt a nyugodt étkezésre is!

Már csak egy nap van hátra a kihívásból. Hogy érzed magad?

Szombat: Főzz!

Vasárnap: Kirándulj!

Ma szakadj ki a gép elől, és menj ki a természetbe! Hidd el, ez a legegyszerűbb módja annak, hogy visszaszerezd a testi-lelki egyensúlyt. Töltődj fel a hangjaival, illataival, színeivel! Élvezd a napsütést, és engedd, hogy minden feszültséget, stresszt kimosson belőled.  

Ha városban laksz, menj ki a legközelebbi parkba. Ha van melletted erdő, akkor oda, a patakpartra, a szántóföldekre, mindegy, csak kicsit legyél távol az emberektől.  Országunk bővelkedik a természeti látnivalókban, bárhol is élsz, a közvetlen környezetedben is csodákra bukkanhatsz. Felkereshetsz ismert kirándulóhelyeket, de kinézhetsz olyan útvonalakat is, ahol kevesen járnak. A mindenkori képzeletbeli ranglistán előkelő helyet foglal el a Bakony, a Tisza-tó, de a Mátra, és persze Gemenc is.

Vasárnap: Kirándulj!

Sikerült végigvinned a kihívást? Hogy érzed most magad?

Folytasd a következő héten is!