Az 5 legjobb természetes kiegészítő koleszterin szint csökkentéséhez

A koleszterinszint csökkentése összetett feladat, étrendi és életmódbeli változásokat követel meg tőlünk, melyet kiegészíthetünk természetes, koleszterinszintcsökkentő tápanyagokkal. Blogbejegyzésünkben megnézzük, hogy melyik az az 5 tápanyag, amely természetes módon járul hozzá a koleszterinszint csökkentéséhez.  

Csökkentsd a magas koleszterinszintet természetes módon!

5 tápanyag, ami hozzájárul a magas koleszterinszint csökkentéséhez 

Béta-glükán

A béta-glükánok klinikailag igazoltan csökkentik a koleszterinszintet. A mechanizmus a következő: a béta-glükánok egy „réteget képeznek” a vékonybélben, ami csökkenti a bél koleszterin felvételét (valamint a koleszterinből előállított epesavak felszívódását is akadályozza).

A bonyolult folyamat eredményeként, a tanulmányok  (1) (2)  alapján kijelenthető, hogy a béta-glükánok 7-8 hét alatt akár 6-8 %-kal is tudják csökkenteni a koleszterinszintet.

A zöldségek-gyümölcsök ma már kevesebb béta-glükánt tartalmaznak, mint 100-150 éve, ezért érdemes a béta-glükánokat étrend-kiegészítő formájában pótolni.

A Natur Tanya® védjegyzett, 1,3/1,6 Béta-glükánt sörélesztő sejtfalból fermentálták, ugyanis a sörélesztő béta-glükánok a legtöbbet kutatott béta-glükán típus. A védjegy garantálja a béta-glükánok tisztaságát, oldhatatlanságát és a standardizált 1,3/1,6 béta-glükánok jelenlétét.  

A 4 legjobb természetes kiegészítő koleszterinszint csökkentéshez:béta-glükán

Fokhagyma

A fokhagyma csökkenti a magas koleszterin- és triglicerid szintet, mely tulajdonsága elsősorban allicin nevű vegyületének köszönhető. Az allicin csökkenti a káros, LDL- koleszterin képződését, és a májsejtekbe csökkentve a koleszterinszintézist, ugyanakkor hozzájárul a máj normál működéséhez, ami így több jó koleszterint tud termelni. Továbbá megakadályozza, hogy a koleszterin lerakódásokat hozzon létre az erekben sőt, a már kialakult koleszterinlerakódásokat és fel tudja oldani.  

A Natur Tanya® Fermentált fekete fokhagymában az erjesztés során a fokhagyma allicin tartalma átalakul (pl. S-allil-ciszteinné). Ezeket a vegyületeket, akár 100x magasabb biológiai aktivitás is jellemezheti az allicinhez képest, mely az élettani hatásokban, így a koleszterincsökkentés hatékonyságában is megmutatkozik.

A 4 legjobb természetes kiegészítő koleszterinszint csökkentéshez: fokhagyma

Articsóka

Ha természetes módon szeretnénk csökkenteni a koleszterint, akkor nem kerülhetjük meg a máj – és az epe működésének, méregtelenítő munkájának támogatását, mely rendkívül nagy segítség az egészséges koleszterinszint szempontjából. Az articsóka kivonat az egyik legsikeresebb természetes koleszterinszint csökkentő. Kivonatában a klorogénsav tartalom a meghatározó, mert annak észtere a cinarin, ami a hatásért felelős fő hatóanyag. A cinarin zöme azonban az articsóka feldolgozása során keletkezik!

1950-től koleszterinszint csökkentésre, valamint a máj és az epehólyag stimulálására alkalmazzák. Az articsóka kivonata, nem csak csökkenti a koleszterin felgyülemlését a májban, de az epén keresztül növeli a koleszterin lebontását és kiválasztását is. Ily módon az articsóka e kettős tulajdonságával támogatást nyújt az emelkedett koleszterinszintet természetes kezelésében.   

A Natur Tanya® Vegán articsóka kapszula cinarinra standardizált, kapszulánként 20 mg cinarintartalommal bír.

A 4 legjobb természetes kiegészítő koleszterinszint csökkentéshez: articsoka

Omega3 zsírsavak

Az Omega zsírsavak, főként az EPA és DHA zsírsavak (állati eredetű zsírsavak) hozzájárulnak a magas koleszterinszint csökkentéséhez természetes módon, mégpedig úgy, hogy a rossz koleszterinszintet csökkentik, míg a jót pedig emelik.

A Natur Tanya® Mega Omega-3 kapszula kiemelkedően magas, 3300 mg EPA+DHA tartalommal bír!

Anatur Tipp! Mellette egy másik, ún. alfa-linolénsav (ALA) – névre hallgató Omega3 zsírsavat is érdemes fogyasztani, amit nagy mennyiségben a lenmag, a lenmagolaj, a tökmagolaj illetve a szójabab (és a belőle készített ételek) tartalmaz.

A 4 legjobb természetes kiegészítő koleszterinszint csökkentéshez: Omega3 zsírsavak

Króm

Gondoltad volna, hogy a szervezet alacsony króm szintje is összefüggést mutat a megemelkedett koleszterinszinttel? A króm a glükóz anyagcsere szabályozásán keresztül járul hozzá a normális zsíranyagcseréhez, köztük a rossz, LDL, koleszterin csökkentéséhez, és a jó, HDL, koleszterinszint növeléséhez. (Ha kevés a króm, a sejtek nem tudják felvenni a glükózt, így megnő az inzulintermelés, ami növeli a zsírraktározást.) A króm pótlása főleg azoknál fontos, akiknél a magas koleszterinszint inzulinrezisztenciával, cukorbetegséggel vagy túlsúllyal társul.

A Natur Tanya® Szerves króm tabletta napi 200 mcg aktív krómmal járul hozzá a jobb zsíranyagcseréhez, laktóz-és gluténmentes, független labor által bevizsgált.

A 4 legjobb természetes kiegészítő koleszterinszint csökkentéshez: Króm

Koleszterincsökkentés napi cselekvési terv:

  1. Indítsd a reggelt 1 kapszula béta-glükánnal (lehetőleg éhgyomorra vedd be).
  2. Reggeli- ebéd és vacsora vegyél be 1 kapszula Mega Omega-3 kapszulát!
  3. Ebéd és vacsora előtt kb. fél órával következik 1-1 kapszula articsóka.

Ezekből a tápanyagokból tarts 120 napos kúrát, majd következik 1-2 hónap szünet. Amikor szünetet tartasz, fogyassz fekete fokhagymát (ebéd és vacsora közben 1-1 kapszula) és krómot  (ebéd után 1 tabletta).

Sok sikert kívánunk!

Koleszterincsökkentés cselekvési terv 4 lépésben

További 5 életmódbeli tanács a magas koleszterinszint csökkentéséhez

  • Csökkentsük az állati eredetű termékek fogyasztását! A tojássárgájának, belsőségeknek, tejszínnek, tejfölnek különösen magas a koleszterintartalma, így ezeket csak mértékkel!
  • Emeljük meg a rostfogyasztást! Ugyanis a rostok megkötik a táplálékkal felvett koleszterint, csökkentik a felszívódását és segítik a kiürülését.
  • Minimalizáljuk a telített zsírsavak (jellemzően állati eredetű zsírok) és transzzsírok (hidrogenizált zsírok) fogyasztását: kerüljük a félkész és gyors ételeket.
  • Mozogjunk! A rendszeres testmozgás csökkenti a rossz koleszterin és növeli a jó koleszterin szintjét!
  • Hagyjunk fel a dohányzással és rendszeres alkoholfogyasztással!

Összegzés

A rendszeres testmozgás, a bőséges folyadékbevitel, az élelmi rostokban gazdag minőségi táplálkozás, a cukros ételek és italok feladása, illetve a testsúly normalizálása mind-mind feladat, hogy sikereket zsebelhessünk be. Mindezek mellett jöhetnek azok az említett tápanyagok, melyek támogatják a koleszterin és a vérzsír csökkentését, illetve védik a szív- és érrendszert.