Fókuszban a ZSÍRMÁJ

A zsírmáj egy nagyon elterjedt betegség, ami összefüggésben áll az elhízással, a 2-es típusú cukorbetegséggel, vagy annak elődjével: az inzulinrezisztenciával.

Ma már tizenéves gyerekek is küzdenek zsírmájjal – és nem az alkohol miatt. A cukor mértéktelen fogyasztása (pl. fruktóztartalmú üdítőitalok) zsírtermelést indít be a májban. A zsírmáj tipikus fejlett világbeli betegség, mondhatni modern életünk velejárója.

A jó hír viszont az, hogy időben reagálva a májzsírosodásra, az állapot visszafordítható. Kezdjünk is neki!

5 lépéses cselekvési terv a zsírmáj ellen!

5 életmódbeli lépés a zsírmáj ellen!

1. Reformáld meg étkezéseidet és életmódod!

A zsírmáj ellenes diéta és életmód összeállításának 2 fő pontja, hogy közvetlenül támogassa a májat és legyen inzulinbarát is. Ennek érdekében:

  • A legfontosabb lépés a szénhidrátok csökkentése. Folytass alacsony-szénhidrát tartalmú étrended, kerüld a finomított szénhidrátokat és a feldolgozott élelmiszereket

  • A májregeneráláshoz tekerd fel a fehérje fogyasztást. Jól felszívódó fehérje a kendermag protein, fogyassz belőle napi 30grammot, ami 3x1 evőkanálnyi mennyiség

  • Növeld meg a rostfogyasztásod, hiszen kulcsfontosságú az egészséges emésztéshez, a vércukorszint és az inzulin kiegyensúlyozásához

  • Ha naponta többször eszel és kisebb adagokban, azzal nem csak a máj, de az egész emésztőrendszer méregtelenítő munkáját megkönnyíted

  • Fektess hangsúlyt a folyadékbevitelre, mert bőséges vízfogyasztással gyorsabban távoznak a salakanyagok

  • A mozgásról se feledkezz el, a rendszeres testedzés nélkülözhetetlen az egészség visszaszerzéséhez, a szénhidrát anyagcseréhez, a sav-bázis egyensúlyhoz és a máj zsírtartalmának csökkentéséhez

2. Támogasd meg májad működését!

A legtöbb zsírmáj beteg túlsúlyos és rosszul táplált. Nagyon fontos az egészséges étrend mellett célzott tápanyagokat is biztosítani a máj számára a regenerálódásához. Ezek a tápanyagok üzemanyagot biztosítanak a máj működéséhez és felgyorsítják a gyógyulási folyamatokat. A legfontosabb 12 májtápanyag komplex májméregtelenítőkben is szerepel

  • Az articsóka cinarin nevű antioxidánsa májzsírellenes, puffadást és koleszterint csökkentő  
  • A máriatövis fő hatóanyaga a szilimarin ismert májsejt regeneráló és májméregtelenítő  
  • A kurkuma gyökerének kurkuminoidjai májvédők és gyulladáscsökkentők   
  • A kolin melynek alacsony szintje bizonyítottan összefügg a zsírmáj kialakulásával
  • L-metionin és L-ornitin aminosavak, melyek zsírmájnál szükségesek a gyógyuláshoz
  • Az inozitol ami egy erős lipotróp vegyület és katalizálja a zsír lebontását az anyagcsere során
  • A szerves B-vitaminok (B1, B2, B3, B5, B6) melyek nélkülözhetetlenek a májzsírosodás és minden májbetegség visszafordításához

3. Egyensúlyozd ki vércukorszintedet!

A zsírmáj nagyon szoros kapcsolatot ápol az inzulinrezisztenciával és a cukorbetegséggel. A modern étrend és életmód miatt, majdnem mindenkinek több inzulint termel a hasnyálmirigye, mint amennyit kellene.

Ez azért probléma, mert ha az inzulinszint évekig tartósan magas, a test sejtjei elkezdik figyelmen kívül hagyni, az inzulin pedig egyre kevésbé fog hatékonyan működni. A zsír nagy része látható helyen, a test körül rakódik le, éppen a bőr alatt – sok pedig felhalmozódik a májadban. A túl nagy zsírszint a májban a megemelkedett inzulinszint klasszikus tünete. Segítő tápanyagok:

4. Csökkentsd a testsúlyod!

Amikor az emberek elhíznak romlanak májértékeik, és idővel zsírmáj és inzulinrezisztencia vagy cukorbetegség is kialakul náluk, és a szervezet sok része kerül bajba. Vannak rá tudományos bizonyítékok, hogy a zsírmáj hozzáad az elhízott vagy cukorbeteg emberek között már eleve magas szívbetegség-kockázatához. A zsírmáj cirrózisossá válhat, hogyha a gyulladásos folyamat kezdetét veszi. Segítő tápanyagok:

  • A zöldkávébab klorogénsavja – serkentheti a zsíranyagcserét a májban, gátolja a zsír felszívódását, és fokozza az anyagcserét.

  • Omega-3 zsírsavak vadvízi halból - Az EPA és a DHA zsírsavak segítenek fogyni, támogatják a hormonegyensúlyt, javítják az inzulin érzékenységet és csökkenti a belső gyulladásokat.

5. Rendezd a bélflórád!

A belek hasznos bélbaktériumainak mennyisége alapvető szerepet játszik az elhízás, az inzulinrezisztencia és a nem alkoholos eredetű zsírmáj között. Amikor a bélflóra hasznos bélbaktériumainak mennyisége csökken, megerősödnek a kórokozó baktériumok és gombák mennyisége, melyek az immunrendszer munkáját és sejtjeink energiaszintjét is csökkentik. Támogasd bélflórád hasznos baktériumokkal a visszaszorítása érdekében.

  • A bélflóra restauráláshoz válaszd a szabadalommal védett Ferzym® ampullát, ami 7 milliárd élő probiotikumot és prebiotikumokat is tartalmaz.

Fontos tudnod!

Sikereket csak kitartó és következetes munkával érhetünk el. Mire zsírmájat diagnosztizálnak Nálad legalább 5 éve nem jársz a helyes úton, így a visszafordulás is időbe fog telni. Rendezkedj be egy új életmódra és a kiegészítőkkel egy 120 napos kúraidőre, melyeket 1 hónapos szünet után indíts újra. Aztán irány az orvos, hogy alátámassza javultak az eredményeid! Ez biztos, hogy így lesz, hiszen a máj elképesztően gyorsan képes regenerálódni, ha időben segítenek neki.

Sok sikert kívánunk a kúrádhoz!