Főmenü Termékeink
Blog

Otthoni csíráztatás fortélyai 8 lépésben

Így csíráztass otthon!

„Az vagy, amit megeszel.” Hallottad már ugye ezt az alapigazságot? Ha lehet választani, akkor miért ne a könnyen emészthető, tápanyagdús ételeket válasszuk, mint amilyenek a frissen kibújó csírák? A 0,6 -1 cm nagyságú csírákhoz fogható tiszta és komplex tápanyagforrás nincs még egy a földön. Tarts velünk, és nézd meg, hogyan csíráztathatsz Te is otthon, egyszerűen, 8 lépésben!

Így csíráztass otthon!

5 érv a csíráztatás mellett

  1. Biztos lehetsz abban, hogy mi kerül a tányérodra.
  2. Nem igényel nagy pénz vagy energiaráfordítást.
  3. Nincs nagy helyre szükség hozzá.
  4. Kalóriaszegény, magas rosttartalmú, tápláló eledelhez juthatsz.
  5. Egészen közelről figyelheted a természet éledését.

Így hatnak a csírák a lelkedre

A csírák szó szerint színesítik étrendünket és az életünket is. A póréhagyma csíra zöld hajtásai, a vörös retek piros színe, a mungóbab világos barnája valóságos színkavalkádot alkot a tányérunkon. Ezek a csírák nem csak a testünknek tesznek jót, de a lelkünk is kivirágzik, ha egy-egy csipetnyi szivárványt felszúrunk a villánkra. Még a táplálkozási szakértők is támogatják a színes étkezést!

A csírákkal egy kis szigetnyi természetet csempészhetünk az otthonunkba. Ahogy a csírák egy új élet kezdetei, fogyasztásukkal úgy érezhetjük, hogy bennünk is valami új kezdődik.

5 érv a csíráztatás mellett

Fő szabályok:

1. Nagyon fontos, hogy kizárólag vegyszermentes, bio magokat csíráztass! 

2. Mindig az 1-2 napos friss csírakezdeményeket fogyaszd. Azért ez az ideális, mert ilyenkor óriási mennyiségben dúskálnak természetes enzimekben, fitovegyületekben, aminosavakban, vitaminokban, ásványi anyagokban és fehérjékben.

3. Ne félj a teljes növényre jellemző illóolajoktól, puffasztó hatástól. Csíráztatott formában még a babfélék sem puffasztanak.

A csíráztatás menete: lépésről lépésre!

 A csíráztatás menete: 1. lépés

Végy ki egy evőkanálnyi csíráztatni való magot a tasakból, és szórd egy tálkába.

 A csíráztatás menete: 2. lépés

Öntsd fel vízzel, majd hagyd állni egy éjszakán át.

A csíráztatás menete: 3. lépés

Reggel vedd elő a csíráztató tálat és terítsd rá a csírát.

A csíráztatás menete: 4. lépés

Ha olyan picik a magok, hogy átesnek a csíraedény lyukain,
egyszerűen teríts egy gézlapot a tálcára, és arra szórd rá a magokat.

A csíráztatás menete: 5. lépés 

Naponta kétszer, reggel és este zuhanyoztasd meg a magocskákat.
Ez azért fontos, hogy ne penészedjen meg, ne rohassza be a nyák.

A csíráztatás menete: 6. lépés 

A kisebb méretű magok esetében 
– zuhany helyett kézi spriccerrel permetezd át.

A csíráztatás menete: 7. lépés 

Ha a frissen előbújó csírák elérték a 0,6 – 1 centimétert, máris szüretelhetsz!

A csíráztatás menete: 8. lépés

Fogyaszthatod önmagában elrágcsálva, kenyérre szórva, joghurttal nyakon öntve,
a kedvenc salátádba keverve, müzlibe, levesbe, főzelékbe.

 

Csíra-iránytű: melyiket válasszam? 

Ismerd meg a csíráztatni való magokat, nézd meg mi a legfőbb erényük, és próbáld ki őket aszerint, hogy mire van a legjobban szüksége a szervezetednek. Bőségesebb választékot kívánni sem lehet, 27-féle csíráztatni való magot és tulajdonságait ismerhetsz most meg röviden, íme a kínálatom:

Bio lenmag: Emésztőszervek tisztításához. >>>

Bio zsázsa: Cukorbetegeknek különösen ajánlott. >>>

Bio zöldborsó. Természetes inzulinszabályzó, koleszterin-csökkentő, vérnyomásszabályzó és szíverősítő. >>>

Bio vörösretek. Hatékony béltisztító, bélféregűző. Természetes antibiotikum. >>>

Bio vöröskáposzta. Fekélygyógyító vegyületet, U-vitamint tartalmaz, gyulladáscsökkentő. Táplálja a bőrt, tisztítja a vért, javítja a látást. >>>

Bio tönkölybúza. Fehérjetartalma a közönséges búzához képest hatszoros. Esszenciális zsírsav tartalma hatékony az idegrendszerre. >>>

Bio ruccola. Szív- és érrendszeri betegségekben diétás kiegészítő. Magas E-vitamin tartalmú. Csökkenti a gyulladásokat. >>>

Bio póréhagyma. Természetes antibiotikum. Tisztítja a véráramot, májat. >>>

Bio napraforgó. A fogyókúrázók legkedveltebb csírája. Kellemes ízű, jódtartalmú, vízhajtó hatású. >>>

Bio mustármag. Segíti a máj tisztító munkáját, erősíti a gyomrot, elősegíti az emésztést, görcsoldó és ismert vértisztító. >>>

Bio mungóbab. Koleszterincsökkentő és vércukorszint szabályzó, jelentős vas és C-vitamin tartalommal. Különösen ajánlott sportolók és kisgyermekek részére! >>>

Bio lucerna. Lúgosítja a vért és jótékony koleszterinszint csökkentő. >>>

Bio vörös lóhere. Általános közérzetjavító, vitalitást fokozó, idegnyugtató, vértisztító. Rákprevenciós diéták része. >>>

Bio lepkeszegmag. Koleszterindiéta része és elősegíti az emésztést. Vértisztító, gyulladáscsökkentő, vérképző hatású. >>>

Bio lencse. Alkalmas a cukorbetegek diétájának kiegészítésére és fogyókúrázóknak. Jelentős magnézium, vas, cink és krómtartalma. >>>

Bio hajdina. Roborál, lúgosít, riboflavin és rutin-tartalma serkenti az agyat, erősíti az érfalakat. >>>

Bio durumbúza. Emésztést segítő rost komplex. Karotinoid vegyületekben gazdag, antioxidáns forrás. >>>

Bio chia mag. Nagyon gazdag Omega-3 zsírsavakban, antioxidánsokban, ásványokban és vitaminokban. Tartalmazza szinte az összes esszenciális aminosavat, kitűnő fehérjeforrás. >>>

Bio árpa. Lúgosító, nyomelemekben gazdag gabonacsíra. Támogatja a szív- és agyműködést; vízhajtó hatású. >>>

Bio brokkoli. Hasznos immunvédő és vitalizáló, Kitűnő C-vitamin, folsav és béta-karotin forrás, védi a szívet, és a tüdőt. Rákprevenciós étrend része. >>>

Bio fokhagyma. Antibakteriális hatású, és immunerősítő tápanyagokat koncentrál. Koleszterincsökkentő, antioxidáns hatású, és fiatalító tulajdonságú. >>>

Bio fehér retek. Természetes vizelethajtó, húgyvezeték, húgyhólyag, vese és májtisztító. >>>

Bio édesköménymag. Erjedés- és puffadást gátló, megkönnyíti az emésztést, méregtelenít és nagyszerű izomlazító tulajdonságú. >>>

Bio csicseriborsó. Erőt ad és jótékony hatással van a lélekre, fogékonnyá teszi a sejteket az inzulin felvételére. >>>

Bio bazsalikom. Antiszeptikus hatású, gyulladáscsökkentő, immunerősítő tulajdonságú, ami eredményes emésztési zavarok, és puffadás esetén is. >>>

Bio adzuki bab. Természetes inzulin-szabályzó, koleszterincsökkentő, vérnyomásszabályzó, szíverősítő. Csíráztatva nem okoz bélgázosodást. >>>

Csíra-iránytű: melyiket válasszam?

Nézz körül a webáruházunkban
Ez a termék jelenleg nincs készleten. Érdeklődés
Hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók kommentelhetnek Bejelentkezés Regisztráció
Somogyi Rita
Kedves Rózsa Ibolya!

Igen, többféle növényt is lehet egyidejűleg csíráztatni is és fogyasztani is.

Üdvözlettel:
Somogyi Rita
Rózsa Ibolya
Még nem csíráztattam. Èrdeklődnék,hogy lehet akár 5-6 fèle csírát is fogyasztani? A csiráztató edényben több féle magot is lehet egyszerre csiráztatni?
Somogyi Rita
Kedves Szilvia Fülöp!

Igen, alapvetően bármelyik magot elültetheted földbe is.
Ha így teszel, és a föld feletti részüket levágod, utána tovább folytatják a növekedést, és újra szüretelheted őket.

Üdvözlettel:
Somogyi Rita
Szilvia Fülöp
Kedves Anatur,

Összesen 2 féle magnál láttam,hogy el is ültethető. Többi valóban nem ültethető csak csíráztató edényben lehet nevelni,vagy csak nincs kiemelve? Illetve melyik az,ami szüretelés után újra tovább nő,vagy mindet újra kell vetni? Köszönöm szépen
kosiba ricsi
már résg kiakartam próbálni a csíráztatást... na majd most
Borsos Klaudia
már sok csírát kipróbáltam, eddig ez a bacvicchi vált be a legjobban, meg nagy a választék is.
Szabóné Julcsi
Közben én is megtaláltam!

De Köszi :)))

Szemes G Zsófi
Szia, itt találsz: Én ezt használom, teljesen jó.
http://anatur.hu/csiraztato-tal-muanyag
Szabóné Julcsi
sziasztok, van itt csíráztató tál? nem találom :(
Szemes G Zsófi
csíráztatni: JÓ! :)
Ghéza
A szett már megvan, húsvétkor hozzáfogok.
Csegedi Dalma
Vettem , tálat is , a nagyfiam válalta , hogy locsolgotja és nagyon szépen növekszenek. És salátába valami Isteni fincsi :)))
Buny
A retek és a ruccola a két kedvencem. Ez a gézlapos tipp nagyon jó ötlet.
Ádám bácsi
Hasznos volt. Kipróbáltam a lépések szerint és szépen kicsírázott a vöröslóhere, pedig mostelőször csináltam ilyet.
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.