Főmenü Termékeink
Blog

Te már fogyasztasz probiotikumot? Mutatjuk, hogy miért kellene!

Mit csinálnak a probiotikumok a szervezetben?

Ma már nem is kérdés, hogy egészségünk megőrzése szempontjából kulcsfontosságú az emésztés egészsége és a bélflóra egyensúlya. Ennek elérése érdekében azt már biztosan te is hallottad, hogy probiotikumokat kell fogyasztani. A probiotikumok  nemcsak a bélrendszerünkben fejtik ki áldásos hatásukat, hanem számos más területen is pozitívan befolyásolják egészségünket. Nézzük meg, pontosan hogyan!

Te már fogyasztasz probiotikumot? Mutatjuk, hogy miért kellene!

Mik azok a probiotikumok?    

A probiotikumok olyan jótékony mikrobák (baktériumok, de gombák is vannak köztük), melyek a vastagbélben élnek. Gondoltad volna, hogy nagyjából másfél kilónyi hasznos bélbaktériummal élünk együtt, aminek összesége adja a bélmikrobiomot? Ez a bélmikrobiom pedig olyan egyedi és megismételhetetlen, mint az ujjlenyomatunk!

Mit csinálnak a probiotikumok a szervezetben?

Kezdjük az elején! A beleinkben élő hasznos baktériumok, azaz a probiotikumok, gondoskodnak a táplálékok bakteriális lebontásáról. Emellett vitaminokat, immunglobulint, gyulladáscsökkentő, antibakteriális vegyületeket termelnek, segítik az ásványi anyagok hasznosulását, ez azonban még minden nem minden!

A probiotikumok segítenek a mikrobiom egyensúlyának fenntartásában.

Ha megborul ez az egyensúly, az azt jelenti, hogy a rossz baktériumok (patogén, kórokozó baktériumok) kerülnek túlsúlyba. Ez megtörténhet egy-egy betegség hatására, antibiotikum kúra után, nem megfelelő étrend esetén, stb. Az egyensúly felborulásának a következményeként rövid távon emésztési problémák jelentkeznek, míg hosszabb távon immunrendszeri gyengeség, allergia, mentális problémák, vagy túlsúly jelenhet meg. A probiotikumok segítenek megakadályozni, hogy elszaporodjanak ezek a kártékony baktériumok.

A probiotikumok segítenek a mikrobiom egyensúlyának fenntartásában.

A probiotikumok segítenek megelőzni és visszafordítani a hasmenést.

Legyen szó antibiotikumos kúra okozta hasmenésről, fertőzésből következő hasmenésből, vagy egy-egy egzotikus utazás során elkapott kórokozó miatt kialakuló hasmenésről, a probiotikumok szedése segíthet megelőzni. Ám akkor is érdemes elkezdeni szedni, ha már benne vagyunk: ugyanis segít lerövidítani a hasmenéses időszakot.  

A probiotikumok támogatják a mentális egészséget.

Egyre több tanulmány igazolja az agy-bél kapcsolat meglétét, vagyis azt a tényt, hogy a bélrendszeri egészség befolyásolja a mentális egyensúlyt. A probiotikumok fogyasztása általánosan hozzájárul a mentális jólléthez, javítja a memóriát, sőt, még a depresszió, szorongás, pánikbetegség terápiája is kiegészíthető probiotikumos kúrával.

A probiotikumok támogatják a szív egészségét.

A probiotikumok hozzájárulnak a szív-és érrendszer egészségének megőrzéséhez. Gondoskodnak a normál vérnyomásról és a normál vérzsírszintről, csökkentik a rossz koleszterin mennyiségét.  

A probiotikumok támogatják az immunrendszer egészségét.

A probiotikumok hozzájárulnak az immunrendszer normál működéséhez (ezért bevethetőek pl. autoimmun betegségekben is), és csökkentik a fertőzések kockázatát (megfázás, influenza, de húgyúti fertőzések esetén is). Ha pedig már benne vagyunk a betegségben a probiotikumok fogyasztásával és a bélmikrobiom egyensúlyának visszaszerzésével gyorsítják a felépülést.

A probiotikumok támogatják az immunrendszer egészségét.

Mit tesznek még a probiotikumok a szervezetben?

  • Csökkentik az allergia előfordulását és az ekcémát.
  • Csökkentik az emésztési rendellenességek tüneteit, pl. IBS, Crohn-betegség, Colitis.
  • Vitaminokat termelnek, és segítik a tápanyagok felhasználását pl. vas.
  • Segítenek a fogyásban, különös tekintettel a has-csípő zónára.
  • Nemcsak a hasmenés, hanem a székrekedés és a puffadás kezelésében is segítenek.
  • Hozzájárulnak a máj egészségéhez is (bél-máj tengely).
  • Javítják a férfiegészséget, a nőknél pedig befolyásolják az ösztrogénszintet, hozzájárulva ezzel a hormonális egyensúlyhoz. 

Hogyan juthatsz probiotikumokhoz?

Ha ettél már savanyú káposztát vagy kovászos uborkát, esetleg magadnak sütöd a kovászos kenyeret, akkor bizony te is probiotikumokkal támogattad már meg bélflórád egészségét.

De a joghurt, a kefír, a túró ugyancsak probiotikus ételnek tekinthető. Nálunk keletebbre is nagy hagyománya van az erjesztett, azaz fermentált, probiotikumokban dúskáló ételeknek: elég csak a kínai kelből készített kimcsire gondolni, vagy ott az erjesztett szójakrém, a miso és az erjesztett szójabab (tempeh).

Vagy gondoskodhatsz célzottan is a probiotikumok beviteléről étrend-kiegészítők fogyasztásával!

Hogyan juthatsz probiotikumhoz?

12-féle baktériumtörzs, 120 milliárd CFU élőflóra egy kapszulában!

Ha probiotikus készítményt választasz, akkor érdemes megnézni az élőflóra számot és azt is, hogy hány féle baktériumtörzset tartalmaz az adott készítmény!

Natur Tanya® Megabiotikum kiemelkedően magas mennyiségben (120 milliárd CFU) tartalmazza az emberi bélflórában is megtalálható baktériumtörzseket (12-féle baktériumtörzs, Lactobacillusok/Bifidobaktériumok), ezt pedig kiegészítették galaktomannán típusú, fermentált PHGG rosttal. Annak érdekében, hogy az élőflóra tartalmat garantálni tudják a szavatossági idő végéig, a termék 3x-os túldozírozással, azaz 360 milliárd élőflórával készül!

Fogyaszd egészséggel!

Nézz körül a webáruházunkban
Hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók kommentelhetnek Bejelentkezés Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.