Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- Méregtelenítéshez
- Candidásoknak
- Inzulinrezisztenciásoknak
- Pajzsmirigy alulműködéssel küzdőknek
- Fogyókúrázóknak
*gluténérzékenyek is fogyaszthatják

Miért nagyszerű a gabonadiéta? Mert lehetőséget biztosít a szervezeted teljes megújulására, szépséged kivirágoztatására és az egészséged visszaszerzésére. Teljes értékű étrendet kínál Mindenkinek. Olcsó, bőséges adagok jellemzik, ahol nincs éhezés, gyorsan elkészíthető és könnyűszerrel betartható, hiszen ötvözése a makrobiotikus alapoknak és a magyar konyha íz világának. Fontos, hogy van 5 alapszabály, amit össze kell hangolni az étrenddel, de ha ezek megvannak, akkor éveket tagadhatsz le már az első 3 hét után is. Nagyon látványos, feltétlen próbáld ki! 

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- 5 alapszabály, amit be kell tartani 

1. Folyadékbevitel – igyál meg 20 kilogrammonként 1 liter vizet vagy gyógyteát (nincs gyümölcslé, nincs diétás üdítő, nincs gyümölcs- és fekete tea). Ha fokoznád az eredményeket, azt javasoljuk, hogy használd – „a folyadékbevitel” kiemelés alatt látható gyógynövény koncentrátumokat.

2. Napi 5 étkezés – a napi ételadagodat 5 részletben fogyaszd el. Így sikeresen elkerülöd az inzulincsúcsokat, vagyis azt az állapotot, amikor a tested raktároz. Napi 5 étkezéssel tehermentesítjük a legnagyobb méregtelenítő szervet, a májat, és egyenletes vércukorszintről gondoskodunk, amikor a szervezet a zsírégető zónában dübörög.

3. Rágás – Az alapos rágásnak óriási szerepe van abban, hogy a szervezetbe bevitt táplálékokat tökéletesen megemésszük. Ha megfeledkezünk arról, hogy az emésztés a szájban kezdődik a fogak őrlésével - melynek segítségével ellúgosítjuk az ételt -, akkor sok-sok órán keresztül tesszük ki magunkat erjedésnek és rothadásnak, ami savasítja a testfolyadékokat, és lassítja annak lehetőségét, hogy gyorsabban érjünk célba.

4. Testmozgás – Mozgás nélkül nincs egészség, mozgás nélkül nincs lúgosítás. Hetente legalább 3x1 órát szánjunk testmozgásra, kezdetben az ütemes séta is megteszi. A mozgás átmasszírozza a belső szerveket, a közben létrejövő hasi légzés oxigénhez juttatja sejtjeinket és lúgosítja a testfolyadékokat, hiszen szén-dioxidot lélegzünk ki. A rendszeres testmozgás növeli az akaraterőt, és nagymértékben hozzájárul a mindennapi életminőség javításához.

5. Lelki - szellemi egyensúly – Mosolyogni tessék! A pozitív életszemlélet, az optimizmus fél egészség. Sokan talán nem is tudják, hogy miközben például a szomszéddal vitatkoznak, az biokémiai folyamatok százait indítja el szervezetükben. Ha tartósan fennáll a stressz (szeretetlenség, önértékelési zavar, düh, félelem, idegesség, szorongás, pánik…), akkor sajnos az megváltoztatja a testfolyadékok pH-értékeit, az állapot salakanyag többlettel jár, és kezeletlenül a tünetek betegséggé formálódnak. Vedd észre az élet szépségeit! Fordíts saját magadra, hobbidra minden héten, legalább 3 órát.

 A lúgosító, fiatalító gabonadiéta 5 alapszabálya. 

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- folyadékbevitel

Minden méregtelenítő kúránál kulcsfontosságú a folyadékbevitel. Általánosan napi 3 liter folyadékot kellene elfogyasztanunk, egészen pontosan 20 kilogrammonként 1 litert, de tisztító kúrák ideje alatt ezt a mennyisét a 1,5-szeresére, duplájára is emelhetjük. Természetesen a folyadékok milyensége sem mindegy. Célzott folyadékbevitellel ugyanis olyan mankót kapunk a hónunk alá, ami nem csak gyorsabban juttat a célba, de tartósabbá is teszi az eredményeket. Gabonadiétánkhoz 3 féle alapfolyadékot javaslunk, melyek határozottan felgyorsítják a folyamatokat!
  

1. Ipari titokkal védett Bio nyírfanedv;
A nyírfák csapolásával nyert fanedv tartósítószer-mentes palackozása mögött, 10 éves kutatómunka áll. Ez az organikus palackozás és begyűjtés, Ipari Titokkal védett! A nyírfanedv az emberi vér plazmájához hasonló szerkezetű, telis-tele szerves fitokémiai vegyületekkel, és kolloidális ásványokkal, melyek a sejtek szintjén szívódnak fel. Lúgosítja és közben szerves tápanyagokban gazdagon tartja testedet. Visszavisz abba az időbe, amikor erőd teljében voltál! A bio nyírfanedv, tökéletes, hatszögletű kristályszerkezetű vízkristályokat tartalmaz, a benne lévő pozitív rezgések átkódolják a szervezetet, harmóniát, egyensúlyt teremtenek testi és lelki szinten. Ez pedig lehetőséget biztosít arra, hogy lecseréld a régi, rossz beidegződéseket általa, és új életet kezdj!

2. Lipo+® béltisztító-bélflóra építő koncentrátum;
A béltisztítás nagyon fontos része egy méregtelenítő - lúgosító programnak, és speciális összetevők szükségesek hozzá, melyek természetesen ebben a főzetben nem csak, hogy benne vannak, de koncentráltan találhatók meg:
1.) Prebiotikumok; a Fructooligosaccharidok(FOS) a bélflórában élő hasznos bélbaktériumok és a rövid szénláncú zsírsavak mennyiségét növelik meg. A hasznos bélbaktériumok kolonizálásával, tökéletes bakteriális lebontást és tápanyag-felszívódást érünk el. A baktériumok biomasszájának mennyisége a bélsár mennyiségét is növeli, visszaszorítva a fekál toxinokat. A rövid szénláncú zsírsavak (SCFA) termelésével táplálják a GALT immunsejtjeit és az elhízás ellen hatnak. Szabályozzák a vércukorszintet.
2.) Bélfal tisztító gyógynövények, melyek lazítják a megkövesedett bélsárt (ami egy átlag életet élő 35 éves ember esetében is 1,5 kg!), így a zsírsejtekben raktározott salakanyagokat – mert a zsírsejtek a szervezet szeméttárolói - ki tudjuk vezetni és ezáltal zsugorítani őket.

3. Puridren® méregtelenítő-lúgosító főzet;
Ez a fejlesztés egy olyan gyógynövényeket és szerves klorofillt magába záró koncentrátum, ami szabályozza, kiegyensúlyozza a testfolyadékok pH-értékeit, lúgosítja-méregteleníti az összes kiválasztó szervet és szövetet. A benne található 12 gyógynövény mindegyike felelős egy-egy kiválasztó szerv méregtelenítéséért, ami a szervrendszerek fokozott munkáját eredményezi. A gyógynövények adta szerves klorofill pedig megköti a savakat és kivezeti azokat a szervezetből, mielőtt még elraktározná a test. Látványos tisztítómunkája napokon belül érezhető a kötőszöveteden, ami feszesebb, tónusosabb lesz, illetve tapasztalható a vizeleteden, melynek színesebb, szagosabb és vastagabb állagot kölcsönöz.

Nézzük meg, hogy kell fogyasztani a folyadékokat!

A gabonadiéta alatt megemelt és célzott folyadékbevitel (bio nyírfanedv, Lipo+, Puridren) szükséges.

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- az első 3 hét

Az első 3 hét, tulajdonképpen egy monodiéta, ami csak gabonákon és csírákon alapul
Célja az emésztőrendszer tehermentesítése, és ezáltal a salaktalanítási folyamatok felgyorsítása.
Ezt elérni csak könnyen emészthető, ugyanakkor magas tápanyagtartalmú élelmekkel lehet. A könnyű emészthetőség megsokszorozza a méregtelenítésre fordított időt, hiszen az emésztés vonja el a legtöbb energiát a testtől. Pont ezért még zöldségeket sem fogyasztunk az első 3 hét alatt, mert a növényi cellulózok bontása is lassítaná a folyamatot. Az emészthetőség mellet még ott van a tápanyagok kérdése is, melyek nélkül egy test sem üzemelhet, akárcsak az autónk benzin nélkül. A bőséges tápanyagpaletta lehetővé teszi a zsírsejtekben és kötőszövetben raktározott salakanyagok kivezetését is. A csírák létfontosságú enzimeket, a gabonák rostokat szolgáltatnak, és mindketten bőséges forrásai a minőségi ásványoknak, teljes értékű fehérjékkel és vitaminokkal.

- Bevásárló lista:    

köles,
hajdina,
barnarizs,
quinoa,
bio csíráztatni való magok, himalája vagy parajdi só, kókuszzsír, növényi vegeta, és szárított kombu alga.

Szóba jöhet még az amarant, a vörös lencse és a gluténmentes zab is, de ezek nélkül is elvégezhető a kúra.
**Ha nem vagy gluténérzékeny akkor árpa, kuszkusz és bulgur is szerepelhet a repertoárban.



A gabonadiéta hozzávalói:gabonák,bio csíráztatni való magok,himalájai só,alga,kókuszzsír,növényi vegeta.
Mintaétrend:
Válassz minden napra egy gabonát, amiből 25 dkg mennyiséget főzz meg (ebből hatalmas mennyiség lesz, ne félj, hogy éhes maradsz!), majd ezt a mennyiséget az ételdobozodba való behelyezés után csíkozd fel 5 egyenlő részre. Köretként minden egyes részhez adj hozzá legalább 1 evőkanál friss csírát!
Hogyan készítjük el őket? –lásd lejjebb
Reggeli:  5 dkg barnarizs + 1 evőkanál Bio lencse csíra
Tízórai:  5 dkg barnarizs + 1 evőkanál Bio zsázsa csíra
Ebéd:  5 dkg barnarizs +1 evőkanál Bio csicseriborsó csíra
Uzsonna: 5 dkg barnarizs + 1 evőkanál Bio zsázsa csíra
Vacsora: 5 dkg barnarizs + 1 evőkanál Bio lencse csíra
Na és persze az 5 alapszabály, amit mindig be kell tartani!


 A gabonakásához mindig adj hozzá 1 evőkanál friss bio csírát!

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- 4. – 5. hét

A 4-5.hét a szervezet megtáplálásának időszaka. A salaktalanítás továbbra is folytatódik, de színesítjük a tápanyagok palettáját, melyet az első 3 hét alatt „kipucolt” testünk, hatékonyan épít be sejtszinten.
A napi gabona adagot 15dkg-ra, a csíra mennyiségét 1 evőkanálra vesszük vissza, melyek 3 étkezést biztosítanak, így 2 étkezést az újonnan felvett élelmiszerekkel helyettesítünk;

  • Hidegen sajtolt olajok az omega zsírsavak miatt (napi 2 evőkanál, pl.: szőlőmagolaj, lenmagolaj, mandulaolaj). - a terméknevekre kattintva tovább tudsz olvasni. :-) 

  • Natur joghurt a probiotikumok miatt (napi 125gr, kefír nem!).

  • Saláták (napi 15-25 dkg) a klorofill tartalom miatt.

  • Nyers és párolt zöldségek (napi 10dkg)

  • Puffasztott gabonák (puffasztott amarant mag, puffasztott quinoa, puffasztott köles), illeteve

  • Kukorica- köles- vagy durumlisztből készült tészták a változatos rostanyagok okán (napi 10dkg)

A felvett, új élelmiszereket naponta változtassuk, pl: első nap reggelire és vacsorára saláta, hidegen sajtolt olajjal leöntve és puffasztott gabonával megszórva reggelire, majd napközben főzött gabonák 3 részletben. Másnap a reggeli 2 evőkanál zabpehely natur joghurtba keverve, majd a nap további részében, főzött gabonák 3 részletben, párolt zöldségekkel, napraforgó csírával, vacsorára saláta szőlőmagolajjal nyakon öntve. Lassan fokozatosan adagoljuk a zöldségeket, mert a lomha emésztőrendszert (lelakott, elhanyagolt emésztés) újra formába kell hozni, hogy a növényi cellulózokkal el tudjon bánni.

Mintaétrend: választott gabonánk a quinoa vagy más néven indiánköles, amit brokkolival készítünk el, választott csíránk a pikáns póréhagyma csíra
Reggeli:  Durumbúza tészta, ami kiváló salátaalap, ízesítsd fűszeres joghurtos öntettel, párolt zöldségekkel
Tízórai:  Párolt zöldséges quinoa 
Ebéd:  Párolt zöldséges quinoa 
Uzsonna: ugyanaz ami a reggeli
Vacsora: Párolt zöldséges quinoa 
Na és persze az 5 alapszabály, amit mindig be kell tartani!

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- 6. – 7. hét

A 6. héttől folytatódik a sejtek táplálása, elkezdjük felkészíteni testünket arra, hogy visszatérjünk a vegyes, de kiegyensúlyozott és legfőképpen mértékletes új életünkhöz. Jöhetnek a gyümölcsök és a húsok is (elsősorban az apró bogyós gyümölcsök és alma, húsok közül a szárnyasok és a tenger gyümölcsei). Párolva! Nem rántunk, felesleges az a bunda, csak arra jó, hogy savasítson és csökkentse az Omega3 zsírsavak arányát! Gyümölcsöt 15 óra után ne fogyassz, kivétel ez alól az alma, ha azt erjedést gátló fahéjjal vagy amarant pehellyel szórod meg.

Mintaétrend: választott gabonánk a köles, amit algával készítünk el, választott csíránk az ízes mustármag csíra
A napi gabona adag továbbra is 15dkg-ra, a csíra mennyisége 1 evőkanál, melyek 3 étkezést biztosítanak, így 2 étkezést az újonnan felvett élelmiszerekkel helyettesítünk;
Reggeli: natur joghurt, 2 evőkanál quinoa pehellyel
Tízórai: Algás köleskása
Ebéd: Fűszeres párolt csirkemell, algás köleskásával és mustármag csírával
Uzsonna: 2 fél alma, amarant pehellyel és fahéjjal megszórva
Vacsora: Algás köleskása
Na és persze az 5 alapszabály, amit mindig be kell tartani!

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- 8. hét

A 8. héttől nincs más teendőnk, mint szinten tartani az elért eredményeket. Innentől kezdve a mértékletesség és az arany középút betartására ügyelj! Azaz mindent ehetsz, csak mértékkel. Törekedni kell arra, hogy a silány, feldolgozott, finomított élelmiszerek helyett, továbbra is tápanyagokban gazdag táplálkozást folytassunk.
Javaslom, hogy a gabonakásák képezzék részét továbbra is étrendednek és az 5 technikai szabályról se feledkezz meg, hiszen csak annak betartása önmagában fél egészség.

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- kásakészítés

A gabonák finomak, sokféleképpen elkészíthetők, és a fűszerek variálásával változatos ízeket hozhatunk ki belőlük. Én most alaprecepteket szemléltetek, melyek elkészítési ideje maximum 20 perc, így az nem lehet kifogás, hogy nincs rá időd!  Ne felejtsd: evés és táplálkozás között különbség van!

Hogyan készítsük el őket?
1., barnarizs, vadrizs, zab, árpa; előző este be kell áztatni, majd másnap 2-szeres mennyiségű vízben, növényi vegeta hozzáadásával puhára főzzük.

2., köles, quinoa, amarant, hajdina, vörös lencse; vékony olajon egy fej hagymát megpirítunk, csipet himalájai sóval és zöld fűszerekkel meghintjük (szárított algákat is tördelhetünk bele), majd rádobjuk az alapra a kiválasztott gabonát és alaposan összekeverjük, hogy az ízek elegyedjenek, kétszeres mennyiségű vízzel (kivéve quinoa és amarant, mert azokhoz egyszeres víz elegendő) felöntjük és 12-15 perc alatt kész is a fiatalító kása.

 A gabonakásák elkészítése a lúgosító, fiatalító diétához.

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- csíráztatás

A csíráknál gazdagabb, természetesebb és komplex tápanyagforrást nem találsz a Földön!
Ezek a parányi élő tápanyagok erőteljes lúgosítók, élő ételek, amik enzimbombát jelentenek a szervezetednek. A csírák a csíráztatás első fázisában (2.- 4. nap) a leggazdagabbak tápanyagokban (enzimek, ásványok, fitovegyületek, vitaminok, aminosavak, fehérjék) ezért mindig friss, fiatal zsenge csírákat fogyassz és az anyamaggal együtt edd meg. A csíráztatás rendkívül egyszerű feladat, ha van csíráztató tálad.

Nézzük meg, hogy kell csíráztatni!

A csíráztatás menete, bio csíráztatni való magokból.

 

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- mire számíthatsz a diéta elején?

Szervezeted fantasztikus öngyógyító képességgel rendelkezik. Ezt a képességét csalogatjuk elő amikor csökkentjük a sejtközötti tér és  a kötőszövetek salakanyagraktárait. Természetesen ezzel a pH értékek is kiegyensúlyozódnak, mely alapfeltétele az aktív és egészséges sejtműködésnek. Amikor elindul a tisztulás a kötőszövetből megkötött salakanyag ismét bekerül a szövetközti térbe, ezért ki jobban, ki kevésbé, de a kúra elején tünetei felerősödésével számolhat. Ekkor szoktak az emberek megijedni, és megálljt fújni, pedig ez nem más, mint egy egyszerű természeti törvény. Kárpótol minket azonban az, hogy egyáltalán nem kell lemondanunk az ízekről és szó sincs önsanyargató éheztető étrendről, ami egyébként (mivel szélsőséges) káros is lenne a szervezetedre. Ezért két nagyon fontos tanácsom van:
soha ne térj le az arany középútról és soha ne azt nézd, hogy mit nem ehetsz meg, hanem azt, hogy mit IGEN!

Lúgosító Gabonadiéta (anatur.hu)

- mire számíthatsz a diéta végén?

Lényeges elem, hogy kiszállunk a tömegtermelés és tömegtermesztés adta végtermékek fogyasztásából. A gabonadiéta fiatalító jelzője nem véletlen és nem is reklámfogás. Lúgos környezetben a kötőszövet ragyogó lesz, a test eléri ideális súlyát, és ellenáll az egészségre veszélyes mikroorganizmusoknak, általánosan javul a fizikai és szellemi erőnlét, a test kívül - belül megfiatalodik. Méregtelenítéssel és lúgosítással olyan civilizációs betegségek kezelhetők és előzhetők meg, mint az allergia, a magas vérnyomás, a II-es típusú cukorbetegség, az érelmeszesedés, asztma, májzsugorodás, krónikus légúti betegségek, rák, metabolikus szindróma, csontritkulás, krónikus veseelégtelenség, Crohn-betegség, vagy a stroke. Kimondottam javaslom a diétát Candidások részére, babatervezőknek, és inzulin rezisztenciásoknak is.