Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Üdvözlöm Rita! Érdeklődnék, hogy hasi elhízásra melyik terméket ajánlja ? 58-60 kg között mozgok, viszont minden a hasamon áll meg. Tornázom, kardiózom, de a hasamon csak ott marad a felesleg. Olvastam a Lipo lapos has kúráról, illetve Dr. Chen Slim Beauty kapszuláról. Ebben a kettőben gondolkodtam. Melyiket ajánlja ? Előre is köszönöm válaszát :) Viki

2018-07-07
Somogyi Rita válasza:

Kedves Viki!  

A hasunkra szorult úszógumiktól megszabadulni összetett feladat. Első lépés a szénhidrát csökkentett diéta, a második a bőséges folyadékbevitel, harmadik a rostpótlás, negyedik a stressz ellensúlyozása, ötödik az egyenletes vércukorszint kialakítása, hatodik a rendszeres testmozgás, és csupán a hetedik lépcső, hogy célzott étrend kiegészítőket alkalmazunk, hiszen a probléma a fenti okok miatt alakul ki, ráadásul hosszú évek alatt.

Összességében a siker az életmódváltáson múlik. Mivel a haskör-térfogat növekedése összefügg a belek salakanyag tartalmával és a bélflóra egészségével, ezért a béltisztítást és bélflóra építést támogató kiegészítők lesznek hasznosabbak számodra.  A környezeti mérgek kivezetése, az egyenletes vércukorszint és a máj tehermentesítése szintén hozzájárul a hasi zóna lerakódásainak csökkentéséhez. Ezért a kúrát növényi szén kivonattal,  szerves krómmal és articsóka kivonattal is kiegészítheted. Tudnod kell azt is, hogy a lelki-mentális egyensúly is maghatározó a fogyáshoz. Dúsítsd magnéziummal   is étrended, és ha a rád nehezedő stresszt nem mindig tudod ellensúlyozni, akkor hívd segítségül az adaptogén gyógynövényeket  is. Ez oly annyira fontos és hasznos, hogy sokszor már rendszeres magnéziumpótlás hatására is csökken a hasi zóna mérete. Mégis hosszú távú hatások csak az összes kiváltó ok együttes kezelésével érhető el.

Az eredmény 5 apró szabály betartásával fokozható.

  1. Igyunk sok vizet! a napi átlagos folyadékbevitel 2-3 liter között van, de tisztítókúrák vagy testsúlycsökkentő kúrák ideje alatt ez, 20 kilogrammonként 1 liter vizet vagy gyógyteát jelent (nincs gyümölcslé, nincs diétás üdítő, nincs gyümölcs- és fekete tea). Az emberi test 70 %-a víz, ennek a vizes közegnek a segítségével történik a sejtszintű ”kommunikáció". A bőséges folyadékbevitel hozzájárul az anyagcsere folyamatok serkentéséhez, és a testfolyadékok pH-értékeinek szabályozásához.
  2. Rágjunk alaposan! Az alapos rágásnak óriási szerepe van abban, hogy a szervezetbe bevitt táplálékokat tökéletesen megemésszük. Ha megfeledkezünk arról, hogy az emésztés a szájban kezdődik a fogak őrlésével - melynek segítségével ellúgosítjuk az ételt -, akkor sok-sok órán keresztül tesszük ki magunkat erjedésnek és rothadásnak, ami savasítja a testfolyadékokat, és salakanyag többletet ró ránk. Ha alaposan rágunk, akkor sokkal több tápanyagot tud hasznosítani a szervezetünk. Az alapos rágás még az étvágyat is csökkenti, mert a test tápanyag mennyisége és az étvágy között szoros összefüggés van. Kevesebb ételre van szükségünk akkor, ha magas a tápanyag ellátottság. Ha nem rágunk, akkor nem is bontunk tökéletesen, ami pocakot is előidéz.
  3. Együnk naponta többször keveset! Ha a napi ételadagunkat 5 részletben fogyasztjuk el, tehermentesítjük a legnagyobb méregtelenítő szervet, a májat, és egyenletes vércukorszintről gondoskodunk, amikor a szervezet a zsírégető zónában dübörög. Így sikeresen elkerülhetjük az inzulincsúcsokat, vagyis azt az állapotot, amikor a test raktároz. A májnak nem csak testsúlyunk szempontjából van óriási szerepe, de általános egészségünk, különösen az emésztésünk, és koleszterinszintünk szempontjából is.
  4. Mozogjunk! Mozgás nélkül nincs egészség, mozgás nélkül nincs egészséges anyagcsere sem. Hetente legalább 3x1 órát szánjunk testmozgásra, kezdetben az ütemes séta is megteszi. A mozgás átmasszírozza a belső szerveket, a közben létrejövő hasi légzés oxigénhez juttatja sejtjeinket és lúgosítja a testfolyadékokat, hiszen szén-dioxidot lélegzünk ki.
  5. Mosolyogni tessék! Törekedjünk a napi stressz levezetésére, mondjuk meditáció segítségével, ugyanis a negatív érzelmi állapot, biokémiai folyamatok ezreit indítja el a testben, ami savakat generál. Ezért amikor méreganyagokról beszélünk, még véletlenül se gondolja senki, hogy csak táplálék útján tudja magát mérgezni! A pozitív életszemlélet, az optimizmus fél egészség, ami alakunkon és kötőszövetünkön is visszatürköződik. Sokan talán nem is tudják, hogy miközben például a szomszéddal vitatkoznak, az biokémiai folyamatok százait indítja el szervezetükben. Egy tartósan fennálló stressz (ami alatt egyaránt értjük az alábbiakat: szeretetlenség, önértékelési zavar, düh, félelem, idegesség, szorongás, pánik…), pedig sajnos megváltoztatja a testfolyadékok pH-értékeit, az állapot salakanyag többlettel jár, ami nagyszerűen raktározódik hasi úszógumik formájában.

Szeretettel: Somogyi Rita