Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita! Több kérdésem is lenne. Az egyik, hogy várandós hölgy mivel pótolhatja az omega 3 zsírsavat ha nem szereti a halat és a halkapszulákat sem? Olvastam a csírákról, hogy nagyon sok hasznos tápanyag van benne de egy másik oldalon nem javasolják várandós nőknek sajnos, mert nyers és szennyezett is lehet stb. Pedig biztos sokat segítene de így nem merjük enni. Augusztus közepén jön a baba és pár hete az uh-on az orvos azt mondta hogy meszesedik a méhlepény és kisebb a baba is mint kellene de nincs gond, a feje pont jó méretű, a pocakja pici és a végtagjai vékonykák, felírt diaphilint, hogy az segít majd, hogy jobban eljusson a táplálék. Ön tudna még valamit javasolni? A másik kérdés kutyussal kapcsolatos, a teafaolajjal való bekenés segít a kullancsok élősködők szúnyogok ellen? Mintha olvastam volna itt az oldalon régebben hogy a teafaolaj az állatkáknak is jó de helyettesíti a nyakörvet vagy inkább vegyünk azt is +kenjük teafaolajjal is a nyakát vagy az egész kutyut? :) Hallottunk most veszélyes szúnyogcsípésről is ami a kutyáknak okoz betegséget és ez ellen is van állítólag valami injekció ami megvédi a kutyákat. Erre is jó a teafaolaj vagy valami más? Étrenddel kapcsolatban is még nagyon régen láttam egy hozzászólását hogy miket ad a kutyusának pl. hajdina meg gabonák voltak talán de már nem találom sajnos azt az írást. Tápokban nem nagyon bízom. Még nincs nálunk a kutyus de szeretnénk felkészülni és egészségesen táplálni. Egy kisebb keverék kutyuska talán shi-tzu keverék kb a mérete is akkorka :) Köszönettel

2018-06-29
Somogyi Rita válasza:

Kedves Niki!

Természetesen több Omega3 zsírsav forrást fogok Neked bemutatni, de azt tudnod kell, hogy nem minden zsírsav egyenlő. Az Omega-3 egy gyűjtőnév (három taggal), mint például a profi kosárlabda játékosok (sokkal több taggal rendelkező) kategóriája. És bár az összes profi játékos átkozottul jól labdázik, nem mindegyikük olyan, mint Kobe Bryant. És ez így van az Omega-3 zsírsavakkal is. Például az állati eredetű halolajban, illetve a növényi eredetű lenmagolajban található Omega zsírsavak meglehetősen különböznek egymástól, és mindent lehet rájuk mondani, csak azt nem, hogy egyforma hatással lennének az ember egészségére. Például a halolajban levő két Omega-3 olyan, mint Kobe Bryant és Shaquille O’Neal – a lenmagolajban levő egy nagyon tehetséges fiatal fickó, akiből vagy lesz egyszer sztár, vagy nem. A lenmagolaj egy bizonyos fajta Omega-3 zsírsavat tartalmaz, amelynek a neve ALA (alfa linolénsav). A halolaj kivonat két különböző Omega-3-at tartalmaz: az EPA-t (eikozapentaénsav) és DHA-t (dokozahexaénsav). Az Omega-3 egészségre gyakorolt kedvező hatását vizsgáló tudományos kutatások túlnyomó többsége a DHA-val és az EPA-val foglalkozott! Ezek igazi szupersztárok az Omega-3 kicsiny birodalmában, és fogyasztásuk rendkívül meghatározó egy kismama és babája egészsége és fejlődése szempontjából.

Nehogy félreérts; nem arról van szó, hogy a lenmagolaj, és a benne nagy koncentrációban levő ALA nem jótékony zsír. Dehogynem! Mindössze azt akarom mondani, hogy a lenmagolajban levő Omega-3, az ALA előnyei nincsenek olyan jól dokumentálva, mint az EPA és a DHA jótékony hatásai. A lenmagolaj pártolói szeretik kijelenteni, hogy az elongáz és deszaturáz enzimek segítségével, a lenmagolajjal magunkhoz vett ALA egy része valóban EPA-vá és DHA-vá alakul át. A nagy kérdés az, hogy ténylegesen mennyi alakul át. A válasz pedig ez: nem sok.

Ezért, ha csak megoldható, különösen most, hogy babát vársz(!) fogyassz halolaj vagy krill olaj kapszulát is a növényi Omega3 források mellett, melyek közül a lenmagolaj a legismertebb, de Omega3-ban gazdag még a kendermagolaj, a dióolaj, a szőlőmag olaj, a tökmag olaj, a chia mag, a lenmagliszt és a babfélék, különösen, ha csíráztatod őket!

És, ha már csírák! Nem kell tartani szennyeződéstől, ha az ember lánya saját maga csíráztat, és azt kizárólag bio magból kivitelezi! Nincs még egy olyan természetes növényi táplálék a Földön, ami több tápanyagot tartalmazna, mint a friss csíra. A frissen előbújó csírák egyedülálló „élő” élelmiszerek, kedvező élettani hatásaikat, a koncentrált, könnyen emészthető, gyorsan hasznosuló enzimek, fitovegyületek, aminosavak, vitaminok, ásványi anyagok és rostok adják. Az otthoni csíráztatás nem csak a testnek, de a léleknek is gyógyítója. A csíranövények növekedése visszavisz minket a gyermekkorba, az iskolás évekhez, amikor környezetórán babot csíráztattunk. Újra rácsodálkozik az ember, hogy milyen fantasztikus is a természet! A friss csíranövények salaktalanítják, lúgosítják a szervezetet, kalóriaszegények, nem hizlalnak, nem puffasztanak, antiszeptikus és antiallergén hatásúak. Feltétlen csíráztass!!! 

A csírák, a hidegen sajtolt olajok és halolaj kivonatok, mind-mind olyan tápanyagokat kínálnak, amik az öregedő méhlepény folyamatát gátolják. Ne habozz tehát vitamindúsabbá tenni étrended és a jó minőségű alapanyagokra koncentrálni, ami kerüli a és cukros ételek, és italok fogyasztását!

Sok sikert a kúrádhoz! Somogyi Rita