Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita !Azt szeretném kérdezni hogy mit lehetne szedni a magas vérnyomás és magas koleszterinszint csökkentésére elérjem azt hogy rugalmas érfalaim legyenek.A colifibrát azt elkezdtem inni.a gambeslim a puridren és a lipo kúrán túl vagyok.

2018-03-10
Somogyi Rita válasza:

Kedves Krisztina!

Mindkét betegség kialakulásában óriási szerepe van az életmódbeli tényezőknek, mint; mozgáshiány, helytelen étrend, alacsony folyadékfogyasztás, és élvezeti szerekkel való visszaélések (cigaretta, alkohol). Az egészséges szokások kialakítása óriási mértékben segít a magas vérnyomást és a koleszterinszintet is kontrollálni.

Ilyen szokások:

Egészséges étrend
(középpontjában a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű élelmiszerek és más olyan ételek fogyasztása áll, amik a szív-és érrendszer számára egészségesek és zsírban, nátriumban szegények. Fontos, hogy táplálkozásunk könnyen emészthető, májkímélő, tápanyagokban, rostban és fehérjében gazdag legyen. Együnk több egészséges, sav-bázis egyensúlyt szabályzó köretet; kölest, hajdinát, quinoát, a reggelt kezdjük zabpehellyel, lenmaggal, psylliummal, fogyasszunk halat, szárnyast és dióféléket, és hagyjuk el a vörös húsokat, és a finomított szénhidrátokban gazdag ételeket/italokat. A koleszterinszint és a vérnyomás szempontjából is meghatározó a jó zsírok fogyasztása, amit hidegen sajtolt olajokkal vehetsz magadhoz, mint kendermagolajszőlőmag olaj, lenmagolaj, tökmagolaj, dióolaj, mákolaj. Ezek az olajok a jó koleszterinszintet növelik!  

Fizikai aktivitás (A rendszeres testmozgás csökkenti a magas vérnyomást, és más szív-és érrendszeri betegség kockázatát. A kedvező hatások már heti 2 x 60 perc közepes intenzitású aerob tevékenység végzése mellett is mérhetőek. Minél többet mozogsz, annál jobb!)

Súlyfelesleg (A normál testsúly megőrzése segít a magas vérnyomást, és a koleszterin szintet is szabályozni, és fontos eleme az általános egészség megőrzésének. Elhízás vagy túlsúly esetén csökkentsd a kalória-bevitelt és végezz több testmozgást. Kisebb adagokat egyél és alacsonyabb szénhidrát tartalmú ételeket!)

Alkohol és dohányzás (Ha dohányzol, hagyd abba, zéró tolerancia! A dohányzás károsítja az ereket és növeli a magas vérnyomás kockázatát, továbbá a hipertóniához kapcsolódó betegségeket is tovább rontja. Igyekezz továbbá az alkoholos italok fogyasztását is csökkenteni.)

A stressz helyes kezelése (Kevesen tudják, hogy a stressz nem csak a vérnyomást, de a koleszterin szintet is emeli. A stressz kezelésének, a relaxáló lazításnak és a problémák feldolgozásának megtanulása, segít csökkenteni ezen értékeken, és az érzelmi és fizikai egészségedet is javítja. Ennek eszköze lehet a mozgás, zenehallgatás, vagy valami nyugodt, békés dologra koncentrálás.)

Az említett változtatások kombinációja együtt sokkal hatékonyabb, mint egy-egy külön lépés önmagában. Ugyanakkor lehet, hogy elsőre nehéznek érzed a bevezetésüket. Ezért kezdetnek egyet szokj meg közülük, aztán iktasd be a többieket. Fenti pontokra való odafigyelés meghosszabbíthatja az életedet és az aktív éveid számát! Van, aki már ezekkel a változtatásokkal is képes vérnyomását kordában tartani!

Hasznos étrend- kiegészítők magas koleszterinszintre és magas vérnyomásra:

A máj egészsége és az emelkedett koleszterinszint összefügg, így nem meglepő, hogy megszámlálhatatlan pozitív vásárlói visszajelzés érkezik a Hepaplus névre hallgató articsóka kivonatunkról, melynek cinarin nevű hatóanyagát, 1950-től koleszterinszint csökkentésre, valamint a máj és az epehólyag stimulálására.

A galagonya a központi idegrendszer nyugtatója, kivételesen hasznos idegesség esetén, ahol csökkenti az érzelmeket és elősegíti a pihentető alvást. A galagonya idegi eredetű heves szívdobogás esetén szívnyugtató és közvetlenül befolyásolja a szívizom munkabírását. Javítja a keringést, szabályozza a szív ritmusát, javítja a szív vérellátását, mérsékli a szíveredetű nehézlégzést, csökkenti az érelmeszesedés kockázatát és a magas vérnyomást!

Az Omega3 zsírsavak nélkülözhetetlen tápanyagok a szív-és érrendszer egészségének fenntartása szempontjából, beleértve a vérnyomás szabályozását és a koleszterin csökkentését is. A növényi forrásból származó omega3 zsírsavakat pl: lenmagolaj egyszerűen salátaöntetként, ételekhez adva, vagy önmagukban fogyasszuk. A halolajból származó Omega-3 zsírsavakat  (EPA és DHA) azonban kapszula formájában adagoljuk a sikerek érdekében, mert itt nagyobb dózisra van szükség. Hatásukat kutatások is igazolják; a fokozott Omega-3 fogyasztás, ami gazdag EPA és DHA zsírsavakban természetes módon képes csökkenteni a vérnyomást. A hideg vízben élő halak, a tintahal és a krill tartalmazzák a legtöbb ilyen Omega-3 zsírsavat. Mivel legtöbbünk nem jut elég Omega-3 zsírsavhoz az étkezés során, véleményem szerint életbevágóan fontos, hogy halolajat (vagy ezek kombinációját) tartalmazó étrend kiegészítőket szedjünk.

A napi 650 mg EPA és 440 mg DHA zsírsav bevitele ugyanis azon felül, hogy csökkentik a trigliceridszintet és a szív- és érrendszeri betegségek előfordulását, a vérnyomás szisztolés értékét kb. 15-21 mmHg-val, és a diasztolés vérnyomást kb. 10-16 mmHg-val képesek csökkenteni. Ezt a vérnyomáscsökkentő hatást az angiotenzin rendszer blokkolásával érik el, amitől ellazulnak az artériák, kevesebb gyulladáskeltő mediátor és artériákat összehúzó tényező keletkezik.

VÉGSZÓ!

Az a tény, hogy a hagyományos kultúrákban gyakorlatilag nem létezik magas vérnyomás betegség, arra enged következtetni, hogy ezt a legtöbben mi hozzuk létre modern táplálkozásunkkal és életmódunkkal. Ha visszatérünk az alapvető élelmiszerekhez, és csökkentjük vagy teljesen kihagyjuk az egyszerű szénhidrátok, a cukrok és a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, jelentősen csökkenteni tudjuk a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A válogatott tápanyagok, amelyek közül sok valaha természetes módon jutott szervezetünkbe, a modern étrendből viszont hiányoznak, szintén képesek csökkenteni a vérnyomás és a koleszterin értékeket. Ezért a kiegyensúlyozott vegyes táplálkozás étrendi kiegészítése nem is ördögtől való cselekedet!

Bár azok közül, akik idősebb korban kezdenek egy ilyen táplálkozási programba, nem mindenki lesz képes teljes mértékben elkerülni a magas vérnyomást, viszont ezekkel a lépésekkel a minimumra csökkenthetik ennek a veszélyes betegségnek a rizikóját. 

Üdvözlettel.

Somogyi Rita