Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita!Abban szeretném a segítségét kérni hogy elég magas a húgysavam(430)és nem szeretnék még gyógyszert szedni,hogy esetleg tudna e valamit ajánlani.almaecet kapszulát szedek meg szeder és erdei málna teát iszom meg lúgosvizet.köszönöm válaszát.Edina

2019-08-31
Somogyi Rita válasza:

Kedves Edina!  

A köszvény régen ritka betegség volt, sőt, a „királyok betegségének” is nevezték, persze nem ritkasága miatt, hanem mert sokkal gyakoribb volt az arisztokrácia körében. Miért? Mert ők gazdagon étkeztek és finom likőröket, borokat fogyasztottak. Ma is „jóléti” betegségnek tekinthető, mert habár a genetika is közreműködik, óriási szerepe van benne az egészségtelen életmódnak! Ezért az első lépés mindig az étrendi reform (lúgosító, sav-bázis egyensúlyt támogató étrend) és az olyan életmódbeli változtatások, mint rendszeres testmozgás és stressz csökkentés!

A köszvényes betegeknek gyakran van metabolikus szindrómájuk, amit elhízás, magas vérnyomás, valamint a glükóz- és inzulinanyagcsere-zavar jellemez. Az, hogy a köszvény sokak számára vált „elérhetővé”, azért lehet, mert manapság a papírkoronás királysághoz nem kell más tenni, „csak” fogyasztani (sokat fogyasztunk, keveset mozgunk).  

Köztudomású, hogy köszvényes betegnek kerülni kell a purinban gazdag ételeket pl. belsőségek, szardella, gomba, spárga, hering (amikor a szervezet feldolgozza az ezekben az ételekben levő purint, húgysav keletkezik). Van azonban egy másik bűnös is, ami befolyásolja a húgysavszintet, és emeli a köszvényes megbetegedés kockázatát, ez pedig a finomított szénhidrátok, és készételek, melyek például magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal készülnek. A húgysav a fruktóz-anyagcserének is mellékterméke!

A nyugati típusú étrenden élők valószínűleg nem a sok spárgától és heringtől lesznek köszvényesek… Minden, ami cukorrá bomlik le potenciális rizikófaktor, mértéket kell tartani! Növeld a friss élelmiszerek bevitelét, növeld a rostbevitelt, fogyassz sok zöldséget, hüvelyest, diófélét, növényi fehérjét. A napi szénhidrátbevitel ne lépje túl a 180-200 grammot!

A köszvény kezelésében és egy újabb köszvényes roham megelőzésében kifejezetten fontos tehát az étrend átszervezése. Egyfelől, mert amennyiben súlyfelesleg van, azt minél előbb le kell adni (hiszen súlyosbíthatja az ízületi gyulladást). Másfelől, mivel a magas húgysavszint okozza a fellángolást, azt le kell tornázni (szó szerint): csökkenteni kell az elfogyasztott húgysav mennyiségét és ki kell mosni azt, ami bennünk van! Az egészséges életmód, étrend sokféle módon javít a köszvényen, rendszeres testmozgással megelőzhetőek a további rohamok, mivel javul a vérkeringés és normalizálódik az inzulinszint, ami végső soron segít normalizálni a húgysavszintet is.

Ha mindez megtörtént, akkor jöhetnek a célzott kiegészítők is.

1. Kezd a reggelt egy nagy adag rosttal 

Ehhez koncentrált prebiotikumot ajánlok. Több módon is segít a húgysavcsökkentésben, egyrészt az immunrendszer 70%-át biztosító bélflórát restaurálja, hogy javíthass az immunválaszokon, hatékonyabban csökkentsd a gyulladásokat, és növeld a tápanyag felszívódást, ami létkérdés. Másrészt hozzájárul a vércukorszint szabályozásához, a máj tehermenetesítéséhez, ami szintén csökkentő húgysavszintet eredményez. Amennyiben van már májpanaszod, pl. májzsírosodás, vagy több a súlyfelesleged, mint 10 kiló, ezt a rostanyagot articsóka kivonattal is egészítsd ki.

2. Támogasd a veséid 

A magas húgysavszint sajnos mindig kapcsolatban áll a gyenge vesefunkcióval. Sokszor inzulinrezisztencia, vagy cukorbetegség is áll a háttérben. A vesevédő és vesetisztító gyógynövények kíméletesen segítenek a visszafordulásban. Ezek a kivonatok csökkentik a húgysavszintet.

3. Sav-bázis egyensúlyt támogató gyógynövények 

A folyadékfogyasztás rendkívül fontos köszvény esetén: sok vizet kell inni, 20 kilogrammonként 1 litert. Ennek egy része legyen a Puridren® főzet. Ez a koncentrátum 12 gyógynövényt és gyógynövények adta szerves klorofillt tartalmaz.  A gyógynövények a kiválasztó szerveket méregtelenítik, a klorofill pedig segít megkötni a savakat, továbbá nagyszerű vérképző. Ezt fogyasztva a kellő mennyiségű folyadékpótlás is könnyebben fog menni, mert itatja magát.

4. Koncentrált almaecet 

Az almaecetet mindenki testsúlycsökkentő, emésztést elősegítő tulajdonságairól ismeri, pedig közel 90-féle bioaktív összetevőjének köszönhetően hozzájárul a szervezet sav-bázis egyensúlyának kialakításához, fokozza a szervezet saját salaktalanító munkáját, és remek köszvény specialista! Csökkenti a húgysavszintet, de reuma, ízületi panaszok vagy arcidegzsába esetén is szóba jöhet ez a tápanyag. Ezt a porított Almaecet kapszulát kimondottan a fő hatóanyagokra koncentrálták! Nem ismerek erősebb verziót!

5. Omega-zsírsavak ereje 

Az O-3 zsírsavak resolvint és protektint termelnek, amelyek segítenek megfékezni a gyulladást, még mielőtt károsítaná a szöveteket. Az állati eredetű O-3 zsírsavakban gazdag krill olaj különösen hasznosnak bizonyult gyulladásos rendellenességek, többek között az arthritis esetében. És mivel a magas húgysavszint a szív és érrendszeri betegségek egy rizikófaktora, az Omega3 zsírsavak fogyasztása így, különösen ajánlott.

6. D-vitamin 

A nyugati étrend és életmód szerint élő emberek alacsony D-vitamin szintjéről sokat hallhattunk az utóbbi időben. Sajnos súlyfelleggel rendelkező embereknél a D-vitamin szint tovább csökken, és ez az alacsony szint még testsúlycsökkentési törekvéseinket is keresztülhúzza. Viszont a D-vitamin az egyik legfontosabb tápanyag, amire mindenkinek szüksége van, és amelynek áldásos hatását az emberi egészségre tanulmányok egész sora bizonyította már. Szervezetünk több mint 2000 génjét és testi folyamatát befolyásolja, kulcsszerepet játszik szinte minden betegség megelőzésében, és visszafordításában.

Fontos! Egyéni kezelési tervedről és változtatási szándékaidról mindig egyeztess a szakorvosoddal! Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik az étrendi és életmódbeli változtatásokat! Ha hiányoznak a megfelelő étrendi és életmódbeli változtatások, az étrend-kiegészítők nem tudják megfelelő mértékben kifejteni jótékony hatásukat a szervezetre! Étrend-kiegészítők alkalmazásakor tartsuk be a kúraidőket, ami itt 120 nap.

Sok sikert a kúrádhoz!
Somogyi Rita