Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita ! A segítségedet kérem szépen a következőhöz: A melatonint melyik napszakban érdemes bevenni ahhoz, hogy este segítsen elaludni ? Valahol azt olvastam, hogy az esti bevétel már nem segít. Mielőtt ezt olvastam, én lefekvés előtt kb. 1 órával használtam kb. 3 napig, de nem segített. A téli depressziót kivédő fényterápiás eszköznél (amely növeli a melatoninszintet) meg azt írják, hogy reggel érdemes használni. Én cseppet vettem, de nem találok arról infót, hogy mikor használjam. Lehet, hogy legkésőbb délig "be kell nyelni" ahhoz, hogy este segítsen elaludni ? Köszönettel: Kabókné Bea

2022-11-23
Somogyi Rita válasza:

Kedves Bea!

A melatonin csepp fogyasztási javaslata: Naponta egy alkalommal lefekvéshez közeli időben fogyasszunk 20 cseppet (1 ml) magában, vagy vízben feloldva.

Nagyon fontos tudnunk azt, hogy a melatonin nem altató, ne is várjuk tőle ezt. Vagyis önmagában az, hogy 3 nap alatt még nem hozott eredményt, nem meglepő.

Ugyanakkor, ha már több mint 1 hete  alkalmazod (a fogyasztási javaslatnak megfelelően) és még mindig nincs változás, akkor lehetséges hogy egész egyszerűen Neked nem az alacsony melatonin termelés okozza az alvásproblémákat. Ezt viszonylag könnyen ki lehet deríteni, érdemes felkeresni alvásterapeuta szakembert, aki esetleg labor eredmények alapján konkrétan megállapítja. És ha Neked nem a melatonin a célzott hatóanyag, akkor segít a megfelelő megtalálásában is!

Meg kell vizsgálnunk az esti rutinodat is: ha beveszed a melatonint, de utána ugyanúgy ülsz a TV, monitor, telefon stb. előtt, akkor a fény ugyanúgy akadályozni fogja a melatonin munkáját, akkor is ha pluszban pótoltad.

Alapvetően azt javaslom, próbálj meg időben lefeküdni és korán kelni. Lefekvés előtt legalább egy órával kapcsolj ki minden médiát, nyugodj le és olvass egy jó könyvet. Így az elektronikai eszközök fényei nem zavarnak be, le tud higgadni a tudatod is. Megpróbálhatsz este sétálni egy jót. Vagy kipróbálhatsz meditációs technikákat. Jóga is jó!
Próbálkozhatsz gyógynövényes kiegészítőkkel (Lietoson csepp, Citromfű tabletta)

Próbálkozz különböző légzés technikákkal, találsz egy jó párat youtube-on is.
Egyszerűen kezdj el megtanulni kikapcsolni és elaludni. Ezt a szó szoros értelmében értem. Nagyon sokaknak csak meg kell tanulni elaludni. 

Remélem, tudtam segíteni.

Várom visszajelzésed.

Üdvözlettel:

Somogyi Rita