Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita! A himalája só és a sport kapcsolatáról szeretnék bővebben informálódni. Sport előtt, pl. futás előtt egy kis, pl. mokkáskanálnyi sót kell a szájba tenni és lassan ott elolvasztani? Kb. mennyi idővel a mozgás előtt? Mlyen gyakorisággal lehet ezt ismételgetni a nélkül, hogy a víz, só háztartás esetleg megsérüljön? Azt hiszem látszik kérdésemből, hogy még mindig tartok a "túlzott" sófogyasztástól, ami rémhírként terjed a "rossz" sóról. Köszönöm a választ.

2019-02-10
Somogyi Rita válasza:

Kedves Kati!

Testmozgás előtt inkább azt javaslom, hogy a megfelelő szénhidrátbevitelre ügyelj. Edzés előtt kb. 15-20 perccel érdemes elfogyasztani egy nagy pohár vizet, hogy kellően hidratált legyen a szervezeted. 

A sópótlásra inkább edzés közben van szükség, hiszen a fokozott izzadással ilyenkor vesztünk  létfontosságú ásványi anyagokat, melyek pótlására ha nem figyelünk, könnyen izomgörccsel, teljesítmény romlással, rosszulléttel szembesülünk. Én pl. saját magamnak készítek izotóniás italt himalája só felhasználásával, és ezt iszom az edzéseim során.  Megosztom veled is saját receptemet:

-  5 dl kókuszvíz

-  egy mokkáskanál himalája só 

-   2 ek. méz

-   egy lime leve

Ez az ital nagyszerűen visszaállítja a szervezet megbomlott elektrolit háztartását, és segíti a gyorsabb regenerációt. Ennyi sóbeviteltől pedig, nem hogy nem borul fel a sóháztartás, hanem pontosan kiegyensúlyozod vele. 

Jómagam heti 3-4 alkalommal futok, és minden fél óránál, 40 percnél hosszabb futásomon ezt alkalmazom. Ilyenkor 20 percenként javasolt 2dl folyadékot elfogyasztani. Verseny alatt azonban más a helyzet. Akkor az is fontos, hogy az izotóniás ital ne nehezítse el a gyomrot a még jobb teljesítmények érdekében. Ilyenkor vetem be a bio nyírfanedvet.

Jó egészséget, és jó futást kívánok!
Üdvözlettel:
Somogyi Rita