Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Rita! 57 éves vagyok, és csontritkulást állapított meg az orvosom.D3 vitamint és calciumcitrátot kaptam. Nem kaptam mellé magnéziumot, pedig ahogy utánaolvastam ez is kellene a hasznosulásához. Szeretném megkérdezni, hogy a ha a termékeitek közül választok a csontritkulásom javítására, akkor melyik terméket ajánlod? A Porckopás és csontritkulás elleni csomagot( Zöldkagyló+C-vitamin ) csomagot, és ez mellé kell- e szedni D3 vitamint és magnéziumot? Vagy pedig a "Szerves Korall kalcium, magnéziummal és D3 vitaminnal. Nehézfémmentes. " kapszulát?Válaszod köszönöm! Szné Éva.

2020-09-08
Somogyi Rita válasza:

Kedves Szné Éva!

Valóban igaz, magnéziummal is kiegészülhet a kúra, és ehhez egy magas biohasznosulású kelátkötésű magnézium formulát ajánlok figyelmedbe.  A magnéziumhoz hasonlóan az Omega3 zsírsavak is segítenek! Ha magas EPA és DHA tartalmú Omega zsírsav kivonatot veszel magadhoz az esti órákban, az megnöveli a kalcium csontokba való beépülést, és ezen zsírsavak tovább csökkentik a kalcium vizelettel való kiürülését.

Ha pedig elfogyott az orvos által felírt D-vitamin adag, akkor a következő kúraidőt már K2-vitaminnal kiegészítve kezd el. Ugyanis ahhoz, hogy a kalcium tényleg oda kerüljön ahová való, nélkülözhetetlen a K2 elem. Ide kattintva olvashatsz róla >>> 

A kalcium citrát mellett nem szükséges korall kalciumos kiegészítés, de ha szünetet tartasz a citrátos kúrával, folytathatod nyugodtan a Korall kalciummal. 

És igen, ha belefér a büdzsébe, akkor mindez a kúra, kiegészülhet Zöldkagylóval és C-vitaminnal,  illetve folyékony kollagénnel  is, hiszen ezen tápanyagok pluszban és más oldalról is támogatják a csontok egészségét.

Nagyon fontos az is, hogy változtass életmódodon! Kérlek fektess nagy hangsúlyt a mozgásra! Keress fel akár gyógytornászt, aki megtanít a célzott gyakorlatokra. És hihetetlen ereje van a sétának vagy az úszásnak is. Mozgással jobb eredményt tudnak elérni a bevitt kiegészítők is. Ugyanis a csont- és porcsejtek diffúzióval táplálkoznak, ami a hígabbtól a töményebb felé való mozgást jelenti. Ezért a csontoknak és porcoknak a testmozgás egyben egy tápanyagfröccs is!

Csökkentsd az élvezeti szerek fogyasztását, mert azok az ásványi anyagok gyilkosai. A kalcium megfelelő felszívódása érdekében kerülni kell a magas foszfor tartalmú élelmiszereket, ugyanis a foszfor és a kalcium ugyanazon az úton szívódik fel, így akadályozzák egymás hasznosulását. Magas foszfor tartalmú élelmiszerek elsősorban az élvezeti szereként alkalmazott kakaó, kávé és cola nem mértéktartó fogyasztása. A hangsúly a mértékletességen van.

Egyél több lúgosító ételt, ismerkedj meg a kölessel, növeld zöldségfogyasztásod, csíráztass... Egyszóval összetett munka a csontritkulás elleni küzdelem, amihez Rád is szükség lesz! 

Üdvözlettel:
Somogyi Rita