Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Kedves Anatur! Segítségüket szeretném kérni. Terheléses vércukor vizsgálat alapján inzulinrezistenciás vagyok, orvossal még nem konzultáltam, várom az időpontomra. Ettől függően és függetlenül is szeretném magamat rendbe hozni, mert a tünetei sajnos érezhetőek nálam kivéve a drasztikus túlsúly. Állandó levertség, fáratsàg rossz kedv, hajhullás, székrekedés...:( egy hete kaptam meg az eredményem, azóta kerülöm a cukrot és a fehérlisztet, illetve próbálok minnel több mozgást beiktatni az életembe. Az alábbi vitaminokat gondoltam megvenni Önöktől és elkezdeni szedni, hogy javuljon àllapotom: Gold omega3 Chela-mag B6 Chrom activ Kérem szíves segítségét és tanácsát, hogy esetleg egészítsem e még ki valamivel, illetve mit mivel mennyi ideig szabad szedni. Előre is köszönöm válaszukat! Szép napot kívánok! Tímea

2018-07-26
Somogyi Rita válasza:

Kedves Tímea!

Igen, az IR időben felfedezve életmódváltással és célzott étrend-kiegészítőkkel a legjobb esélyekkel visszafordítható állapot. A rendszeres testmozgás, a szénhidrát csökkentett diéta, a stressz megfelelő kezelése és az olyan tápanyagok, mint;

  • a szerves krómmal dúsított kapormag koncentrátum – ami segíti a szénhidrát, zsír, cukor és zsír anyagcseréjét, egyenletes vércukorszintről gondoskodva 

  • az EGCG névre hallgató antioxidáns, melyek fogyasztása fokozza a sejtek inzulinérzékenységét, és emeli az energiaszintünket

  • a szerves szelén, ami az állapottal járó gyulladások mennyiségét csökkenti és hozzájárul a pajzsmirigy egészségéhez is, mely nélkülözhetetlen a sikerekhez

  • illetve a C+K2+D3-vitamin komplex, melyek sejtszintű egészségünk kulcsai, valamint természetes hormonrendezőként is javítják gyógyulási esélyeinket.

Mindezt az általad kiválasztott Gold Omega3® halolaj kapszulával, a Chela-mag B6-vitaminnal is kiegészítheted, hiszen az Omega zsírsavak gyulladáscsökkentők, idegrendszert erősítő és hormonális egyensúlyért feleős wellness molekulák, míg a szervezet ngyógyító folyamataihoz mindig minden esetben szükség van magnézium jelenlétére is!

Tudnod kell, hogy inzulinrezisztenciánál nagyon fontos a személyre szabott étrend, melynek kialakításában dietetikushoz érdemes fordulnod. A napi szénhidrát bevitel ilyenkor 160-220 gramm között változhat, testsúly, életmód, például testmozgás gyakoriságának függvényében.

Az IR egyébként testmozgás nélkül - csak diétával és étrend-kiegészítőkkel - nehezen, vagy egyáltalán nem javítható. Fontos az is, hogy egy IR-es naponta többször eszik - vagyis naponta többször keveset -, és az adott ételmennyiség sem mindegy, ezt is meg kell tanulni. Ráadásul gyors és lassú felszívódású szénhidrátokra is szükség van.

Fontos a mértékletesség és fokozatosság elve. Először iktasd ki a feldolgozott élelmeket, nagyon jól teszed, ha elfelejted a tejet, a fehér cukrot és a fehér lisztet tartalmazó élelmiszereket, melyek inzulincsúcsokat okoznak. Egyél több salátát, és használj több egészséges köretet, mint az amarant, a köles, a zabpehely és a quinoa.

Ismerkedj meg a mandulaliszttel, melyből ha napi 1-2 evőkanálnyi mennyiséget fogyasztasz, akkor az segít az elfogyasztott ételek glikémiás értékének csökkentésében is. Jó tehát, ha mindig van kéznél ebből a hasznos finomságból.

Az inzulinrezisztenciáról és a cukorbetegségről is olvashatsz részletesebben, ha IDE kattintasz

Szeretettel:
Somogyi Rita