Főmenü Termékeink
Blog

8 tipp a jó memóriáért

Címkék: Memória/Agy
Szerkesztő: Somogyi Rita

Így javíts a memóriádon természetesen!

Rendszeresen elfelejted, hogy hova tetted a szemüvegedet, nem jutnak eszedbe szavak, vagy nevek? Ha számodra is ismerősek ezek a helyzetek, akkor te is memóriaproblémákkal küzdesz! Mielőtt még elkezdenél aggódni, hogy valamilyen krónikus betegség van kialakulóban, nézzük meg gyorsan, hogy mit tehetsz a jó memóriáért, ugyanis könnyen meglehet, hogy csak az életmódodon kell pár dolgot változtatni!

8 tipp a jó memóriáért

A memória természetesen javítható! 8 dolog, amit tegyél meg a jó memóriáért!

1. Táplálkozz egészségesen!

Ez már unalomig ismert lehet, pedig igaz most is: a táplálkozás még a memóriát is befolyásolja. A zöld tea, az áfonya, a káposzta, a lazac, az étcsokoládé - mind-mind olyan ételek, melyek pozitívan befolyásolják a memóriádat! Ha jó memóriát szeretnél minél kevesebb cukrot, feldolgozott ételt, sót és olajban sült ételt egyél. 

2. Igyál eleget!

Az agyad nagy része ugyanis víz. Ezért már csak egy kis fokú dehidratáltság is memóriazavarokat okozhat.

3. Használd!

Bizony, ahhoz, hogy fitt maradjon, használni is kell az agyadat! Tornáztasd meg: olvass, fejts keresztrejtvényt, tanulj meg új dolgokat!

4. Mozogj!

A rendszeres testmozgás még a mentális egészséget is befolyásolja. Az egész test, beleértve az agy vérkeringését is serkenti. Heti 150 perc alacsony intenzitású mozgás (pl. séta) vagy 75 perc erőteljes mozgás (pl. kocogás), máris fel fogja lendíteni a memóriádat.

8 dolog, amit tegyél meg a jó memóriáért!

5. Ügyelj a társas kapcsolatokra!

A társas kapcsolatok hiánya ugyanis növeli a stresszt és a depressziót, és bizony mindkettő összefüggést mutat a romló memóriával.

6. Aludj jól!

Felnőtteknek 7-9 óra alvásra van szüksége az agy megfelelő működéséhez, és így a memóriagondok elkerüléséhez.

7. Törekedj a normál testsúlyra!

A túlsúlyos embereknek ugyanis kevesebb agyszövetük van. Minél nagyobb a túlsúly mértéke, annál valószínűbb a memóriaproblémák jelentkezése.

8. Beszéld át a gyógyszereidet az orvosoddal!

Néhány gyógyszer, pl. koleszterincsökkentők, antidepresszánsok, altatók, vagy pl. a cukorgyógyszer mellékhatása is lehet a memóriacsökkenés. Ha semmilyen más okot nem tudsz felfedezni a memóriacsökkenés hátterében, akkor beszéld át az orvosoddal a szedett gyógyszereidet, és ha lehetséges, találjatok olyan alternatívát, ami memóriád egészségéről is gondoskodik!

Nézz meg egy mentálhigiéniés probiotikumos készítményt, melybe olyan élőflórák kerültek, amelyeket a világon a legtöbbet kutatták a mentális egészséggel kapcsolatban! Ha kiegészíted vele étrendedet, az hozzájárulhat a memória javulásához! »
Nézz körül a webáruházunkban
PSZICHOBIOTIKUM DUOPACK kedvezménnyel Natur Tanya® Akció
Hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók kommentelhetnek Bejelentkezés Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.