Tavaszi fáradtság? Így ints neki búcsút!

Hormonváltozás és tápanyaghiány! - ezek az okok húzódnak meg a tavasszal menetrendszerűen ránk törő ólmos fáradtság mögött. A téli időszakban megnövekszik a melatonin, azaz alvási hormon termelődése, és lecsökken a szerotonin, vagyis boldogsághormon szint. Kifogyunk a fontos vitaminokból, ásványi anyagokból, és a szervezetünk szinte kiált a raktárak feltöltéséért. Cikkünkben megtalálod, hogy melyik a legjobb 5 tavaszi fáradtság elleni vitamin és ásványi anyag, és adunk további tippeket is, hogyan rázd fel magad a téli álomból.

Itt az 5 legjobb tavaszi fáradtság elleni vitamin és ásványi anyag

5 vitamin és ásványi anyag, hogy ne legyen gond a tavaszi fáradtság leküzdése

1. Tavaszi fáradtság = D-vitamin hiány?

A D-vitamin hiánya általánosan jellemző ma Magyarországon (már a 2013-as D-vitamin konszenzus is megállapította, hogy 10-ből 9 magyar D-vitamin hiányos, és ez a helyzet azóta sem javult). A tavaszi fáradtság tünetei és a tél végi depresszió is ezzel a hormonként viselkedő vitamin hiányával mutat összefüggést. A D-vitamin az elsődleges tavaszi fáradtság elleni vitamin!

Habár az elmúlt két évben nagy figyelem irányult a D-vitaminra, és egyre többen kezdték el tudatosan pótolni, ha eddig még nem tettük, akkor tavasszal sem késő belekezdeni a D-vitamin raktárak feltöltésébe!

A fentiek miatt ma már nem az a kérdés, hogy pótoljuk-e a D-vitamint, hanem, hogy milyen D-vitamint válasszunk!

Nézd meg kínálatunkból az 5 legizgalmasabb D-vitamint! >>

Tavaszi fáradtság = D-vitamin hiány?

2. A C-vitamin egy igazi Jolly Joker a tavaszi fáradtság leküzdésére!

A C-vitamin-ra számíthatsz tavaszi fáradtság elleni vitaminként is. Hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez. Fontos antioxidánsként egész testünk működésében részt vesz, nincs olyan folyamat, amelyre ne lenne hatással.

A vírusos időszakban biztosan jobban odafigyeltél a C-vitamin pótlásra, de ne hagyd ezt abba, most sem! Egy 60 napos C-vitamin „töltő” kúrát nyugodtan megcsinálhatsz a tavasz elején is!

Nézd meg kínálatunkból az 5 legizgalmasabb C-vitamint! >>

A C-vitamin egy igazi Jolly Joker a tavaszi fáradtság leküzdésére!

3. Töröld a tavaszi fáradtságot ezzel a 8 B-vitaminnal!

A B-vitaminok nemcsak a jó közérzetért és a hangulatunkért felelnek, hanem a fizikai és szellemi állapotunkat is befolyásolják! A B-vitamin hiány a stressz szint növekedéséhez, depresszióhoz, álmatlansághoz vezet, koncentrációs nehézségek és kimerültség léphet fel.

Különösen igaz ez a B9-és B12-vitaminokra, melyek hiányában fáradékonyabbak érezhetjük magunkat, és mely vitaminok a vérképzéshez is szükségesek. 

Ez a vegán B-vitamin komplex tökéletes arányban és mennyiségben kombinálja a 8 B-vitamint. 

Nézd meg a független labor által bevizsgált, gluténmentes B-komplexet! >>

Töröld a tavaszi fáradtságot ezzel a 8 B-vitaminnal!

4. Vaspótlással a tavaszi fáradtság ellen!

A vashiány is lehet a tavaszi fáradtság egyik kiváltó oka.  Ha koncentrációs zavart tapasztalunk, nyugtalanul alszunk, hányinger, szédülés fog el, lábunk, lábfejünk zsibbad, akkor gyanakodhatunk vashiányra is. Ilyenkor sürgősen vaspótlásra szorulunk!

Ha vaspótlás, akkor csak a szerves vas jöhet szóba, hiszen hipoallergén, nem okoz irritációt és nem halmozódik fel. 10-szer hatékonyabb a hasznosulása a szervetlen vaskészítményekkel (vas-szulfát) szemben, és nincs mellékhatása.

Nézz meg egy folyékony szerves vegán vaspótlót is! >> 

Vaspótlással a tavaszi fáradtság ellen!

5. Csökkentsd magnéziummal a tavaszi fáradtság tüneteit!

Az alacsony energiaszint, a gyengeség, fáradtság magnéziumhiányról is árulkodhat! Ráadásul, a magnézium a központi idegrendszer működését is befolyásolja, ezért, ha a tavaszra már nemcsak fáradtak, de ingerlékenyebbek vagy idegesebbek vagyunk a megszokottnál, akkor kezdjük el pótolni a magnéziumot!

A magnézium-biszglicinátot  (magnézium+glicin nevű aminosav), jelenleg az egyik leghatékonyabb magnézium-kiegészítőtípusnak tekintik. Magasabb biohasznosulás és jobb tolerálhatóság jellemzi, mint szervetlen társait.  

Nézd meg ezt a hatékony magnézium formulát, aktív B6-vitaminnal! >>

Csökkentsd magnéziummal a tavaszi fáradtság tüneteit!

Mit tehetsz még? 7 tuti tipp tavaszi fáradtság ellen

  1. Serkentsd a vérkeringésed! Pl. reggeli hideg-meleg váltózuhannyal, ami garantáltan felébreszt a fásultságból.
  2. Elő a színekkel! Jöhetnek a pasztellszínek! Étkezésben is törekedj a minél változatosabb színösszeállításra.
  3. Főzz könnyű fogásokat! Eljött a könnyű, friss ételek ideje, pl. a csíráké, zöldségeké. Nem kívánod még a húst sem? Semmi gond, nyugodtan tarthatsz zöldségnapokat.
  4. Gyerünk ki a szabadba! Friss levegő, napsütés, mozgás – ez a hármas kombináció, amivel szemben esélye sem lesz a fáradtságnak!
  5. Vess be illóolajokat! Citromfű, grapefruit, kakukkfű, teafa, ezek az illóolajok mind élénkítő hatással bírnak.  Alkalmazzuk őket légfrissítésre!
  6. Csökkentsd a koffeint! A fáradtságot ne megnövelt koffeinbevitellel próbáld ellensúlyozni, válassz helyette inkább zöldteát.  
  7. Nevess sokat! A nevetés elűzi a stresszt és erősíti az immunrendszert.
Mit tehetsz még? 7 tuti tipp tavaszi fáradtság ellen