Poszt-Covid cselekvési terv, a vírusfertőzés után

Gondoltad volna? A Covid betegségen átesettek több mint 80 %-ánál hosszú távon (4-12. hét, de van, hogy még tovább is) maradnak fenn ún. poszt-Covid tünetek. Tőlünk is sokan kértek segítséget, ezért úgy döntöttünk, hogy készítünk egy összefoglalót a témában. Mutatjuk, hogy melyek a leggyakoribb poszt-Covid tünetek, és mit tehettek a mielőbbi regenerálódás érdekében.

Cselekvési terv vírusfertőzés után

Az 5 leggyakoribb tünet vírusfertőzés után

Egy majdnem 50.000 Covid-fertőzöttel történő kutatás, melyben a résztvevőket a vírusfertőzés utáni 15 és 110 nap között vizsgálták 55 hosszú távú Covid tünetet állapított meg.

Ezek közül az öt leggyakoribb:

  1. Fáradékonyság 58 %  - fizikai vagy szellemi terhelésre romló panaszokkal 
  2. Fejfájás (44%),
  3. Figyelemzavar (27%)
  4. Hajhullás 25 %
  5. Nehézlégzés 24 %

Gyakori poszt-Covid tünetek közé tartozik az ízvesztés (23 %), a szaglászavar (21%) és az ízületi fájdalmak is (19%). De a hosszú távú köhögés, emésztési rendellenességek, vércukorszint egyensúlyának felborulása, szívizomgyulladás, szívritmuszavar, sőt máj, vese problémák, és olyan pszichiátriai és neuropszichiátriai tünetek is jelentkezhetnek, mint a levertség, depresszió, álmatlanság.  

TUDTAD?

Poszt- Covid szindrómával akkor is küzdhetsz, ha magán a betegségen enyhe tünetekkel estél át.

 Az 5 leggyakoribb poszt-Covid tünet

forrás: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33532785/

Mit tehetsz a gyorsabb regenerálódás érdekében vírusfertőzés után?

Habár a fenti tünetek közül néhány speciálisan csak Covid-fertőzés után jelentkezik, a komolyabb vírusfertőzések (pl. Epstein-barr vírus, herpeszvírusok, stb.) hasonlóan leterhelik a szervezetet és csökkentik ellenállóképességét. Így a következő cselekvési terv más esetekben is hasznos lehet.

Nézzük a lépéseket!

1. Szerezd vissza bélflórád egészségét!

Erre azért van szükség, mert a bélflóra egyensúlya adja az immunrendszer egészségének 70 %-át. A Ferzym bélflóra ampulla nem csak 7 milliárd élő probiotikumokat, hanem őket kolonizáló prebiotikus rostot is tartalmaz. 

Kutatások alapján megállapítható, hogy a bélflóra állapota meghatározó abban a tekintetben is, hogy megfertőződünk-e, és abban a tekintetben is, hogy fertőzés esetén milyen súlyosságú lesz a betegség lefolyása. Bizonyos patogének jelenléte ugyanis egyértelművé teszi a súlyos lefolyást, míg olyan probiotikumok jelenléte, mint a Faecalibacterium prausnitzii „védő” mechanizmussal bírnak.

Az is megállapítható, hogy a bélflóra súlyosan károsodhat a betegség alatt, és sokszor ez a károsodás még akkor is fennmarad, amikor maga a vírus már nincs jelen a szervezetben. A bélflóra Covid alatti károsodása pedig részben magyarázatul is szolgál a poszt-Covid szindrómaként ismert tünetek sokféleségére, és azok tartósságára.

2. Tehermentesítsd májadat!

Maga a betegség is nagy terhet ró a májra, különösen igaz ez akkor, ha a kezelés során gyógyszereket is kaptál. A Hepa Detox koncentrátum 12 különböző összetevőből áll (gyógynövények, vitaminok, aminosavak, lipidvegyületek), melyek mindegyik a máj működését, tisztító folyamatait támogatja.

3. Támogasd meg immunegészséged!

Ehhez válassz olyan immunmoduláló (immunrendszer működését kiegyensúlyozó) alaptápanyagokat, mint a C-vitaminD3-vitamincink és szelén.

4. Csökkentsd a visszamaradó gyulladásokat!  

A 3. pontban felsorolt immunmoduláló tápanyagokon túl fogyassz gyulladáscsökkentő Omega 3 zsírsavakat. A Mega Omega-3 halolaj kapszula az EPA és DHA zsírsavakat kiemelkedően magas dózisban tartalmazza.

5.Javítsd az energiaszintedet!

Nagy segítséget jelentenek ilyenkor az olyan antioxidánsok, melyeket pl. a gránátalma koncentrátum is tartalmaz. Kiegyensúlyozzák a szervezet működését, energiával látnak el, sőt még a szív-és érrendszer egészségét is szolgálják.

6. Állítsd meg a hajhullást!

A betegség alatt a szervezet antioxidáns/vitamin/tápanyag/ásványi anyag felhasználása megsokszorozódik! Ezért el fogja vonni onnan, ahol kevésbé érzi szükségesnek, és ez bizony a haj lesz!  A Szerves Szépségvitamin, 19-féle bioaktív összetevővel, köztük mezei zsurlóból kivont szerves szilíciummal, kénes aminosavakkal, kollagénnel, vitaminokkal táplálja a hajhagymákat, hozzájárul a hajhullás elleni küzdelemhez és serkenti a haj növekedését.

7. Pörgesd fel az agyadat is!

A gyakori szédüléses panaszok, a lassabb, tompább gondolkodás, az ún. „ködös agy” ellen B-vitamin komplexxel illetve memóriát, agyi működést serkentő tápanyagokkal léphetünk fel. A Sörélesztő természetes B-vitamin komplex, a Ginkgoval dúsított szőlőmag kivonat serkenti az agyi mikrokeringést és általánosságban a keringést, oldja a szorongást, fokozza a memóriát.

8. Támogasd a szíved és érrendszered!

A poszt-Covid tünetek a szívet és az érrendszert is érintik (szívizomgyulladás, szívritmuszavar, stb.). A fermentált fekete fokhagyma segíti a szív-és érrendszer mielőbbi regenerálódását, enyhíti a szívritmus panaszokat és részt vesz a hasi zsírok csökkentésében, amivel általános egészségünket támogatja.

FONTOS! Mindig kérj segítséget! Ha panaszaid nem szűnnek meg, esetleg súlyosbodnak, vagy újabbak jelennek meg, mindenképpen fordulj háziorvosodhoz, aki a megfelelő helyre fog tovább irányítani.

források:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33532785/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32442562/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33324572/


Az egészséges immunrendszer ellenállóbb a vírusokkal, baktériumokkal szemben!

Nézd meg, melyek a legjobb természetes immunerősítő vitaminok és gyógynövények!