Az 5 leggyakoribb ízületi panasz ülőmunkát végzők között

Megmutatjuk, mit tehetsz ellene!

Az ülőmunka és a mozgásszegény életmód idejekorán ízületi problémákhoz vezethet. Gondoltad volna, a 35 év feletti emberek közel fele minimum 10 éve ugyanazt a testhelyzetet igénylő munkakörben dolgozik? A hibás testtartás nagy terhet ró az ízületekre, minden ötödik betegszabadságnak mozgásszervi panasz az okozója.

Most megmutatjuk melyek a leggyakoribb ízületi panaszok, amivel az irodai munkát végzők találkoznak, és azt is, hogy mit tehetünk ellene.

no-dol-blog.jpg

Irodai dolgozók 5 leggyakoribb ízületi panasza

1, Kéztő alagút szindróma

Az alagút-szindrómát általában a kéz és az ujjak túlerőltetése okozza, ami az inak és ínszalagok gyulladásához vezethet, amitől azok megduzzadnak, és nyomják a nervus medianust. A szindrómát jelezheti zsibbadás, fájdalom, éjszakai égő érzés. Leggyakrabban nőket érint.

2, Teniszkönyök

A teniszkönyök az alkar feszítőizmainak a könyök külső oldalán lévő tapadási régiójában bekövetkező gyulladás. Nagyon sokáig valóban a teniszezők betegsége volt, hiszen összefüggésben áll a kar kiegyenesítésével, ma már azonban az irodai dolgozók között is egyre gyakoribb. Az egérhasználat miatt a kar hosszú ideig abnormális pozícióban van, túlfeszülnek az izmok, és ugyanazt a monoton mozdulatot ismételjük sokáig.  

2, Nyak- és a váll feszülése

A számítógépek és az okostelefonok világában fejünket egyre hosszabb ideig 45-60 fokos szögben tartjuk. Ilyenkor közel 30 kilogrammnak megfelelő nyomás nehezedik a gerincre, aminek hatására deformálódhat. Mindez az izmok megfeszüléséhez vezet, bemerevedéséhez vezethet,  ha nem foglalkozunk vele, akkor a nyaki csigolya meszesedése, kopása is kialakulhat.

4, Egérváll

Bár elsőre aranyosnak hangzik, valójában egyáltalán nem az. Az egész napos egérhasználat  ugyanis a váll területére is extra terhet ró, a vállöv izmai bemerevednek, ami nemcsak vállfájdalomhoz, de akár fejfájáshoz is vezethet.

5, Derék és hátfájás

A napi 8 órás ülés egyáltalán nem tesz jót a gerincnek. A nem megfelelő tartás eredményeként nagy terhelést kapnak a porckorongok, összenyomódnak, a szalagok megnyúlnak, ami kopáshoz és gyulladáshoz vezethet.

ulomunka-veszelyei.jpg

Mozgasd át magad 5 lépésben munka közben!

Állj fel az asztaltál óránként, és mozgasd át magad!

Haladj végig a következő 5 lépésen, így biztos, hogy nem marad ki egy testrész sem.

  • 1, Végezz fej, nyak - és váll körzéseket.

  • 2, Tedd a kezeidet a tarkódra, húzd hátra a könyököket, és egyenesítsd ki magad.

  • 3, Nyújtózz egy nagyot felfele, majd váltott kézzel, próbáld meg elérni a plafont! Majd nyújtózz párat a bokád felé is.

  • 4, Végezz törzshajlítást és törzsfordítást mindkét oldalra, majd körözz néhányat a derekaddal is.

  • 5, Mozgasd át a bokáidat, rázd le a lábaidat, így élénkül a vérkeringés.

Gyógynövényekkel a fájdalom ellen!

no-dol-traum-gel.jpg

Az orvostechnikai eszköz besorolással rendelkező NO-DOL® Traum gél hatékony támogatást nyújt ízületi gyulladások, reumás fájdalmak, sőt még ínhüvelygyulladás tüneteire is.

A Traum gél összetevői:

  • Sajgó ízületekre vadgesztenyéből kivont aescin
  • Fájdalomcsillapító ördögkarom kivonat
  • Gyulladás és duzzanatcsökkentő árnika kivona

 Még érzékeny bőrön is alkalmazható, hiszen színezőanyagmentes, parabénmentes és mikrobiológialig tesztelt!

Alkalmazd naponta 1-3 alkalommal!

Rendelj Duopackban – 10 % kedvezménnyel! >>>