Csökkentsd az IBS tüneteit 5 lépésben!

Sajnos egyre több olyan vendégünk van, aki ún. irritábilis bél szindrómával (IBS) küzd, éppen ezért számos tapasztalattal is rendelkezünk. Gondoltuk, hogy létrehozunk egy IBS kisokost, és összegyűjtjük Nektek, hogy  melyek azok az étkezési változtatások, melyek enyhülést hozhatnak, és melyek a legfontosabb célzott kiegészítők.

ibs-kezelese.jpg

Mi az irritábilis bél szindróma?

Az irritábilis bél szindróma (röviden IBS) tulajdonképpen az emésztőrendszer funkcionális zavara. Ez az állapot nem jár szervi elváltozással, éppen ezért sokszor nehéz a diagnosztizálása is. Kialakulásának pontos oka nem ismert. Annyit azonban már tudunk, hogy a hátterében a központi idegrendszer és a bélrendszer kommunikációjának a zavara áll, melynek kiváltó oka lehet pl. a stressz, illetve a helytelen táplálkozás is.

irritabilis-belszindroma-ibs.jpg

Az állapot igen széles skálán mozgó, és változatos tünetekben nyilvánulhat meg, együtt járhat hasi diszkomfortérzettel, a puffadással, görcsökkel. A belek IBS esetén érzékennyé válnak, megváltozik a széklet állaga és gyakorisága, napokig tartó hasmenés, de székrekedés is előfordulhat.

Általában az első tünetek 20-30 éves korban jelentkeznek, és ami meglepő, hogy nők között gyakrabban fordul elő.

Mit tehetsz, ha IBS-el diagnosztizálnak?

1. Alapállapot: diéta!

Habár nincsenek olyan szabályok, amelyek egyértelműen, minden IBS-es páciens esetén érvényesek (éppen ezért lehet fontos az étkezési napló vezetése), azonban két dolgot érdemes szem előtt tartani: hagyjuk el a tejet, a fehér lisztet, fehér cukrot és a kész ételeket, helyette pedig lassan felszívódó, könnyen emészthető és tápanyagokban gazdag ételeket szerezzünk be. Így könnyen elkerülhetjük a puffadást, és a kellemetlen emésztőrendszeri panaszokat.

ibs-dieta.jpg

Elsőbbséget élveznek az olyan alternatív köretek, mint a köles, hajdina, barnarizs, a hidegen sajtolt olajok, pl. lenmag és szőlőmagolaj, és a rostanyagok is, melyekhez könnyen hozzájuthatunk a konjac lisztből, vagy a lenmaglisztből.

2. Kolonizáld a hasznos bélbaktériumokat!

Mégpedig prebiotikus rostokkal, hiszen ezek táplálékul szolgálnak a probiotikumok számára. Ehhez a Cotifibra bélradír  tökéletes választás, hiszen a napi adagban 7000 mg prebiotikus rostot tartalmaz. A még jobb eredmény érdekében mellette kezdj bele egy bélflóra építő kúrába a Ferzym® bélflóra ampullával. Ez a szinbiotikum 7 milliárd probiotikumot és további prebiotikus rostokat tartalmaz.

És itt van nekünk még egy kiegészítő, az AERIS csepp. A Bifidobacterium infantis egy probiotikum, ami a bifidobaktériumok családjába tartozik. Étrendi dúsítása különösen ajánlott az olyan IBS tünetek enyhítése céljából, mint pl. a puffadás, vagy székrekedés.

belflora-irritabilis-belszindroma.jpg

3. Csökkentsd a gyulladásokat!

Itt jönnek a képbe az EPA és DHA zsírsavak, melyeket a Gold Omega3® halolaj kapszula (mindenképpen állati eredetű zsírsavra van szükségünk) . Ezek a zsírsavak nélkülözhetetlenek az IBS-es állapotokban, ráadásul kapcsolódva a következő ponthoz, az idegrendszert is erősítik.

4. Szabadulj meg a stressztől!

Az étrend-kiegészítők sorában a következő egy stresszoldó, vagy pontosabban a stresszhez való alkalmazkodást segítő adaptogén gyógynövényeket tartalmazó, Stress® Control  névre hallgató kapszula. A stressz elkerülése, megszelídítése nélkül nem lehet tartóssá tenni az eredményeket, és kiszállni az ördögi körből.

5. Támogasd a májat!

Végül, de nem utolsó sorban a negyedik kiegészítőnk a Szerves Máriatövis mag tabletta. Ez a kivonat a máj tehermentesítését hivatott szolgálni, hogy javulhasson az emésztés, és lecsökkenjen a túlzott bélgáz képződés, puffadás.  

irritabilis-belszindroma-ibs-etrendkiegeszitok.jpg

A diéta mellett ezekből a kiegészítőkből érdemes berendezkedni minimum 120 napos kúraidőre.

Jó egészséget kívánunk!