Főmenü Termékeink
Blog

Aludj jól glicinnel!

Szerkesztő: Somogyi Rita

Az alvás, a cirkadián ritmus és a glicin kapcsolata 

A pihentető mély alvás, teljes egészségünk egyik fő pillére. Befolyásolja szervrendszereink működését, testsúlyunkat, viselkedésünket és szellemi, fizikai erőnlétünket. A glicin egy teljesen természetes altató aminosav, ami képes a cirkadián ritmus javítására. Lefekvés előtt lecsendesíti az agyat a cikázó gondolatoktól és csökkenti az elalváshoz szükséges időt. A glicin ez után mélyíti az alvást, ami javítja az alvás minőségét és hatékonyságát. Mialatt alszunk részt vesz a regeneráló, javító folyamatokban. Mutatjuk, hogy mi az az 5 fő pontot, amin keresztül a glicin természetes altató!

Az alvás, a cirkadián ritmus és a glicin kapcsolata

Glicin és 5 pont, ahogy segíti az alvást

1. KÖZPONTI IDEGRENDSZER ÉS GLICIN

A minőségi alváshoz a központi idegrendszer teljes nyugalmára van szükség. A glicin aminosav egy nyugtató neurotranszmitter (az idegsejtek közötti kommunikációt segíti) a központi idegrendszerben.

2. AZ AGY ÉS A GLICIN

A glicin képes átjutni a vér-agy gáton és agyban található glicinreceptorokhoz kötődve lecsillapítani az elmét, aktív az agy cirkadián ritmusát szabályozó részében, ami mély, pihentető alváshoz vezet.

3. GLICIN: SZEROTONIN ÉS MELATONIN

A glicin közvetve szerepet játszik a melatonin termelésében. A glicin fogyasztása növeli a szerotonin szintjét a szervezetben, és a melatonin szintéziséhez szerotoninra van szükség.

4. TESTHŐMÉRSÉKLET ÉS GLICIN

Minél gyorsabban tud csökkeni testhőmérsékletünk, annál gyorsabban alszunk el.  A glicin a testhőmérséklet csökkentésével felgyorsítja az ébrenlét és alvás közti átmenetet, a non-REM alvást. 

5. REM SZAKASZ ÉS GLICIN

A REM szakaszt gyors szemmozgás jellemzi, ekkor álmodunk. A glicin elősegíti az izomtónuscsökkenést a REM alvás során és segíti az emlékek megtartását, az idegi kapcsolatok megerősítést, a pihenést és a jó közérzetet.

Glicin és 5 pont, ahogy segíti az alvást

Az alvás minősége – a cirkadián ritmus

A glicin modulálni képes a hibás cirkadián ritmust, mert a cirkadián ritmus fő szabályozása az agy egy piciny területén történik, ahol olyan neuronok találhatók, amelyeket a glicin aktivál. A legismertebb cirkadián ritmus az alvás-ébrenlét ciklusa.

A cirkadián ritmus testünk belső órája, ami nap, nap után, 24 órás ismétlődésekkel szabályozza egészséges testi-lelki és szellemi működésünket. A cirkadián ritmus egyensúlya határozza meg általános egészségünket és energiaszintünket.

A cirkadián ritmus működésétől függ, hogy mikor vagyunk éhesek, álmosak, és mikor teljesítjük a maximumot. A cirkadián ritmus egyensúlyának zavara szorosan köthető természetellenes táplálkozási- és viselkedési szokásainkhoz, mint az éjszakai netezés és okostelefon nézegetés az alvás helyett vagy a lefekvés előtti gyorséttermi jóllakás.

Ha a ritmusok eltérnek, a fiziológia összezavarodik, és megjelennek a betegségek, mint elhízás, szív és érendszeri zavarok, pszichés panaszok.

Források
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27584008/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22877674/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25533534/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21414089/
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3109/09540261.2014.911149?journalCode=iirp20  https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1479-8425.2007.00262.x 

Az alvás minősége – a cirkadián ritmus

A glicin egy természetes megközelítést az alvási problémák kezelésére

Az alvás elengedhetetlen az egészségünk és a jólétünk szempontjából, az egészséges és kiegyensúlyozott élethez. A glicin egy olyan természetes összetevő, amely segíthet abban, hogy mélyebb és pihentetőbb alvásban részesüljünk.

  • Este lefekvés előtt 1 órával adagolt glicin segít gyorsabban elaludni és mélyíteni az alvást, hogy másnap derűsen, frissen ébredjünk.  

Szerezd be a glicint még ma!»

Nézz körül a webáruházunkban
Hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók kommentelhetnek Bejelentkezés Regisztráció
Somogyi Rita
Kedves Ordasi Gabriella!

Mivel a gyártó nem ad meg kúraidőt, ezért az általános javaslat szerint 60-120 napos kúra javasolt, majd egy hónap szünet után a kúra ismételhető. Az alvásjavító hatás egyénenként változó, jellemzően a kúra első szakaszában már érezhető.

Üdvözlettel:
Somogyi Rita
Ordasi Gabriella
Üdvözletem!
A glicin alvásjavító hatását milyen időtartamú napi fogyasztás után érezhetjük (nem arra gondolok, lefekvés előtt mennyivel kell bevenni...), kúraszerűen kell fogyasztani vagy állandó jelleggel ehető?
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.