Nézzük meg a krónikus fáradtság kiváltó okait

Mostanában többször küldöd el reggelente az ébresztőt szundizni, mint kellene? Bármennyi kávét iszol, ólmos fáradtság gyötör egész nap? Tudtad, hogy öt emberből kettő fáradtnak érzi magát a hét nagy részében? Te ne tartozz közéjük! Olvasd el blogbejegyzésünket, hogy megtudhasd melyek a leggyakoribb kiváltó okok a krónikus fáradtság mögött, és azt is, hogy mit tehetsz ellene.

kronikus-faradtsag-ok-szerves-vas-vashiany-tunet.png

Mit nevezünk krónikus fáradtságnak?

Különbséget kell tennünk fáradtság és fáradtság között! Természetes ugyanis, hogy egy kemény, pörgős nap után, vagy kevés alvás után fáradtságot érzünk, azonban, amikor ez az érzés állandósul, és 8 óra alvás után is kimerültnek érezzük magunkat, és már a napi teendőink elvégzésében is akadályoz, akkor el kell kezdenünk gyanakodni!

A krónikus fáradtság mögött meghúzódhat az elégtelen minőségű alvás, nem megfelelő táplálkozás, kevés mozgás, de a stressz, sőt egyes betegségek is állandósult fáradtságérzethez vezethetnek. Fertőzéses betegségek, autoimmun betegségek, sőt, még olyan allergiák, mint a gluténintolerancia is okozhatnak fáradtságot.

A krónikus fáradtság 7 leggyakoribb oka

  1. vashiány: elégtelen vasszint esetén a hemoglobintermelés csökken, így a vér nem képes elegendő oxigént szállítani.
  2. pajzsmirigy alulműködés: ha a pajzsmirigy kevés hormont termel, még a mindennapi, egyszerű tevékenységek is fárasztóak lehetnek.
  3. cukorbetegség: cukorbetegség esetén a cukor a vérben halmozódik fel, így nem jut el a sejtekhez, melyből energiát nyerhetnének, ami fáradtságot eredményez.
  4. depresszió: a depressziós betegeknél gyakoriak az alvásproblémák, megváltoznak az étkezési szokások is, amely csökkent energiaszintet eredményez.
  5. alvási apnoe: alvási apnoe során alvás közben a légzés rövid időre kimarad. Ez akadályozza a mélyebb alvási fázisokat, ami másnap fáradtsághoz vezet.
  6. vitaminhiány a szervezet működéséhez elengedhetetlen vitaminok hiánya fokozza a kifáradást, különösen igaz ez a B12-vitaminra.
  7. salakanyag telítettség: a bénító salakanyagok lassítják az anyagcserét, fáradtnak, nehéznek érezhetjük magunkat.  

TUDTAD? A krónikus fáradtság az egyik leggyakoribb poszt-Covid tünetet. Itt olvashatsz róla bővebben! >> 

A krónikus fáradtság 7 leggyakoribb oka

Krónikus fáradtság és vashiány

A krónikus fáradtság leggyakoribb kiváltó oka a vashiány. Ha nincs elegendő vas a szervezetünkben, akkor lecsökken a hemoglobintermelés, a vér kevesebb oxigént szállít, így pedig az izmok kevésbé bírják a terhelést.

A vasszint egyszerű laborvizsgálattal könnyen ellenőrizhető (sőt, akár otthon is tesztelhetjük magunkat), ellenben van néhány árulkodó jel, amely a fáradtságon túl is jelzi számunkra, hogy ideje pótolni a vasat!

6 tünet, ami vashiányra utal

  • könnyen elfáradsz, nehezen koncentrálsz
  • gyakran megfázol
  • nyugtalan alszol, idegileg is ki vagy merülve
  • szédülsz, hányingered van
  • sápadtság
  • láb, lábfej zsibbadás

Krónikus fáradtság és vashiány

Ezért válassz szerves vasat!

A szerves vas készítményeket szemben szervetlen társaikkal sejtszintű biohasznosulás jellemzi. Hipoallergének, így nem okoznak irritációt a gyomorban, és pontosan annyi szívódik fel belőlük, amennyire a szervezetnek szüksége van, nem halmozódnak fel.

Amit ajánlunk:

  • Szerves vegán vas kapszula: 28 mg szerves vas (vas-biszglicinát), szerves folsavval, B12- és C-vitaminnal dúsítva. Növényi kapszulatokban, 3 éves kortól adható gyermekeknek is. Laktóz-és gluténmentes!
    Olvass róla bővebben! >>>
  • Szerves vegán vas szirup: 30 mg szerves vas (vas-pidolinát) világszabadalommal védett, 4. generációs ( Quatrefolic®) bioaktív foláttal
    alma, spenót, vízitorma, sárgarépa, sárgabarack, csipkebogyó, nagy csalán kivonattal, B12-vitaminnal és mangánnal dúsítva.  3 éves kortól adható, hozzáadott cukor nélkül készül. Laktóz – és gluténmentes! >>>
    Olvass róla bővebben! >>>