Főmenü Termékeink
Blog

A 7 legfontosabb dolog, amit a glicin csinál a szervezetben

Szerkesztő: Somogyi Rita

Adalékanyagmentes, 100% GLICIN POR

A glicin egy öregedésgátló és relaxáló aminosav. Segíti a pihentető, mély alvást, lassítja az öregedést és többféleképp is hozzájárul az élettartam meghosszabbításához. A glicin képes javítani a cirkadián ritmust, az inzulinérzékenységet és az anyagcserét. Felgyorsítja az alkohol lebontását, jót tesz a szív egészségének és gátolja az izomleépülést. A glicin ráadásul finom, egy édes ízű aminosav, amit sokan használnak cukorhelyettesítőként.

Adalékanyagmentes, 100% GLICIN POR

11 dolog amire jó a glicin aminosav

  1. Segít jól aludni, másnap frissen ébredni és aktívnak maradni
  2. Csökkenti a stresszt és a szorongást
  3. Lassítja az öregedés folyamtát
  4. Növeli a fizikai teljesítményt
  5. Javítja az izmok, ízületek és a porcok funkcionalitását
  6. Segít megtartani az izomtömeget öregkorban  
  7. Támogatja a vörösvérsejtek termelődését
  8. Már a gyomorban segít lebontani az alkoholt
  9. Javítja a sejtek inzulinérzékenységet
  10. Csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát
  11. Természetes édesítőszer

A 7 legfontosabb dolog, amit a glicin csinál a szervezetben

  1. Termeli a kollagént (vegán kollagén, kollagén booster)
  2. Szükséges az RNS és DNS szintézishez
  3. Előállítja a glutationt
  4. Előállítja a kreatint
  5. Fehérjéket és hem-et szintetizál
  6. Relaxáló neurotranszmitter
  7. Felgyorsítja az alkohol lebontását
11 dolog amire jó a glicin aminosav

12 panasz, amikor segít a glicin aminosav

  1. Alvászavar - 5 féle módon is segíti az alvást
  2. Anti-aging - a glicin öregedésgátló és élethosszabbító
  3. Sport - erőt és energiát ad az izmoknak
  4. Cukorbetegség - stabilizálja a vércukrot, fokozza a szénhidrát anyagcserét
  5. Inzulinrezisztencia - növeli a sejtek inzulinérzékenységet
  6. Elhízás - a glicin számos módon fokozza az anyagcserét
  7. Stressz, idegrendszeri és viselkedési zavarok - relaxál, neurotranszmitter aminosav
  8. Memória - a glicin aktív a memória és a tanulás agyi területein
  9. Időskor - gátolja az izomleépülést és növeli a glutation szintet 
  10. Vegán kollagént keresők - a glicin nélkülözhetetlen a kollagén előállításához
  11. Gyomorsav problémák - a glicin savszabályzó a gyomorban
  12. Másnaposság - a glicin fokozza az alkohol lebontását és védi a májat az alkoholtól

Humán kísérletben már 3000 mg este lefekvés előtt elfogyasztott glicin csökkentette az elalvási időt, javította az alvás minőségét és a másnapi teljesítményt, illetve memóriát. (1)   

A 7 legfontosabb dolog, amit a glicin csinál a szervezetben

A glicin 5 féle módon segíti az alvást

  1. Megnyugtatja a központi idegrendszert (glicinreceptorok vannak az idegrendszerben)
  2. Csökkenti az agy hiperaktivitását (glicinreceptorok vannak az agyban)
  3. Csökkenti a testhőmérsékletet (a testhő befolyásolja az alvás-ébrenlét ciklusokat)
  4. Megnöveli a szerotonintermelést (melatonin előanyag)
  5. Modulálni képes a hibás cirkadián ritmust (24 órás alvás-ébrenlét ciklus

A glicin megnöveli az élettartamot

Állatkísérletekben a glicin 30-40%-kal hosszabbította meg az élettartamot, majd 2015-ben a Tsukuba Egyetem kutatóinak már az öregedési folyamatokat is sikerült visszafordítaniuk emberi sejteken glicin segítségével. (2) A glicin számos ismert öregedési folyamatot lassító, epigenetikai hatásai vannak, ami javítja a mitokondriális hibákat. A sejtjeinkben található kóros mitokondriális működés az öregedés legfőbb paramétere.

A glicin az öregedés 9 legfontosabb kiváltó okára hat

  1. Védi a sejtek mitokondriumait (sejtjeink erőművei) és képes mitokondriális gének be és kikapcsolására (epigenetikai hatások)
    (az öregedés 1. paramétere)

  2. Segíti a fehérjék újra hasznosítását és megakadályozza a fehérje felhalmozódását
    (az öregedés 2. paramétere)
  1. Segít csökkenteni a sejtszintű gyulladásokat a glicinreceptorokon keresztül
    (az öregedés 3. paramétere)
  1. Támogatja a glükóz-anyagcserét és javítja a sejtek inzulinérzékenységét 
    (az öregedés 4. paramétere)
  1. Relaxál, ellensúlyozza a stressz negatív biokémiai hatásait és segíti a pihentetőbb alvást
    (az öregedés 5. paramétere)

  2. Enyhíti szabad gyökök okozta károsodásokat, különösen az agyban és az idegrendszerben
    (az öregedés 6. paramétere)
  1. Csökkenti a homocisztein szintet, mely bizonyítottan szív és érrendszeri betegségek kiváltója (az öregedés 7. paramétere)

  2. A glicin nélkülözhetetlen a glutation előállításához, ami testünk legfőbb fiatalító antioxidánsa a sejtkárosodások minimalizálása érdekében
    (az öregedés 8. paramétere)

  3. Csökkenti a glikációs folyamat végtermékét (AGES), ami merevebbé tesz olyan szöveteket, mint a bőr vagy az erek 
    (az öregedés 9. paramétere)
Források
A tudósok megfordítják az emberi sejtvonalak öregedését, és új életet adnak az öregedés elméletének
Glicin és öregedés: bizonyítékok és mechanizmusok
Glycin: A legkisebb gyulladáscsökkentő mikrotápanyag

12 panasz, amikor segít a glicin aminosav

Mit csinál még a glicin a szervezetben? Minden, amit glicinről tudni kell!

A glicin a második leggyakoribb aminosav az enzimekben és fehérjékben, ezért testünk szinte minden részében megtalálható. Glicinreceptorok találhatók az egész idegrendszerben, az agyban és a gerincvelőben, ahol a glicin; receptor gátló (nyugtató) és serkentő neurotranszmitter is.

Glicin a VEGÁN KOLLAGÉN

A glicin nélkülözhetetlen a kollagén előállításához. A kollagén 35%-a glicin.
A glicin napi 10.000 mg kollagént szintetizál, ha a szervezetnek elegendő mennyiség áll belőle rendelkezésre. A glicin termelése folyamatosan csökken a kor előrehaladtával, fizikai terheléskor és különösen az anyagcserét érintő betegségekben, mint az elhízás.  

Glicin és az ANYAGCSERE

A glicin fontos szerepet játszik az egészséges anyagcserében. A glicin alacsonyabb glükózszinttel és az inzulinérzékenység javításával hozzájárul az anyagcsere egészségéhez, különösen elhízásban, inzulinrezisztencia és 2-es típusú cukorbetegség esetén, ahol a glicinszint mindig alacsonyabb, de ahogy nő a glicinszint, úgy javul az inzulinválasz is. 

  • Egy 74 fős 2-es típusú cukorbetegekből álló csoportban napi 5000mg glicin 3 hónapon keresztül adagolva az étrendhez csökkentette a gyulladást és javította a szénhidrát anyagcserét.
  • Azt is megállapították, hogy a glicin keringő szintje fordítottan függ össze a 2-es típusú cukorbetegséggel és az elhízással.
  • Egy 60 fős metabolikus szindrómával diagnosztizált csoportban 3 hónap után, csökkentette a szisztolés vérnyomást, napi 15.000 mg glicin adagolása.

Források: (3), (4), (5), (6)

Glicin és a VÖRÖSVÉRSEJTEK

A glicin szükséges a hem bioszintézisében, mely a hemoglobin egyik összetevője, ami a vörös vérsejtek termelésében és táplálásában vesz részt.

A vörösvérsejtek szállítják az oxigént a szervezetben, támogatják a sejtfunkciókat és ellátják a szöveteket, a szívet és az agyat energiával.

Glicin és a MEMÓRIA

A glicin aktív a hippokampuszban, az agy azon területén, amely a memória és a tanulás szempontjából fontos.

A glicinről kiegészítésről kimutatták, hogy javítja a memóriát és a figyelmet a fiatal felnőtteknél.

Forrás: (7)

Glicin és a SPORT 

A glicin fehérjetermelése megakadályozza az izomvesztést, hozzájárul az izomtömeg növeléséhez és fenntartásához. A glicin elengedhetetlen a nyúlékony, rugalmas porcokhoz, segít meggyógyítani a sérült ízületeket.

Ha nincs elég glicin, csökken a kreatintermelés és vele az energiaszint. A kreatin ad erőt és energiát az izmoknak, főként a gyors izommunkához nélkülözhetetlen, mint a súlyemelés és a sprintelés.

Glicin és az IZOMOK

A kor előrehaladtával vagy betegségekkel csökken az izomtömeg és izomerő, mely csökkenti a funkcionalitást és tovább súlyosbíthat már meglevő betegségeket.

Ahogy az emberek öregszenek, különösen fontos, hogy elegendő fehérjét (aminosavat) fogyasszanak, mely segít megjavítani a szabadgyökök által folyamatosan okozott sérüléseket az ízületekben.

A glicin képes serkenteni az izomnövekedést és megakadályozni az izomvesztést, különböző izomleépüléssel járó betegségekben. A glicin megelőzheti a mobilitás és a funkcionalitás csökkenését idősebbeknél.

Glicin és az ALKOHOL

A glicin felgyorsítja az alkohol lebontását. A lebontást már a gyomorban elkezdi, így védi a máj egészségét, mivel a szerv kevesebb toxinnal találkozik.

A glicin természetes gyulladáscsökkentő tulajdonsága is támogatja a máj és májsejtek egészségét. Állatkísérletekben a glicin az állatok túlzott alkoholfogyasztása által okozott májkárosodást is segített 30%-kal visszafordítani.

Forrás: (8)

Glicin és az EMÉSZTÉS

A glicin természetesen szabályozza a gyomorsav szintjét.
Emésztőenzimeket és epesókat termel, fokozza a zsírok lebontását és segíti az emésztőrendszer nyálkahártyájának gyógyulását.

Glicin és a HIPERAKTÍV HÚGYHÓLYAG

A glicin mennyisége az életkor előrehaladtával drasztikusan csökken. Napi 6000 mg/nap glicin adagolás nyolc héten keresztül javította a vizelettároló rendszert a hiperaktív hólyagban szenvedő betegeknél, akik gyakori vizelési ingerrel küzdenek.

A glicin és a CUKORHELYETTESÍTÉS

A glicinnek édes íze van, ezért cukorhelyettesítőként is használják. Mivel hőálló sütéshez és főzéshez is használható.

Szabad formájú glicin aminosav

Ízesítetlen, adalékanyagmentes
Vegán, Diétás és Paleo étrendbe illeszthető

Már 3 éves kortól, hosszú távon is biztonságosan alkalmazható
Adagonként 5000 mg Glicin

500 gramm, akár 100 adag

A glicin adagolása

A glicint a szervezet képes előállítani kb. napi 3 g mennyiségben, táplálékkal pedig napi 1,5-3 g-ot viszünk be. Ebből 3 g mennyiség szükséges az antioxidáns glutation és a kreatin előállításához, azonban a maradék három gramm nem elégíti ki a napi 10 g-nyi kollagénszintézishez szükséges mennyiséget, így szemi-esszenciális tápanyagként tekintenek rá.

  • Sajnos nem veszünk magunkhoz elég glicint az étkezés révén, mivel a legtöbb glicinforrást az állatok kötőszövetei jelentik. Ilyen a csirkebőr, a porcogó, az ínak és belsőségek, mint a pacal és más állati szervek, melyek mai étkezési szokásainknak nem feltétlen részei.
  • A glicin fokozottan ürül a szervezetből cukorbetegség esetén, és a sportolók glicin igénye is magasabb az átlagnál. Ezért étrendkiegészítő formában a napi 5-10 g glicin fogyasztása biztonságosnak tekinthető.

A glicin étrendi dúsítása egy proaktív lépés a fittebb és egészségesebb test kialakítása felé.

Hozzászólás
Csak bejelentkezett felhasználók kommentelhetnek Bejelentkezés Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.