10 tuti tipp a karácsonyi plusz kilók ellen!

Egyre izgatottabban számoljuk vissza a napokat karácsonyig. Alig várjuk, hogy újra töltött káposzta kerüljön az asztalra, és persze ki tudna ellenállni az isteni diós bejglinek!

Tudod mit? Nem is kell! Mutatunk Neked most 10 olyan tippet, amit, ha megfogadsz, nem kell lemondanod a karácsonyi finom falatokról, és a kedvenc farmerod is rád fog jönni ünnepek után. (És még csak szorítani sem fog!) Tarts velünk, és élvezd az ünneplést plusz kilók nélkül!

10 tuti tipp a karácsonyi plusz kilók ellen!

1, Kapcsolj zsírégető üzemmódba már karácsony előtt!

Ha már korábban ráléptél az életmódváltás rögös útjára, azt abba ne hagyd, ha majd csak újévkor akartad elkezdeni, azt javasoljuk, ne halogass!

Ha az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás alapjait már karácsony előtt elsajátítod, könnyebben tudod majd tartani a mértéket az ünnepi asztalnál is. Plusz, ha anyagcseréd megfelelően működik, az a pár napos kalóriatöbblet sem fog kárt okozni benne!

Kapcsolj zsírégető üzemmódba már karácsony előtt

2, Mozogj az ünnepek alatt is!

Bizony! Ne felejtkezz el a mozgásról most sem! Persze, nem muszáj éppen most életed pályacsúcsát megfutni (hacsak nem ez a terved), de egy nagy séta ebéd után éppen belefér! Vagy átmozgató tornát is végezhetsz, az egész napos ücsörgés után, jól is fog esni!

3, Figyelj az adagokra!

Ilyenkor hajlamosak vagyunk túlenni magunkat, különösen, ha több fogásos az ünnepi menü. Ezt könnyen elkerülheted az ökölszabály használatával: egyszerre sose egyél többet, mint az ökölbe szorított kézfejed!

Figyelj az adagokra!

4, Köszönöm, csak egy szelet sütit kérek!

Süti nélkül nem karácsony a karácsony! De ez nem jelenti azt, hogy mind a 10- féle sütit meg kell kóstolni. Nehéz szívvel is, de választanod kell közülük. Egy szelet torta az ebéd után nem fog megártani, ne aggódj!

5, Ha te sütsz, irány az egészséges vonal!

Ki mondta, hogy a karácsonyi sütiknek csak és kizárólag fehér lisztes, fehér cukros kalóriabombáknak kell lenni? Ma már reformélelmiszerekből is pontosan ugyanolyan finom (ha nem még finomabb) édességeket lehet összeállítani. Próbáld ki ezt a hógolyó receptünket!

karacsony-dieta-ha-te-sutsz-irany-az-egeszseges-vonal.jpg

6, Egy étkezés legyen hangsúlyos!

December 24-én karácsonyi ebédet főzöl?  Akkor a reggeli és a vacsora legyen visszafogott. Ha vacsorára készítesz igazi karácsonyi menüt, akkor ebédre már ne egyél nagy adagot. És persze mindig figyelj az adagokra!

7, Óvatosan az alkohollal és a szénsavas üdítőkkel!

Bizony, van egy rossz hírünk! Az alkoholnak, különösen az égetett szesznek és a likőröknek nagyon magas a cukortartalmuk. A szénsavas üdítőknél pedig a cukor mellett a szénsav puffasztó hatásával is szembe kell néznünk. Zéró tolerancia? Nem, karácsonykor egy kicsit engedékenyebbek vagyunk, de  itt is törekedjünk a mértékletességre!

8, Igyál sok folyadékot!

Mivel az előző pontban minimalizáltuk az alkoholt és az üdítőket, így a víz és a gyógyteák maradnak. Bőséges folyadékfogyasztás mellett kisebb adagok is elegendőek lesznek, és a normál anyagcseréhez elengedhetetlen a vízfogyasztás!

karacsonyi-deta-tippek-igyalsok-folyadekot.jpg

9, Aludj is rendesen!

Arra biztatunk, hogy még ilyenkor is ügyelj arra, hogy lehetőleg 11 előtt már ágyban legyél! Ugyanis, ha kialvatlan vagy, sokkal jobban kívánod az édességet, és a plusz kilók is könnyebben rakódnak!

10, És ne stresszelj!

Nem azon a plusz egy szelet sütin, vagy azon az egy szaloncukrot fog múlni a diétád sikere! Ellenben a stressz lassítja az anyagcserét, a lassú anyagcsere pedig mit eredményez? Így van, plusz kilókat! Amikre semmi szükségünk!

karacsonyi-dieta-teszt.jpg

Lazíts, és ne a plusz kilók miatt aggódj!

Kellemes karácsonyt kívánunk!