Bosszantó hasi puffadás?

Emésztőrendszeredben sokféle gáz található, ami emésztésed közben természetesen jelentkező melléktermék. Gond akkor van, amikor ezek a gázok fokozottabban termelődnek és feszítő, kellemetlen tünetekkel járnak. A kiváltó okok között szerepel az élelmiszerallergia, a stressz (több levegőt nyelsz, és le is lassítja az emésztésed), a helytelen táplálkozás, a mozgáshiány, és az ezek következtében felborult bakteriális egyensúly a bélflórádban.

hasi-puffadas-blog.jpg

Vedd komolyan a puffadást és lépj azonnal! 

A felesleges gázok először bosszantó puffadást okoznak, ami hasi fájdalmat, felfúvódást idéz elő, és kellemetlen szájszaggal, szellentésekkel, korgásokkal, büfögéssel is járhat.

A tüneteket azonban egyáltalán nem szabad félvállról venni, mert a jelenség a bélflóra egyensúlyának felborulásával jár, ami gátolja a tápanyagok sejtszintű felszívódását, és mivel a bélflórában élő mikroorganizmusok biztosítják immunrendszered 70%-át, sőt még a testsúlyodra, a bőrödre, hormonjaidra, az agyműködésedre, kedélyállapotodra is hatást gyakorolnak, egyéb panaszokat is okozhat az, ha nem lépsz fel puffadásod ellen. 

puffadas-belflora.jpg

A puffadástól a szorongásig

Szóval amikor puffadást tapasztalsz, jobban teszed, ha azonnal cselekszel. A legújabb kutatások ugyanis azt igazolják, hogy bélflórád megváltozott összetétele miatt nem csak a beleid szenvednek. A bélflórában élő mikroorganizmusok hatással vannak immunitásodra, testsúlyodra, bőrödre, hormonális egyensúlyodra, agyműködésedre, kedélyállapotodra.

Például a szerotonin és más neurotranszmitterek termelődésére is.  Az egyensúlyát veszett bélflóra így sebezhetővé tesz a depresszióval, szorongással, önbizalomhiánnyal és az alvászavarral szemben. Ezekre a gondokra úgy tekintünk, mint „agyi problémák”, de valójában a biovegyületek, melyek ezeket befolyásoljak nagyrészt a belekben laknak. Úgyhogy ezek valójában „bél problémák”.

10 tipp a puffadás elleni harcban

  • 1. Ki kell zárni az esetleges élelmiszer allergiákat. Ennek érdekében vezess naplót arról, hogy naponta mit eszel. Jelöld azt is, hogy mikor és mennyire puffadtál fel. Ez saját magad számára is hasznos lépés, de orvosodnak is lehetővé teszi a gyorsabb vizsgálati irányt.
  • 2. Tudd, hogy a sok feldolgozott ételek fogyasztása, az egyoldalú táplálkozás, a sok-sok szénhidrát, lelassítja az emésztést és a kiválasztást. Figyelj a kiegyensúlyozott, vegyes étkezése! Rendszeresítsd étrendedben az Omega3 zsírsavakat. Fogyassz naponta hidegen sajtolt olajokat (lenmagolaj, mákolaj, kendermag olaj, dióolaj, szőlőmagolaj) az olajozott emésztésért!

  • 3. A jó emésztéshez óriási szükség van rostokra és vízre is! Ez ma talán a legnagyobb hiányosság a nyugati táplálkozásban. Keveset iszunk, és komoly rostválsággal küzdünk. Kezd a reggelt psylliummal vagy prebiotikus rostanyaggal, melyek táplálják a bélflóra jó baktériumait!
  • 4. Felejtsd el a szénsavas italokat, melyek tágítják a beleid, és csökkentsd vagy hirdess zéró toleranciát az alkohol és cigaretta fogyasztásának. Kerüld vagy csökkentsd a rágó gumizást is, mert az állandó nyeléssel levegő jut be az emésztési rendszerbe.

  • 5. Legyél mértékletes a fekete tea és kávé fogyasztásával, helyette inkább igyál zöld kávébab teát. Túlzott fogyasztásuk inkább csak idegessé, izgatottá és lazításra képtelenné tesz. Ráadásul savasak, ami nagy terhet ró az emésztőrendszerre és próbára teszi mellékveséidet, és mély alvásod is.
  • 6. Egyél lassan és jó alaposan rágd meg az ételt, hiszen az emésztés a szádban kezdődik, a fogak őrlésével és a nyál enzimeinek segítségével. A kapkodó étkezés puffaszt, és több salakanyag terhet ró az emésztőrendszerre.

    puffadas-dieta.jpg
  • 7. A rendszeres étkezések is csökkentik a tüneteket. Sokat segít, ha naponta 4-5 alkalommal is eszel, de egyszerre mindig kis adagokat, melyek nem tesznek ki többet a tányérodon, mint az egyik öklöd, összeszorítva. Soha ne edd tele magad!
 
  • 8. Küzdj a stressz ellen! Az emésztéshez szervezetednek nagyon sok energiára van szüksége. Stresszhelyzetekben azonban ezt az energiát elveszi a szervezet, és a küzdelemre fordítja. Ilyenkor a bevitt táplálékok erjednek és rothadnak, a bélgázok pedig szétfeszítenek. Jógázz, meditálj inkább!
 
  • 9. Tornázz rendszeresen! Rendszeres testmozgás nélkül nincs egészség, és a hosszú életkort megélők között sem volt még olyan, aki ne lett volna aktív. A mozgás enyhíti a hasi feszültséget, elősegíti az emésztést, átmasszírozza szerveinket és még a mindennapi stresszt is oldja.

  • 10. A puffadást komolyan kell venni! Változtass életmódodon és a lehető legjobb eredmények érdekében étkezéseidet dúsítsd; célzott, bélgázképződést akadályozó növényi kivonatokkal. Ismerkedj meg az AERIS cseppekkel, amit kismamák és gyerekek is fogyaszthatnak, és hálás kiegészítő IBS-nél, vagy az AERIS kapszulával, ami növényi szénnel és illóolajokkal lép fel a feszítő puffadás ellen!
aeris-csepp-es-kapszula-pffadas-ellen.jpg

Biztosan kijelenthetjük, hogy minél inkább sikerül emésztésed napi szinten mozgásban és egyensúlyban tartani, annál kevesebb salakanyag fog lézengeni a beleidben, és annál jobb lesz az egészségednek rövid- és hosszú távon is.