Ki hogyan áll az újévi fogalmakkal? Jöhet egy kis motiváció?

Itt van hozzá 10 életmódváltó tipp a testi-lelki és mentális egészségünkért:

2018010110oraujev.jpg

① Aludj többet!

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás jót tesz a mentális egészségnek és csökkenti a betegségek kockázatát.

② Igyál több vizet!

Sokan mondják, kevesen tartják be, pedig napi 3 liter vízzel szó szerint jobban fogod érezni magad a bőrödben.

③ Relaxálj!

A meditáció és a jóga testet-lelket megmozgató élmény: javítják a mentális egészséget,  jobb lesz tőlük a koncentrációs képesség, az általános közérzet és ritkábban leszünk betegek.

④ Használd ki az „én-időt”!

Vonulj el egy kicsit egyedül, hogy rendezed a gondolataid és érzéseid, meglásd a csend, a nyugalom és a koncentráció új utakat nyit meg az önismeretben.

⑤ Sétálj!

Bárhová, teljesen mindegy csak válaszd ezt a módszert, hogy eljuss A-ból B-be.  Napi 30 perc séta javítja a vérkeringést, jót tesz az ízületeknek, ráadásul a körülöttük lévő izmok is erősödnek, az anyagcseréd pedig megfelelő tempót is kap.

⑥ Ne panaszkodj annyit!

A negatív gondolatok növelik a stresszt, ami hosszú távon betegségek formájában jelentkezhet. Próbáld meg „a félig tele a pohár” elvével látni a dolgokat, és ha nem megy, kérj inkább segítséget egy szakembertől.

⑦ Légy hálás minden napért!

Már tanulmányok is azt mutatják, hogy a hála érzése javíthatja az általános jó közérzetet és fokozza a fizikai egészséget. Írj hála-naplót, amiben minden napra jusson egy mondat, miért éreztél köszönetet aznap.

⑧ Főzz gyakrabban!

Találj ki új recepteket, kísérletezz új ízekkel, ráadásul, ha magadnak állítod össze a heti menüdet, időt spórolsz, több marad a pénztárcádban és az életmódváltást is könnyebben tudod levezényelni.

⑨ Mosolyogj!

A mosoly ugyanúgy ránk ragad, mint az ásítás. Néha magadnak is kiválthatod, csupán azzal, ha valami kedves, vidám emlékre gondolsz. Sokkal jobb stratégia, mint mérgelődni a reggeli csúcsidőben.

⑩ Mondj gyakrabban nemet!

Furcsán hangzik, de nemet mondani is meg kell tanulni. Saját szükségleteid és feladataid vannak, úgy, mint minden más embernek. Ha nemet mondasz, akkor tiszteled és értékeled a saját idődet. Szíved joga, hogy olykor nemet mondj.