Főmenü Termékeink
Kérdezz-felelünk

Tisztelt Anatur! kismama vitaminjukról szeretnék érdeklődni. Mikor ajánlott elkezdeni szedni, teherbeesés előtt hány héttel hónappal? Ha már valaki terhes akkor is segít pl. a rosszullétek esetében vagy már érdemes elkezdeni jóval előtte, hogy ne legyen rosszullétek. Persze a többi hasznos tulajdonságát is beleszámítva szeretnénk szedni:) Sajnos hallottunk és olvastunk pár kismama vitaminról szörnyű híreket, hogy árt a magzatnak, nem biztonságos stb. Honnan lehet tudni, hogy ez az-e? Emellett még a folsav tablettát is érdemes szedni? És még milyen tápanyagokat érdemes bevinni a szervezetbe és milyen zöldséget gyümölcsöt kell enni ami segít? Csírákat is lehet, ha igen melyikeket? Gondolom a hal is fontos meg pl. quinoa vagy egyéb ilyen köretek, chia mag stb? Köszönettel:N

2018-01-02
Somogyi Rita válasza:

Kedves N!

Nagyon helyes, ha egy gyermekvállalás előtt álló kismama, már a babatervezés előtti évben elkezdi teste tudatos felkészítését. Szépen, lassan lemond az esetleges élvezeti szerekről, redukálja a vörös húsok, finomított és feldolgozott élelmiszerek fogyasztását és például többet jár a biopiacra, minőségi alapanyagokért.

Persze, hogy növeljük a zöldség, a gyümölcs, a hal és szárnyas fogyasztását, és tegyük rendszeresebbé életünkben a testmozgását, továbbá figyeljünk folyadékbevitelünkre.

Ismerkedjünk meg olyan magas tápanyag tartalmú reform élelmiszerekkel, mint a bio csírák, melyek enzimekkel, fehérjékkel és aminosavakkal támogatnak, és melyek közül kifejezetten jótékony a teherbeesés előtt a mustárcsíra, a lucernacsíra  és a búzacsíra.

Magas rostanyag tartalommal és ásványokkal látnak el az olyan gabonákat, mint a köles, a quinoa, a hajdina, és a zabpehely ….

Reggelire fogyassz zsírsavakat és antioxidánsokat tartalmazó goji bogyó, chia magot és friss salátáidat olyan hidegen sajtolt olajokkal locsold nyakon, mint a kendermagolaj, ami önmagában is egy „tápanyag-erőmű”.

Azt gondolom, hogy bátran kísérletezz új receptekkel, a biopiacon és a bioboltok polcain található alapanyagokból! A legfontosabb szempont a minőség, a változatosság és a mértékletesség.

És, hogy miért szoktuk kiegészíteni az étrendet plusz tápanyag koncentrátumokkal? Ennek az az oka, hogy megváltozott - természetellenesebb – bioritmusunk több tápanyagot emészt fel, és sajnos földjeink, levegőnk és vizeink szennyezettsége okán, a megtermelt élelmek tápanyag tartalma, az utóbbi 50 évben jelentősen csökkent. Gondolok itt a tojástól kezdve, a burgonyán és paradicsomon keresztül a búzaszemig…

Így találkozhatunk nap mint nap; magnézium, kalcium, C-vitamin, probiotikum, multivitamin vagy éppen Folsav fogyasztásra buzdító reklámokkal is….

Egy kismama vitamin nem lehet sem rád, sem a magzatra ártalmas, ha az engedélyszámmal ellátott, bevizsgált termék. A Vita-min plus® Mama   pedig még egy nemzetközi szabadalommal is védett, sejtszinten felszívódó formula olyan hölgyeknek, akik babát szeretnének, áldott állapotúak, vagy szoptatnak. Fogyasztását már a babatervezést megelőző évben el lehet kezdeni, az életmódváltással karöltve. Az összetevők azonban az esetleges terhességi rosszullétek ellen nem célzottak. Ha lesznek ilyenek, akkor azokat más összetevőkkel enyhíthetjük a későbbiekben.

Mivel a Vita-min plus® Mama 400 mcg mennyiségben tartalmaz folsavat és az ajánlott bevitel csak terhesség esetén nő meg, ezért plusz folsav kiegészítőre    csak a fogantatást követően lesz szükség. Ami sokat segít még: prebiotikumokat és probiotikumokat tartalmazó szimbiotikum, ami az immunrendszer 70%-át adó bélflórát építi, fokozza a tápanyagellátást, csökkenti az esetleges gyulladásokat és általánosan javít egészségünk állapotán. Továbbá mind a babának, mind a mamának rendkívül fontos minél több, jó minőségű, higanymentes halolajból származó EPA, DHA Omega-3 zsírsavval  ellátni szervezetét, hiszen az segíti a baba agyának, szemének és idegrendszerének egészséges növekedését és fizikai-szellemi fejlődését, továbbá növeli a mama ellenálló képességét, javítva szívének és keringésének egészségét is. De például kifejezetten a DHA szülés után is fontos a kisbaba agyának fejlődéséhez és IQ-jának növeléséhez.

A szoptató anyának tudnia kell, hogy az anyatej DHA tartalma nem magas, tehát rendkívül fontos, hogy étrend-kiegészítővel elegendő DHA-hoz jusson, amíg szoptat. Kimutatták, hogy a halolajat fogyasztó kismamák babái ritkábban fáznak meg, sokkal nyugodtabbak, jobb mentális és vizuális fejlődést mutatnak. Ráadásul a mamánál a terhességi magas vérnyomás, cukorbetegség és a koraszülések előfordulását is csökkentik.

És bizony az apáról sem feledkezzünk meg. A fogantatás előtti 60-90 napban szedjen szépen Szerves Cinket és Szelént, ezek az antioxidáns ásványok ugyanis jótékony hatásúak a spermaaktivitásra.

Sok sikert kívánok és boldoggá tennél, ha értesítenél a fejleményekről.

Üdvözlettel:

Somogyi Rita