A hajdina, más néven pohánka magas szénhidrát-, fehérje-, ásványi anyag-, vitamin- és rosttartalma miatt is rendkívül értékes élelmiszer.
Nagy mennyiségű, P vitaminnak is nevezett rutint is tartalmaz, melynek egészségvédő hatása leginkább a szív-és érrendszer védelmében nyilvánul meg, C vitaminnal együtt erősíti a kötőszöveteket valamint csökkenti a magas vérnyomást.
Rosttartalma hasznos segítség lehet a székrekedésre hajlamosak, a cukorbetegek és az energiaszegény diétára szorulók számára, valamint a bélrendszeri daganatok megelőzése érdekében. Candida diéta bármely szakaszában fogyasztható. Glikémiás index: 55. Természetben előforduló formájában gluténmentes.

Felhasználási javaslat: Kitűnő köret készíthető belőle főzve, enyhén fűszerezve, nem igényel áztatást. Vékony olajon egy fej hagymát megpirítunk, csipet tengeri sóval és zöld fűszerekkel meghintjük (szárított algákat is tördelhetünk bele), majd rádobjuk az alapra a gabonát és alaposan összekeverjük, hogy az ízek elegyedjenek, egyszeres mennyiségű vízzel felöntjük és 12-15 perc alatt készre főzzük. Ezen felül használhatjuk salátákhoz, krémlevesekhez, fasírt készítéséhez, lepényhez, süteményekhez is.

Kiszerelés: 500 g