Lenmag: Rejtett erő a kemény mag alatt!

A lenmag elsőre csak egy jelentéktelen, apró, barna magocska - ám a kemény héj alatt lenyűgöző, rostokban és Omega zsírsavakban dús erő lakozik! Az étkezési lenmag napjainkban éli reneszánszát, és nem csak belsőleg, de külsőleg is alkalmazhatod!

lenmag2.jpg

Tápanyagi, alacsony glikémiás index értéke, diétás étrendbe is tökéletesen illik, és Paleo diétában sem nélkülözhető – így épp itt az ideje, hogy Te is felfedezd magadnak ezt az egészségmegőrző, zsírégető, és anyagcsere-gyorsító barna magocskát.

Lenmagból szövet

A népgyógyászat már régóta ismeri, hiszen széles hatásspektrumának köszönhetően sokféle panasz esetén alkalmazható kiegészítő tápanyag. A lent évezredek óta használják élelmiszerként, teaként és még szövetek előállítására is. Magját az ókori gyógyítók mindenféle bajra alkalmazták: a huruttól kezdve a napégésen át egészen a székrekedésig – s ezekre a praktikákra a lenmag ma éppoly jó.

Hogyan fogyasszuk?

Lenmag Egészben: önmagában is elrágcsálhatod (érdekes, dióhoz hasonló íze van), de ilyenkor arra vigyázz, hogy bőséges, az elfogyasztott magokhoz képest tízszer annyi folyadékkal nyeld le.

Lenmag Teaként: 2 evőkanálnyi összezúzott lenmagot áztass egy bögre vízbe, kb fél óra alatt duzzad meg, ezt az időt mindenképp várd ki, majd leszűrve, melegítve kortyold el.

Lenmag Borogatáshoz: rakj néhány evőkanálnyi összetört lenmagot egy gézanyagból készített zacskókba, majd forrázd le vízzel. A még forró magokat helyezd a gyulladt bőrfelületre, furunkulusra, vagy az arcodra, homlokodra, arcüreg gyulladás esetén. Főzete a nyálkahártya regenerálására is alkalmas (ebben az esetben viszont legalább 10 percig forrald).

Lenmag Daráltan: belekeverheted kefirbe, joghurtba, müzlibe, ízesítheted, díszítheted vele a salátákat, belesütheted kenyerekbe, süteményekbe - még jobb, ha magát a lenmaglisztet használod a receptbe. Az egész magocskák nem csak szép, de egészséges díszítői lesznek a házi sütésű pékárudnak.

etkezesi-lenmag.jpg

Tudtad?

  • A lenmag hasznos tápanyagainak egy része nem tud hasznosulni a szervezetben, mert a maghéj felületén található nyálkaanyag nem emészthető - ezért ajánljuk, hogy fogyasztás előtt kezeld, kicsit törd össze a magokat.

  • A lenmag a benne található nyálkaanyagoknak és a rostoknak köszönhetően a gyomorba érve megduzzad, ezzel telítettséget és jóllakottságérzetet ad, a belekbe érve pedig felgyorsítja az emésztést és a bélmozgást.

  • A lenmag jótékonyan befolyásolja a gyomorsavképződést, így nemcsak a gyomorfekély kialakulását előzheted meg vele, de a diéta alatti haskorgást is elhallgattathatod néhány szem lenmag elrágcsálásával.

  • Jó tudni: a lenmag a gyógyszerek felszívódását befolyásolhatja, ezért lenmagtermékek fogyasztása és a gyógyszerek bevétele között két óra várakozás ajánlott.

Étkezési lenmag a népgyógyászatban

A lenmag széles hatásspektrumának köszönhetően sokféle panasz esetén alkalmazható. Legtöbbször azonban a rosttartalmára építve természetes hashajtóként, emésztés serkentőként használják. A népgyógyászat szinte minden területen alkalmazza, az ízületi gyulladástól a légúti megbetegedésig. Olaja bőrgondokat, ekcémát enyhítő hatású.

Anyagcsere-serkentő. Ha gyakran szenvedsz székrekedéstől, illetve az anyagcseréd lelassult, és felkúszott rád néhány pluszkiló, bátran bevetheted a lenmagot. Ahhoz, hogy az anyagcserét beindítsa, legalább napi másfél-két liter folyadékot kell fogyasztanod. Figyelem! Bélelzáródás gyanúja esetén teljesen mellőzd a használatát. Kisgyermekeknél nem alkalmazható!

Esszenciális zsírsav- és vitaminforrás

A lenmag a legjobb növényi forrása az Omega-3 és Omega-6 zsírsavaknak, amelyek elengedhetetlenek a szív normális működéséhez, de a csontok egészségéért, a vérnyomás kordában tartásáért is felelős.

omega3-lenmag.jpg

A lenmag a szervezet számára elengedhetetlen zsírsav, a linolecin csaknem egyetlen és leggazdagabb forrása. Emellett gazdag A-, B-, C-, D- és E-vitaminban, de nagy mennyiségben található benne többek között kálium, foszfor, magnézium, kalcium, kén, vas, cink, nátrium, klór, mangán, réz, fluor, alumínium, nikkel, kobalt és jód is.

Összetevők: 100 % barna Lenmag

Felhasználási javaslat: Önmagában, mézzel, joghurthoz, kefirhez, süteményekbe, tejbe, gyümölcslébe 1-2 mokkáskanálnyi naponta. A könnyebb emészthetőség érdekében őröld vagy törd meg felhasználás előtt a magokat. A lenmagból forrázattal teát készíthetsz (3 dl víz és 2 ek. lenmag), a kiázott magot pedig felhasználhatod borogatáshoz.

Átlagos tápérték 100 g termékben

Energia

2234 KJ / 534 Kcal

Zsírok

42,1 g

 - Telített zsírsavak

 

Szénhidrát

28,8 g

 - Cukor

 

Fehérje

18,2 g

 












Tárolás
: száraz, hűvös helyen.

Származási hely: Oroszország

Kiszerelés: 500g

FONTOS FIGYELMEZTETÉS

Ne feledd, az étrend-kiegészítők soha nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot! Fontos, hogy panaszaiddal először mindig háziorvosodat vagy a megfelelő szakrendelést keresd fel! Tudd, hogy az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a gyógyszeres kezeléseket, és az oldalon található információk pedig önmagukban nem alkalmasak arra, hogy saját diagnózist állíts fel.