Lenmagolaj? Még véletlenül se kapszulás kiszerelésben vedd: több tucatnyit kell bevenni belőle ahhoz, hogy ugyanannyi tápanyag jusson a szervezetedbe, mint egy evőkanál olajjal. Halolajat kanalaznál? Ne tedd, abból a kapszulába zárt a jobb, de az sem mindegy, hogy milyen!

lenmagolaj-halolaj-omega-3-zsirsav-gyulladascsokkento-epa-dha-vitamin.jpg

A lenmagolaj és a halolaj is bővelkedik omega 3 zsírsavakban – de nem mindegy, hogy milyenben. Az Omega-3 egy gyűjtőnév, három taggal. F-vitaminoknak, vagy többszörösen telítetlen zsírsavaknak is hívjuk őket. A halolajban és a lenmagolajban található változatok különböznek egymástól, és másképp is hatnak az egészségre. A lenmagolaj az ALA (alfa linolénsav) zsírsavat, a halolaj pedig az EPA (eikozapentaénsav) és a DHA (dokozahexaénsav) zsírsavakat tartalmazza.

Kívül-belül lenmagolaj!

Miben győztes a lenmagolaj? Lazán „bekapcsol” egy extra gyulladáscsökkentő gombot, legyen szó bármiről: bőrről, nyálkahártyáról, vastagbélről, immunvédelemről, sejtvédelemről, lupusról, ízületekről, cisztákról, prosztatáról, vesékről – és még sorolhatnám. Igazi egészségvédő szupersztár, amit a szívbetegségektől a lupusig ezerféle bajra használhatsz. Fogyókúrázol? Add az ételekhez, ugyanis fokozza az anyagcserét, elősegíti a zsírégetést.

halolaj-lenmagolaj-omega-3-zsirsav-gyulladascsokkento-epa-dha-vitamin.jpg

Minek köszönheti mindezen tulajdonságokat? Egyrészt, csordultig tele van omega-3 ALA-zsírsavval, ami az egész szervezetre kihat. Összetett hatását azonban a 3 legfőbb komponensének, fehérjéinek, zsírsavainak és az élelmi rostok közös harmóniájának köszönheti; ám mindegyik összetevője külön-külön is gyógyhatással rendelkezik.

A zsírsav százalékos tartalma alapján próbálsz a lenmagolajak között válogatni? Pici tévedésben vagy: nincs olyan, hogy az egyikben 30% az alfa-linolénsav aránya, a másikban meg 50% - ez az utóbbi a helyes érték, mindegyikben ennyi. Az viszont már számít, hogy hidegen sajtolt, prémium minőségű legyen. Ennek jegyében saját magam is a Dr. Natur Étkek Lenmagolajat tartom otthon és őt ajánlom most Neked is. Eheted és kenheted, kívül-belül nyugodtan használhatod – ha bőrszépítő, dekoltázsápoló és mellfeszesítő hatásra vágysz, mindenképp próbáld ki, elégedett leszel!

Mire figyelj még? Ezekre!

  1. A lenmagolaj gyorsan romlik, ezért csak sötét üvegbe zárt olajat vásárolj, mivel ez sokkal jobban kiszűri az olajra káros napfényt.
  2. Az is fontos, hogy tudjuk, honnan származik a lenmagolajunk, mivel manapság nem minden növény az, aminek látszik. Sok a genetikailag módosított növény, amely betolakszik otthonunkba, pedig a génmódosított élelmiszerek emberi fogyasztásra alkalmatlanok.
  3. Mindig ellenőrizd a lenmagolajad lejáratát, és tartsd hűtőszekrényben, ha már felbontottad. Ha erős, szúrós a szaga, akkor már ne használd fel.
  4. Idd meg önmagában, vagy tedd salátára, add ételekhez, de sose hőkezeld, mert a hatóanyagai hő hatására alkotórészeire bomlanak és nem érsz vele semmit. Elég belőle egy teáskanálnyi, ez már önmagában kétszer annyi omega 3 zsírsavat jelent, mint amennyi egy átlagember étrendjében van.

Nagyon fontos, ha Omega 3 zsírsavat akarsz!

A lenmagolajban lévő alfa linolénsav is omega3 zsírsav, de nincs benne epa és dha - ezért érdemes mellette fogyasztani halolaj omega3-at is, amiben viszont ezek megvannak. Elárulom, miért a kapszulázott formula a legjobb megoldás a szedésére, s azt is, mire figyelj a választáskor:

  1. Mindig nézd meg az 1 kapszulában található EPA és DHA mennyiségét!
  2. Mindig tartalmazzon a kapszula E-vitamint, ami az avasodástól védi a zsírsavakat!
  3. Az EPA és a DHA szinergikus hatásai jelentik a kúra sikerének kulcsát, ezért ezeket a zsírsavakat mindig együtt kell fogyasztani. Oda kell figyelni rá, mert bőven találsz olyan terméket, amelyben csak az egyik van.

omega-3-lenmagolaj-halolaj-zsirsav-gyulladascsokkento-epa-dha-vitamin.jpg

Ez a halolaj kapszula, amelyre mindjárt felhívom a figyelmedet, extra dózisban tartalmaz omega 3 zsírsavakat, és EPA/DHA arány tekintetében is ideális: mintha nap mint nap rengeteg frissen fogott lazacot ennél! A neve Gold Omega3® kapszula, (330 mg EPA és 220 mg DHA hatóanyaggal rendelkezik.) Ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, igazából ez a termék jobb omega 3 forrás, mint a tengeri halak. A halételek hagyományos feldolgozásával ugyanis a zsírsavak hasznos cisz-izomerjei káros transz-izomerekké alakulnak. Ráadásul, a szennyezett vizekben élő halakban az egészségre rendkívül káros nehézfémek, higany, ólom gyűlhet fel. Az Olimp Labs Gold Omega3® kapszulája viszont garantáltan nehézfém mentes, fogyasztói és szakmai díjjal is kitüntetett termék!

Sztárok és kezdő zsírsavak - mint az NBA-kosarasoknál!

halolaj-omega-3-lenmagolaj-zsirsav-gyulladascsokkento-epa-dha-vitamin.jpg

A kutatók folyamatosan figyelmeztetnek minket az omega 3 zsírsavhiányra, s arra, hogy segítségével megelőzhetők az olyan civilizációs betegségek, mint az infarktus, a gyulladásos betegségek (bevált gyulladáscsökkentő ízületi gyulladásra, illetve gyulladásos bélbetegségekre is), az allergia, a pajzsmirigy rendellenességek, mentális zavarok, idegkárosodások, depresszió, de a psoriasis és az ekcéma is kezelhető a segítségével.

Várandós kismamáknak kötelező! Miért? Mert a terhesség alatt a méhlepény és a tejmirigyek fejlődéséhez elengedhetetlenül szükséges a jelenléte. Sőt, szoptatás alatt az anyatejből beépül a magzat idegrendszerébe, biztosítva a kisbaba optimális látásélességét és szellemi fejlődését.

Tudtad, hogy az omega 3 zsírsav kulcstényezője bármilyen fogyókúrás étrendnek? Akik szedik, azok szervezete hatékonyabban égetik el a zsírt, gyorsabban helyreállítja a testtömeg indexet. Mire jók az Omega 3 zsírsavak, és miért hasonlítható az EPA/DHA két NBA szupersztár kosarashoz, amíg a lenmagolaj egy fiatal, tehetséges, ám kezdő kosarashoz? Mesélek róla: >>> Ezt tudnod kell az Omega-3 zsírsavakról!