Tovább akarsz élni? Akkor mindenképp szedj D3-vitamint, hiszen a kutatók szerint évek nyerhetők vele! A D-vitamin az egész szervezetedre hat, hormonként viselkedik és minden sejtednek szüksége van rá. Betegségek egész sora köthető a hiányához. Újabban kiderült, hogy mióma ellen is bevethető: jelenléte a vérben 10 nanogrammonként 20 %-al csökkenti a mióma kialakulásának veszélyét!

Méhen belüli mióma? Ebben is a Szerves D3-vitamin a sztár! Azt már rég tudjuk, hogy a D-vitamin kiváló immunerősítésre, fontos csonterősítő, és prevenciós szerves tápanyag reuma, meddőség, bőrbetegségek ellen. Most először vizsgálták azonban, hogy a méh jóindulatú, ám fájdalmas, vérzésekkel járó daganatának is köze van a D-vitamin szintünkhöz. Leegyszerűsítve a jó hír, hogy a D-vitaminhiány növeli, az elegendő D-vitamin pedig jelentősen csökkenti a mióma kockázatát.

Mi jó ma? Nincs több mióma!

d-vitamin-immunerosites-mioma-depresszio-faradtsag-reuma-meddoseg.jpg

Találomra kiválasztva 620 fekete és 410 fehér, 35-49 éves nőt vizsgáltak meg (Forrás: Epidemology). Meghatározták a D-vitamin szintjüket, egészségügyi státuszukat, kiderült, kétharmaduknak van miómája. Az ezt követő elemzések, fizikai változók vizsgálata után két dolog derítettek ki a kutatók:

  1. Akiknek a vérében 20 % fölötti a D-vitaminszint (ez ugyanis a miniumhatár), 32%-kal csökkentheti a minóma kialakulásának rizikóját.
  2. Minden 10 nanogramm/milliliter D-vitamin jelenléte a vérben további 20 %-kal csökkentheti a mióma kialakulásának veszélyét.

Aggasztó magyar (hiány)állapotok

A magyar emberek 95 %-a D-vitaminhiányos, és minden ehhez köthető betegségben is az élmezőnyben tartja a helyét. Miért ilyen gyakori nálunk a D-vitamin hiány, mi magyarázza a Semmelweis Egyetem kutatási eredményét? A válasz egyértelmű: a modern életforma, életvitel. A D-vitamin pótlását ma már nem tudjuk megoldani pusztán helyes étkezéssel, és nem tartózkodunk eleget a szabad levegőn, a napfényen sem.
Mi még mindig azt hisszük, hogy igen, miközben nem vesszük komolyan a D-vitamin szerepét, fontosságát sem. Pedig a legújabb kutatások szerint, akár 10 évvel is tovább élhetnénk egészségben ennek a vitaminnak a segítségével!

Mi okozza a D-vitamin hiányt?

  1. Csökkenő tápanyagtartalom.
  2. Napkrémek, amelyekkel a káros napsugarak ellen védekezünk.
  3. Megnövekedett emésztőszervi panaszok, amelyek a D-vitamin képződésére, és felszívódásra hatnak.
  4. Megnövekedett D-vitamin igény: a szervezetbe kerülő ólom, kadmium, gyógyszermaradványok azonnal „kikövetelik” és felhasználják a D-vitamint.

Mit okoz a D-vitamin hiány?

  • Depressziót, hangulatingadozásokat
  • Gyulladásokkal járó betegségeket
  • Inzulin rezisztenciát  
  • Autoimmun eredetű pajzsmirigy betegséget
  • Krónikus fáradtságot
  • Hízékonyságot
  • Csontritkulást
  • Meddőséget
  • Reumát
  • Bőrbetegségeket (Pikkelysömör esetében a D3-vitamint kombináld Omega3
  • Tumoros elváltozásokat (emlő, vastagbél)

Mi a leghatékonyabb módja a D-vitamin pótlásának?

immunerosites-mioma-depresszio-faradtsag-reuma-meddoseg-d-vitamin.jpg
Sokan azt hiszik, pár perces napon sütkérezés elegendő. Sajnos egyre inkább nem. Valójában a legbiztosabb megoldás, ha a legjobb felszívódási formájában, úgy mint Szerves D3-vitamin pótolod minden nap a szükséges mennyiséget. A nap a káros UV-sugárzás miatt már több kárt okoz a szervezetnek, mint hasznot. A földjeink, növényeink pedig már nem tartalmaznak elegendő szerves tápanyagot. Miért fontos, hogy szerves legyen? Mert a természet így alkotott meg minket, embereket. Ebben a formában tudjuk a legjobban hasznosítani, ennek a legjobb a szervezetben a felszívódása.

Az ajánlott napi D-vitamin dózis:

A D-vitamin Konszenzuskonferencia ajánlása alapján napi 1000-2000 NE D-vitamin bevitele ajánlott, azonban ha már kialakult D-vitamin-hiány áll fenn, akkor nagyobb adag alkalmazását javasolják - a vitaminhiány mértékétől függően. Az, amikor egy készítményben dobozonként 100 db Szerves D3-vitamint tartalmazó tabletta található, egyenként 50µg (2000 NE) hatóanyaggal, igazán kiváló! >>>

D2-vitamin vagy D3-vitamin? Mi a különbség?

mioma-depresszio-faradtsag-reuma-meddoseg-d-vitamin-immunerosites.jpg

A D-vitaminok különböznek - sokan mégis úgy gondolják, hogy azonos hatással vannak a szervezetre. A D2-vitamin és a D3-vitamin ugyanazokká az aktív formákká alakulnak át, viszont a D3-vitamin háromszor aktívabb a D2-vitaminnál! (A D2-t élesztőből állítják elő. Főként Amerikában terjedt el, így az onnan származó tömegtermékekben jellemzően ilyen D2-vitamin van.) A D1-vitamin pedig az, amely a napsugárzás hatására keletkezik a szervezetben – ez kalciferolt is tartalmaz.

Vajon van-e ilyen kalciferol az élelmeinkben: előfordul, de csak igen kevés élelmiszerben található meg. Felfedezték viszont a D3-vitamint, ami maga a kalciferol – így is nevezik: kolekalciferol. (A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Cholecalciferolum néven szerepel.) Gyakran nevezik prohormonnak vagy provitaminnak is, mivel ez az anyag a szervezetben válik vitaminná, aktív alakká, melynek neve 1,25-dihidroxi-D3-vitamin.

A kacifántos név ellenére ez Napvitamin egy természetes, szerves és igazán aktív hatóanyag, amely segítségével a megfelelő napi D-vitamin dózis egyszerűen pótolható. Pontosan ilyen a Szerves D3-vitaminunk is - szedd kúraszerűen, amihez találsz egy kedvezményes csomagot is  itt: >>> 

Tudtad?

Minden egyes sejtünknek van receptora a D-vitamin felvételére! Szinte kitárt karokkal várják, hátha végre leesik nekik valahonnan belőle. A D-vitamin hormonként viselkedik a szervezetben (felépítését tekintve a nemi hormonokhoz és a mellékvese hormonjaihoz hasonló a szerkezete), befolyásolja az összes szerv, szervrendszer működését – hatalmas szükséged van rá minden egyes pillanatban!  

Tudtad?

A Csontritkulás miatt aggódsz, ezért sok tejet iszol, kalciumot szedsz? D-vitamin nélkül nem tudja felvenni a szervezet, bármennyit is eszel belőle! A D-vitamin alapvető feladatai közé tartozik a vér kalcium és foszforszintjének szabályozása, illetve a csontok és a fogak erősítése is. A téli immunerősítés érdekében a D-vitamint szedd Szerves cinkkel, ami eredendően támogatja ennek a vitaminnak a hasznosulását.

Tudtad?

A D-vitamin megelőzheti a vastagbélrákot: 438 férfi bevonásával vizsgálatokat végeztek, amiből egyrészt kiderült, hogy a vastagbélrákban szenvedőknek alacsonyabb a D-vitamin szintjük, mint az egészségeseknek. Másrészt: minél nagyobb volt a D-vitamin fogyasztás, annál kisebb volt a vastagbélrák előfordulásának kockázata. A párhuzam feltűnő, ám az eredmények megerősítésére további – nőkre is kiterjesztett - kutatásokat kell végezni.

Tudtad?

AD3-vitamin nélkül a szervezetünk mindössze az étrenddel bevitt kalcium 10%-ának beépítésére képes. A kalcium és D-vitamin együtt szedve javítja a nők koleszterinszintjét menopauzában. Ahogy egy új tanulmányban is rámutatnak: ha egy már nem menstruáló nő kalciumot és D-vitamint szed, javulhatnak koleszterin-értékei. A vizsgálatban a hatás egyértelműen a megemelkedett D-vitamin szintnek volt köszönhető.

Sokszor az elhízás, az inzulinrezisztencia, sőt, nem csak a női, de a férfi meddőség oka is a D-vitamin hiányban keresendő. Olvass róla többet: >>>