Sörhas, kerekedő pocak? Metsszük fel képzeletben ezt a pocakot: mégis mi lehet benne? Tévedsz, ha azt hiszed, csupa zsír az egész. Valójában vizenyőt, nagy mennyiségű meglazult, megereszkedett kötőszövetet és nagyon tág beleket látnál, bennrekedt, megkövesedett bélsárral. Hogyan lehetséges ez, és mi okozza igazából a nagy hasat?

Egy olyan, a maga módján izgalmas folyamat, amelyet jórészt tudatlanságból generálunk magunk ellen. Ismerd meg, válj tudatossá és tedd meg az első lépést az egyetlen visszaút felé, hogy újra lapos, feszes hasad legyen!

Nagy a bendőd pedig lapos hasra vágysz? Ismerd meg magad!

Kis pocak vagy nagy pocak – bármikor megtörténhet veled is, hogy megereszkedik az egykor még lapos hasad. Hogyan pocakosodunk „mechanikailag”? Az ok egyszerű. A belek falai elernyednek, petyhüdté válnak, kitágulnak a hasfal felé. Ha a hasfaladat nem tolja vissza a hasizom (mert nem elég edzett), kibuggyan a háj, oda a lapos has. Ha feszesen tartja a hasfaladat a hasizom, (mert elég edzett), akkor nem buggyan ki a háj – de lapos sem lesz, kidomborodik és feszül. Máris felvetődik a kérdés:

Mitől tágulhatnak ki a belek?

30 éves korunk körül bármily egészségesen is élünk, a vékonybelek tágulni kezdenek. Ez a 7-8 méter hosszú, izmos csővezeték ugyanis az idő során veszít a rugalmasságából, tartásából, ami eredendően táguláshoz vezet. Két módszerrel is ronthatsz a helyzeten:

1. Gyorsabban megtörténik az előbbi béltágulás, ha finomított ételeket (fehér lisztet, kenyeret, cukrot) eszel, keveset mozogsz, alkohollal, stresszel terheled magad. Ételintoleranciád van, puffadsz, de nem teszel ellene semmit.

2. Az igazi mattot akkor adod magadnak, amikor – főként az előbbieket tetézve - szénsavas italokat (sör, fröccs, kóla, cukros üdítők, szénsavas vizek) iszol. Pláne ha az esti étkezések után teszed ezt, amikor a megtömött bendő még nagyobb teher az ekkora már elfáradt, lazulékony beleid számára. Ekkor szép lassan, de egyre biztosabban és láthatóbban kitágulnak a beleid, nő a pocakod.

Hogyan „készít” pocakot a tág bél?

Amikor megnő a bélkeresztmetszet, elernyednek a bélredők, több salakanyag reked benn a bélben, ami még tovább, az eredeti többszörösére növeli a bélkeresztmetszet. (Ilyenkor sokkal több a rákkeltő anyag, szabad gyök is a testben – a béltisztító kúra ezellen is prevenciós eszköz lehet!) Az alulműködő, ernyedt, kitágult belek közti teret a hasfalban kötőszövet, vizenyő és zsírszövet tölti ki.
A legtöbben ilyenkor már érzik, hogy gond van, segítséget kérnek. Rendszerint olyan emésztéssegítőt ajánlok számukra, mint a Cotipsilium. Mindössze egy kis tasaknyi por, de el sem hiszed, mennyi minden van benne: gabonákból fermentált enzimek, gyömbérolaj koncentrátum, tamarindusz, körte kivonat, psyllium!

Mitől más ehhez képest a sörhas?

A szénsavtól. A sörhasú emberek hasa inkább feszesnek, mint zsírosnak tűnik akkoris, ha óriási nagy. Nem csak sörtől, bármilyen szénsavas folyadéktól lehet sörhasad: a sok szénsavtól ugyanis egész biztos elernyednek a kötőszövetek és a bélrendszer.

A sör annyival rosszabb, mint a savas víz, amennyivel finomabb: a benne lévő B-vitamin, a komló, az árpa, a maláta pluszban lazítja a beleket. Az eredmény ugyanaz: kitágul a hasűri rész, amibe ha belenéznénk nagy mennyiségű kötőszöveti szövetet, valamennyi zsigeri zsírt és nagyon tág beleket látnánk.

A szénsav tehet az egészről?

Nem csak az, de aki szénsavas italokat iszik, el kell fogadnia, hogy néhány centivel biztosan nagyobb lesz a hasa, mint egyébként lenne, s azt is, hogy idővel egyre tekintélyesebb pocakot ereszt. A szénsavas italokban található szénsav egy része eltávozik – kibüfögöd a gyomrodból -, a bennmaradó része viszont már a belekben oldódik fel, s hosszú útja során kitartóan feszíti a bélfalat, hiszen csak lassan és nehézkesen képes távozni onnan.

A puffadás nem csak úszógumikkal, gázokkal is jár…


Emellett persze rengeteg gáz keletkezik az ételek megemésztése során is. Főképp, ha intoleráns vagy valamilyen összetevővel szemben (tej, liszt, szója, mogyoró stb). Előfordulhat, hogy így van, és nem is tudsz róla? Bizonyám, könnyen lehet! Ez az állapot önmagában is gyulladással, többletgáz-képződéssel jár. A szénsavas italok okozta gázok nélkül is óriási munka elboldogulni a helyzettel a szervezetnek, szénsavval együtt pedig igazán feszíti, tágítja a beleket a „szél”.

Na de miért nem távozik alul ez a „szél”?

Az egészséges szervezetben felnőtt korra kialakulnak a bélben az úgynevezett gázcsatornák, szélcsatornák. Amíg jól működnek, ezeken át kiválóan, szinte észrevétlenül távoznak a gázok. Nem tolul fel a bélben, nem okoz puffadást, nem tágítja a beleket. A fehér liszt, a cukrozott ételek, a fánk, a pizza stb. hatására azonban ezek a szélcsatornák eldugulnak, eltömődnek. Hogy reagál a bél erre? Puffadni, feszülni, tágulni kezd, ami eredményeképp a hasi kötőszövet vizenyősödik, majd zsírosodik, és máris kikerekedik a pocak!

Van visszaút?

A jó hír, hogy igen, van! A hasfal, és a bél izomzata is képes visszanyerni a tónusát. Ehhez mind a kettőt kezelésbe kell venned.

Ami a hasizmok visszaépítését illeti: A klasszikus felülések ilyenkor semmit nem érnek, hiába végzel napi 100 hasprést, nem lesz lapos hasad, szép pocakod. Mivel a beleket, illetve a hasat elsősorban az oldalsó hasizmok és a hátizmok tartják, döntően az oldalsó, a ferdehas-erősítésére van szükség!

Ami a belek visszaépítését illeti: Tartós, következetes munka vár rád, tarsd be az alábbi pontokat. Nincs kivétel – mindet! Hallottál már a béltisztító kúrákról?

A nulladik lépés:

Végezz el egy bélsztisztító, salaktalanító kúrát, és kösd egybe ezt méregtelenítő kúrával is!
Több infó a biztonságos béltisztító bélradírozásról>>>
Több infó a méregtelenítésről, lúgosításról>>>
Ez legyen az alap, meglátod, már önmagában is látványos eredményt hoz, főként, ha ráerősítessz a folyamatra az alábbi szabályok betartásával:

Kövesd az 5 fő szabályt!

Természetes béltisztító kúra, probiotikum és prebiotikum pótlás a lapos hasért!

1. szabály: Szakíts a szénsavakkal! Derítsd ki, hogy van-e valamilyen intoleranciád valamilyen étellel, összetevővel szemben, s kerüld el a továbbiakban! Elvégezhetsz te magad is néhány emésztést érintő gyorstesztet: Több infó>>>

2. szabály: Ne egyél egyszerre sokat. Csak annyit, mint az ökölbe szorított kézfejed. Részesítsd előnybe a gabonákkal, amelyek még a diétázásban is segítenek: Több infó>>>

3. szabály: Étkezz lassabban, és rágj meg minden falatot alaposan! (Ha minimum 32-szer megrágod a falatokat, mindkét szabály teljesül.) Ismerd meg az anyagcsere-fokozás 9 módját: Több infó>>>

4. szabály: Szedj prebiotikumokat és probiotikumokat az egészséges bélflóra visszaállítása érdekében! (Ne higgy a „bifidusz-trükknek”, a probiotikumok egyedül nem oldanak meg semmit, a prebiotikumok jelenléte az igazán fontos: Több infó>>>

5. szabály: Ne lakj be többé éjszakára! Estére elfárad a szervezet, tágulékonyabbak a szövetek. Aki este vacsorázik be, annak csupán ennyitől is nagy hasa lesz. Aki reggel reggelizik be, annak csak emiatt nem lesz nagy hasa!

Mi van azokkal, akik körbe, úszógumikra híznak?

Ez az úgynevezett alma-típusú elhízás. Van, aki szerint alkati kérdés, hogy ki hova hízik, mások szerint a férfiak inkább alma, a nők pedig körte típusok. Mindegyikben van valami igazság, de nem ennyire egyértelmű a helyzet. Amit viszont megfigyeltek: a férfiak jellemzően hasi – a nők pedig mellkasi légzéssel vesznek levegőt. A nőknél ez a lélegzés a méhet, magzatot hivatott védeni (olyannyira, hogy a nőket szülés előtt meg is kell tanítani a férfiaknak oly természetes hasi légzésre).

Pukkassz úszógumit, méregteleníts és lúgosíts béltisztító főzetekkel!
Az alsó légzés miatt (tehát a férfiaknál) a has rugalmasabb, tágulékonyabb, ezért könnyebben épül be ebbe a régióba a zsigeri zsír. A nőknél a mellkasi légzés miatt más testrészek, a csípő, a fenék, a combok az érintettebbek – ez a körte-típusú elhízás. De nem csak a területben van különbség. Itt a zsírosodás a bőr alatti zsírszövetekben indul meg. A méreganyagokat is szívesen spájzolja el ide a szervezet, aminek a narancsbőr a legbiztosabb jele.

Miért lényeges ez? Mert innen nehezebb ügy „kipiszkálni” és újra a vérkeringésbe juttatni a zsírt – méregtelenítés is kell hozzá! Az alma-típusoknak könnyebb dolga van – bármilyen dinamikus, aerob mozgással könnyen a vérkeringésbe jutnak a zsigeri zsírok, és a béltisztító kúra eredménye is gyorsabban meglátszik. Viszont sokkal nagyobb az egészségügyi kockázata a hasi elhízásnak (magas vérnyomás, metabolikus szindróma, cukorbetegség, nyirok- és érproblémák, szívinfarktus).

Vizsgáld meg, hogy Te milyen típus vagy, és válassz egy olyan, az alkatodnak megfelelő diétát, amely az okokat szünteti meg! Ne stresszelj, nem lesz bonyolult, kánikulában koktél-diétaként is ajánlom, de bármely évszakban kitűnő, béltisztító kúrának sem utolsó módszer! Több infó: >>>

Behúzott pocak? Beszéljünk róla!

Behúzott hassal jársz-kelsz, mert szégyelled a pocakod? Nyilván látszatmegoldás, ettől ugyan nem lesz lapos hasad, de még hasznos „mutatvány” is lehet, ha jól csinálod! A lényeg a technika: a köldöknél húzd be hátra (a gerinc irányába), ugyanakkor felfelé (a gyomor irányába) a hasad, s így tartsd meg. Ez eleinte rövid időre megy majd csak, de egyre tovább és tovább tartható lesz. Ezzel épp azokat a hasi és háti mélyizmokat edzed, amelyek feszesítik a hasfalat, így ezektől valóban lapos hasad lehet! Ismered a fiatalító tibeti 5 jógát? Közben is csinálhatod - ez a jóga néhány olyan könnyű mozdulatról szól, amelyet pár perc alatt elvégezhetsz akár reggelente is! >>>

Mit kell enni?

Olyan táplálékokat, amelyeknek alacsony a GI-értékük. Részesítsd előnyben a gabonák közül például a vadkölest, amelynek kiemelkedő a szilícium tartalma. Különösen akkor, ha középkorú, vagy annál idősebb vagy, hiszen ahogy minden szövetünk veszít a rugalmasságából, a hasfal is megereszkedik idővel. A vadköles magas szilícium tartalma viszont feszessé tesz. Különösen férfiaknak ajánlom a lágyéksérv ellenszereként, mert az ő esetükben gyönyörűen feltölti erős szövetekkel az érintett részeket!

Prebiotikumok, probiotikumok

Az egészséges bélflóra gondoskodik a belek helyes működéséről. Ehhez elengedhetetlen, hogy egyensúlyban legyenek a jótékony probiotikumok, és a számukra éltető tápanyagot jelentő prebiotikumok. Ezt a kettőt a hétköznapok során gyakran keverik - csak egy betű a különbség, de a lényegi eltérés hatalmas. Ha a probiotikumok többségben vannak a bélflórában, képesek a nekünk ártalmas patogének (gombák, kórokozók, vírusok) kiszorítására. És mi az ő táplálékuk? A prebiotikumok! Bármennyire is voltak elnyomva eddig benned a probiotikumok, ha prebiotikumhoz jutnak, azonnal felélednek, sokasodnak, helyreáll a bélflórád és ezzel együtt az immunrendszered egyensúlya (hiszen annak 70 %-a a belekben található!). Megfelelő támogatással a test mindig javítja, gyógyítja önmagát!